Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi Renault caută soluţii pentru reluarea planului de fuziune şi asigurarea aprobării acestuia de către partenerul de alianţă al producătorului francez de automobile, transmite Reuters.
Nissan urmează să ceară firmei Renault o reducere semnificativă a participaţiei sale la compania japoneză, în schimbul susţinerii fuziunii dintre FCA şi Renault, potrivit mai multor surse apropiate companiilor,
Preşedintele FCA, John Elkann, a retras brusc oferta de fuziune în valoare de 35 de miliarde de dolari, pe 6 iunie, după ce guvernul francez, cel mai mare acţionar al companiei Renault, la care deţine 6% din acţiuni, a blocat votul board-ului şi a cerut mai mult timp pentru a obţine sprijinul Nissan.
Prin fuziune ar fi fost creat al treilea mare producător auto din lume, care ar fi obţinut economii anuale de 5,6 miliarde dolari
Grupul italo-american FCA, ale cărui mărci includ modele Fiat, SUV-uri Jeep, camionete RAM şi automobile sport Maserati nu a reacţionat deocamdată la sugestiile oficialilor francezi de revizuire a propunerii de fuziune.
Senard l-a avertizat anterior pe Saikawa că Renault este pregătit să blocheze reformele de guvernanţă ale Nissan, referitoare la comitetele de conducere.
În schimb, escaladarea tensiunilor şi negocierea posturilor poate duce la o deblocare, pentru că justificarea industrială şi economiile fuziunii dintre FCA şi Renault vor fi greu de ignorat.
Saikawa, care a argumentat insistent că acţionariatele din alianţă trebuie reechilibrate pentru a reflecta mărimea mai mare a Nissan, va presa pentru o reducere substanţială a participaţiei Renault, în cadrul unui acord cu FCA, au spus aceleaşi persoane.