Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de antreprenorul Daniel Guzu, şi-a întărit poziţia pe piaţa de adezivi şi pe cea de vopsele în primele 4 luni ale anului, datorită creşterilor înregistrate de diviziile de adezivi (cu 21%) şi de vopsele şi tencuieli (cu 35%), conform unui comunicat primit azi de redacţie.
"Evoluţiile au fost determinate de consolidarea relaţiilor cu partenerii, creşterea notorietăţii brandului, precum şi de accentul pus de clienţi pe culoare, în decorarea locuinţelor", precizează comunicatul.
Vânzările de materiale pentru finisaj Duraziv au crescut considerabil în primele patru luni, în ciuda pronosticurilor rezervate din piaţă de la finalul lui 2013. Avansul vânzărilor de adezivi are la bază consolidarea relaţiilor cu partenerii de business, atât pe retail, cât şi pe segmentul B2B, chiar şi în absenţa lucrărilor mari de termoreabilitare. Programul intensiv de demonstraţii practice şi instruire a meseriaşilor derulat în lunile de iarnă a contribuit la creşterea cotei de notorietate, Duraziv reuşind să îşi consolideze astfel baza de utilizatori loiali.
Creşterea vânzărilor pe divizia de vopsele şi tencuieli a fost determinată de măsurile strategice ale companiei din ultima perioadă: lansarea tencuielii decorative structurate Standard cu silicon, lansarea noului sistem de nuanţare Duraziv ColorPRO şi a unei cartele extinse de culori, precum şi creşterea numărului de centre de colorare, obiectivul fiind de a ajunge la un număr de 100 până la finalul anului.
Marga Carp, Director de marketing Duraziv, a declarat: "Ne-am propus un obiectiv îndrăzneţ în 2013, respectiv o echilibrare a business-ului prin egalizarea ponderii fiecăreia dintre cele trei divizii în vânzări. În acest moment, divizia de adezivi generează circa o treime din încasări, iar divizia de vopsele este într-o creştere susţinută". Pe parcursul anului 2013, divizia de vopsele a avut o pondere de 16,6% în cifra de afaceri, evoluând rapid în doar 3 ani de la lansare.
În primele patru luni ale acestui an, vânzările de vopsele şi tencuieli decorative au crescut ca pondere până la 19%, în timp ce adezivii au avut o pondere de 35%, iar profilele metalice de 43%. În luna aprilie, toate cele trei divizii au generat vânzări similare, singurul trend descrescător fiind înregistrat de profilele metalice, ca urmare a diminuării numărului de lucrări de compartimentări interioare.
Duraziv este o companie activă pe piaţa de materiale de construcţii încă din anul 2003, când a fost înfiinţată sub denumirea iniţială de Bau Profil de către antreprenorii Daniel şi Irina Guzu. Compania produce materiale de construcţii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisări interioare şi exterioare, sisteme complete de termoizolare şi hidroizolare. Divizia producătoare de adezivi s-a lansat în urma unei investiţii de peste 8,5 milioane de euro într-o fabrică modernă, cu o capacitate de producţie de 200 de mii de tone pe an, situată în Popeşti Leordeni. Fabrica este dotată şi cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. Anul trecut, compania a raportat o cifră de afaceri de circa 17 milioane de euro.