FINANCIAL TIMES: Renault va da explicaţii unei comisii guvernamentale pentru rezultatele testelor de emisii poluante

I.D.
Companii / 18 ianuarie 2016

Renault va da explicaţii unei comisii guvernamentale pentru rezultatele testelor de emisii poluante

Actualizare 15:48 Renault va anunţa săptămâna viitoare un plan privind reducerea emisiilor vehiculelor diesel

Renault va prezenta, în următoarele săptămâni, un plan privind reducerea emisiilor vehiculelor diesel, după ce testele derulate în urma scandalului Volkswagen au arătat depăşirea normelor de emisii poluante, a anunţat astăzi producătorul auto francez, potrivit DPA.

Rezultatele preliminare ale testelor au arătat că emisiile vehiculelor produse de Renault şi alţi constructori auto străini depăşesc limitele, a anunţat joi ministrul francez al Ecologiei şi Transporturilor, Segolene Royal.

"Conform condiţiilor de la testele efectuate pentru a obţine aprobarea comercializării vehiculelor, maşinile noastre îndeplinesc standardele privind emisiile", a afirmat directorul de vânzări al Renault, Thierry Koskas.

Guvernul francez a înfiinţat o comisie guvernamentală pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, după ce grupul german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifică emisiile poluante.

(A.L.)

-------------------

Actualizare 12:30 Renault vrea să-şi crească vânzările în 2016 după un an 2015 record

Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, şi-a propus pentru acest an creşterea vânzărilor graţie noilor modele şi unor noi pieţe precum India sau China, în condiţiile în care în 2015 vânzările mondiale au crescut cu 3,3% până la nivelul record de 2,801 milioane vehicule, transmite Reuters.

Este al treilea an consecutiv de creştere a vânzărilor grupului Renault, astfel că în prezent cota de piaţă mondială a grupului este de 3,2%. Grupul francez a precizat că Dacia a stabilit un nou record de vânzări, 550.920 autoturisme şi utilitare fiind vândute la nivel mondial, în creştere cu 7,70% comparativ cu 2014. În rândul modelelor grupului, Clio a devansat anul trecut Duster, redevenind cea mai bine vândută maşină din grupul Renault, 372.062 de unităţi vândute în 2015 faţă de 331.238 de unităţi în cazul Duster, dintre care 168.900 vândute sub marca Dacia. În top cinci cele mai bine vândute modele Renault se mai află Sandero 2 cu 326.712 unităţi vândute, dintre care 185.358 sub marca Dacia, şi Logan 2 cu 251.030 unităţi, dintre care 99.081 unităţi sub marca Dacia.

"Pe baza dinamicii comerciale din ultimii trei ani şi pe o gamă de modele reînnoită în 2015 şi 2016 precum şi pe dezvoltarea noastră în India şi China, creşterea noastră va accelera în acest an", a declarat directorul comercial de la Renault, Thierry Koskas.

Grupul Renault prognozează pentru acest an o creştere a pieţei auto mondiale cuprinsă între 1 şi 2% în condiţiile în care piaţa europeană este aşteptată să crească cu 2%, în timp ce piaţa auto din Brazilia ar urma să scadă cu 6% iar piaţa din Rusia va înregistra o nouă contracţie de 12%. În India, unde Renault a lansat anul trecut primul model ultra low cost Kwid, grupul vizează o cotă de piaţă de 8%, în timp ce în China, unde anul acesta va fi inaugurată prima sa uzină, grupul Renault se aşteaptă la o creştere a pieţei auto de 4 până la 5%, notează Reuters.

Referindu-se la depăşirea de către vehiculele diesel Renault a normelor de emisii, Thierry Koskas a promis că în săptămânile următoare va prezenta un plan tehnic pentru a reduce diferenţa între emisiile poluante ale automobilele sale în condiţii reale şi cele prevăzute în normele de omologare. "Lucrăm la un plan tehnic care să ne permită să reducem emisiile comparativ cu nivelele constatate", a declarat Thierry Koskas, adăugând că acest plan va fi prezentat în următoarele săptămâni.

(A.L.)

----------------------------

O serie de directori de la constructorul auto francez Renault vor fi audiaţi luni după-amiază de o comisie guvernamentală pentru a explica de ce testele derulate după scandalul Volkswagen au arătat depăşirea normelor de emisii poluante, informează Financial Times.

Rezultatele acestor teste nu au fost date încă publicităţii, însă potrivit unor surse din apropierea comisiei, grupul Renault a fost criticat după ce testele au arătat că două din modelele sale, inclusiv Renault Captur, au emisii poluante care depăşesc de mai multe ori normele admise, relatează cotidianul financiar.

Guvernul francez a înfiinţat o comisie guvernamentală pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, după ce constructorul auto german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifică emisiile poluante, scrie Financial Times. Săptămâna trecută, Guvernul francez a anunţat că 11 automobile, provenite atât de la constructori francezi cât şi internaţionali, au fost testate iar rezultatele au arătat că niciun alt producător, în afară de Volkswagen, nu a utilizat un software care să falsifice rezultatele testelor de poluare, a adăugat sursa citată. Însă rezultatele au arătat că emisiile unor automobile Renault, alături de alte automobile produse de constructori străini, depăşesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon şi oxizii de azot, potrivit Financial Times.

În cadrul investigaţiilor, ofiţerii antifraudă au efectuat săptămâna trecută o serie de percheziţii la birourile Renault, iar dezvăluirea acestor percheziţii a dus joi la căderea cu până la 22% a cotaţiei acţiunilor Renault, aminteşte sursa citată. Orice nouă scădere a preţului acţiunilor Renault ar fi o problemă pentru Guvernul francez, care a anunţat că intenţionează să vândă pachetul suplimentar de 5% din acţiunile producătorului auto pe care l-a achiziţionat în primăvara anului trecut, potrivit Financial Times. La acea dată titlurile Renault se tranzacţionau la 88 de euro iar vineri au încheiat şedinţa la 75 de euro. Ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, a declarat vineri că statul francez nu va vinde acţiunile Renault până când preţul nu va reveni la un nivel "normal".

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Ce le-a dat americanii peste nas la europeni.

    Nu zice nimeni ca in state o masina mica are 6 000 cm 3 IN Europa 1,4-2,2 media. Ce smog au acolo. 

    Statele nu au semnat reducerea poluarii la masini camioane sa nu schimbe linia de productie, sa importe din Europa Asia.

    Mai bine au pompat bani in GM... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb