Fondul de investiţii Neogen Capital investeşte 500.000 euro în tehnologia de automatizare a proceselor prin robotizare (RPA - Robotic Process Automation) dezvoltată de MissionCritical, potrivit unui comunicat al companiei.
Startup-ul care creează roboţi software pentru automatizarea mai rapidă a proceselor din companii este evaluat la peste 5 milioane de euro după această rundă de finanţare. Investiţia va fi alocată în principal pentru dezvoltarea platformei de RPA şi mărirea echipei operaţionale.
"Asistăm la o schimbare dramatică a procesului de muncă, aşa cum îl ştiam până acum. Companiile vor supravieţui prin eficientizarea proceselor adaptându-se din mers şi punând la treabă în mod cât mai eficient şi creativ toate resursele: umane şi digitale. Bariera digital - nedigital este din ce în ce mai subţire. Ca să supravieţuieşti, trebuie să foloseşti tehnologia", a precizat Călin Fusu, CEO Neogen.
Cu tehnologia creată de MissionCritical, companiile au posibilitatea să "recruteze", pe lângă resurse umane, şi forţă de muncă digitală accesibilă sub formă de roboţi software reutilizabili. Această tehnologie bazată pe inteligenţă artificială are rolul de a executa rapid diverse procese repetitive care pot fi standardizate şi automatizate, cu scopul de a economisi timp pentru angajaţi şi a le permite acestora să se concentreze pe activităţi mai complexe.
"Tratăm cea mai importantă problemă a industriei de RPA tradiţional - investiţii ample şi un orizont de timp incert până în momentul în care eficientizarea proceselor începe. Aşteptările clienţilor sunt total diferite, aceştia îşi doresc să poată automatiza procese de business într-un timp scurt, iar modelul nostru de business vine în ajutorul acestora, accelerând utilizarea roboţilor software în companii", spune Mario Popescu, CEO MissionCritical.
De la resurse umane, la departamentul financiar sau la cel de marketing, tehnologia RPA este folosită în aproape toate funcţiunile unui business. Cu ajutorul acesteia, companiile pot configura un robot sau un software pentru manipularea datelor, pentru declanşarea unor răspunsuri automate sau pentru comunicarea cu alte sisteme digitale. Printre companiile care folosesc deja soluţiile MissionCritical se numără Ana Hotels, Athenee Palace Hilton, Courtyard by Marriot sau Xerox România. În acelaşi timp, compania are parteneriate strategice cu Bit Soft, Bittnet, Microsoft şi Neogen.
"Viziunea noastră este să eficientizăm şi să automatizăm procesele de lucru ale companiilor. Bazându-ne pe Machine Learning şi Artificial Intelligence, deschidem drumul unei noi industrii, mai simplu de înţeles, care va revoluţiona modul în care noi, oamenii, suntem obişnuiţi să muncim", completează George Haber, partener şi membru al board-ului MissionCritical, responsabil de dezvoltarea companiei în Asia şi US.
Compania Neogen SA a fost înfiinţată în anul 2000 şi s-a specializat pe dezvoltarea de business-uri de succes de tip marketplace în zona online, cele mai importante fiind BestJobs, Vivre, Clever Taxi (vândută între timp la Daimler), iTaxi (Moldova), Frisbo, Sailo.com, Casta.ro, Uptrain.eu.