"Dole Food" Co. din SUA poartă discuţii avansate pentru vânzarea operaţiunilor globale din domeniul produselor alimentare ambalate şi cel al fructelor şi legumelor proaspete din Asia către "Itochu" Corp. - a treia casă de comerţ din Japonia.
"Itochu" aşteaptă să finalizeze afacerea cu "Dole" în luna noiembrie, conform anunţului companiei nipone, care adaugă, însă, că detaliile afacerii nu au fost stabilite deocamdată. La rândul lor, oficialii "Dole" spun: "Niciun acord definitiv nu a fost semnat până în acest moment. Continuăm discuţiile cu mai multe părţi, în privinţa acestor active şi a altor aspecte".
Unele surse apropiate discuţiilor, citate de publicaţia japoneză Nikkei, spun că valoarea tranzacţiei dintre cele două companii ar putea fi de 1,7 miliarde dolari.
Operaţiunile "Dole" din Asia includ plantaţii de ananas şi banane din Filipine, precum şi centre de maturare şi distribuţie din Japonia, Coreea de Sud, China, Australia, Taiwan şi Thailanda. Afacerile "Dole" din Japonia şi Coreea au generat vânzări de 998,5 milioane de dolari anul trecut, potrivit Bloomberg.
"Itochu", societate care obţine peste 50% din profit din tranzacţiile cu metale şi energie, a realizat, în martie 2011, cea mai mare achiziţie din ultimul deceniu: distribuitorul britanic de anvelope "Kwik-Fit Group" Ltd., pentru 637 milioane de lire sterline (1,03 miliarde dolari).
"Itochu" vrea să-şi dubleze profitul realizat în domeniul alimentar la 40 de miliarde yeni (514 milioane de dolari) în trei ani. Divizia de profil din cadul companiei a avut un câştig net de 22,4 miliarde yeni în anul fiscal încheiat în 31 martie, aducând 7,5% din profitul record obţinut de "Itochu" în perioada menţionată: 300,5 miliarde yeni. "Itochu" realizează tranzacţii cu grâu, uleiuri vegetale, soia, zahăr şi băuturi.