Reţeaua socială de investiţii eToro a încheiat un parteneriat cu Broadridge Financial Solutions Inc. (NYSE: BR) pentru a permite votul prin reprezentare pentru utilizatorii săi, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei citate, utilizatorii eToro, inclusiv cei care deţin fracţiuni de acţiuni, vor putea participa cu uşurinţă la adunările generale anuale (AGA), votând prin reprezentare cu privire la probleme precum fuziunile, remunerarea directorilor şi propunerile de mediu, sociale şi de guvernanţă. Voturile transmise de către investitorii eToro sunt apoi agregate şi partajate cu compania respectivă.
Majoritatea investitorilor individuali doresc să participe la deciziile corporative, un sondaj realizat de eToro în rândul a 10.000 de investitori de retail la nivel mondial relevând că trei din patru (73%) doresc să voteze în cadrul AGA. Conform datelor, investitorii mai tineri sunt mult mai predispuşi decât cei mai în vârstă să dorească să aibă un cuvânt de spus. Astfel, 80% dintre cei cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani declarând că ar vota în AGA dacă ar avea ocazia, faţă de 65% dintre cei cu vârste de peste 55 de ani. În ceea ce priveşte experienţa, cei care investesc de 3-5 ani sunt cei mai dispuşi să voteze (79%), iar investitorii cu peste 20 de ani de experienţă sunt cei mai puţin dispuşi să voteze (65%).
Întrebaţi care sunt problemele corporative asupra cărora ar dori cel mai mult să voteze, dividendele au ieşit pe primul loc (49%), urmate de remunerarea directorilor executivi (33%) şi strategia privind clima (28%). Respondenţii au fost, de asemenea, întrebaţi care ar fi metoda lor preferată de participare la AGA, votul prin intermediul unui site web fiind cel mai popular, iar votul prin poştă fiind cea mai puţin populară opţiune.
Yoni Assia, CEO şi cofondator al eToro, a declarat: "În ultimii ani, am asistat la o explozie a numărului de investitori individuali. Acest grup are potenţialul de a avea o influenţă majoră asupra pieţelor financiare. Datorită parteneriatului nostru cu Broadridge, utilizatorii eToro pot avea acum un cuvânt de spus în procesul de luare a deciziilor corporative la multe dintre cele mai mari companii din lume. Aceasta este o piatră de hotar uriaşă pentru investitorii de retail şi care ar putea avea un impact de durată asupra lumii afacerilor, se mai arată în comunicat.
Investitorilor individuali nu li s-a oferit întotdeauna o platformă, vocea şi sprijinul pe care le merită, dar acest lucru se schimbă rapid, iar accesul acestora la votul prin reprezentare este un pas crucial în această călătorie. Există în mod clar un apetit uriaş în rândul investitorilor individuali pentru a participa la AGA şi aşteptăm cu nerăbdare să vedem cum se vor implica clienţii eToro în acest nou demers."
Martin Koopman, preşedinte, Bank Broker-Dealer Investor Communication Solutions la Broadridge, a declarat: "Creşterea substanţială a investitorilor individuali a determinat o schimbare în ceea ce priveşte cererea pentru o mai mare implicare a acţionarilor, investitorii individuali căutând din ce în ce mai mult să-şi facă vocea auzită în ceea ce priveşte companiile din portofoliile lor, votând în probleme importante legate de politica corporativă. Suntem încântaţi să sprijinim eToro şi să îi ajutăm să modeleze viitorul guvernanţei corporative prin intermediul soluţiei noastre avansate de vot prin reprezentare, oferindu-le în acelaşi timp posibilitatea de a-şi servi clienţii prin intermediul unei propuneri de servicii diferenţiate."