Afacerile în HoReCa devin tot mai atractive pentru antreprenorii români, mai ales în sistem de francize, potrivit Franchwise, cea mai mare companie de consultanţă specializată în domeniul francizelor din România, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, datorită cadrului structurat, suportului oferit de consultanţi pe tot parcursul business-ului, dar şi resurselor necesare bine calculate încă de la început şi a riscurilor asociate cu start-up-urile tradiţionale mult mai reduse, francizele au atras atenţia românilor care îşi doresc să treacă la antreprenoriat.
"Francizele reprezintă o oportunitate excelentă pentru antreprenorii români de a intra în lumea afacerilor cu un risc redus şi cu suport constant. La Franchwise, ne mândrim cu faptul că am ajutat peste 60 companii să se extindă prin sistemul de franciză şi am dezvoltat peste 300 de proiecte de franciză. Suntem dedicaţi să sprijinim antreprenorii în fiecare pas al călătoriei lor de afaceri. Vedem un interes tot mai mare pentru industria HoReCa, unde anual se deschid 200 de noi franzice," a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise.
Cele mai atractive 8 idei de francize HoReCa printre antreprenorii români sunt:
Ted's Coffee Co. - Un coffee shop de tip "on-the-go" care necesită o investiţie de aproximativ 40.000-50.000 de euro. Ted's Coffee Co. oferă o varietate de sortimente de cafea şi o atmosferă prietenoasă, ideală pentru socializare.
Fruitisimo - Cel mai mare lanţ de fresh juice bar din Europa de Est, care poate fi adus pe piaţa românească cu o investiţie între 150.000 şi 200.000 de euro. Suma acoperă taxa de exclusivitate pentru România şi primele trei unităţi Fruitisimo, care vor marca debutul partenerului masterfrancizat.
Treevi Pizza - una dintre cele mai extinse francize locale, necesită o investiţie de la 70.000 de euro. Suma acoperă toate cheltuielile, de la amenajare, dotare cu echipamente, cu mobilier şi asigurarea stocului iniţial de materii prime, până la taxa de franciză, garanţiile la proprietar pentru închirierea spaţiului, costul cu trainingul iniţial al personalului şi al francizatului şi capitalul circulant de lucru necesar în primele luni operaţionale.
Maia Pizza - Prima franciză de pizza exclusiv delivery din România, cu o investiţie între 45.000 şi 65.000 de euro. Maia Pizza este potrivită pentru oraşele cu peste 150.000 de locuitori şi oferă două formate: Delivery sau Cloud Kitchen. Viitorul francizat are nevoie de un spaţiu cu o suprafaţă cuprinsă între 25 de metri pătraţi şi 45 de metri pătraţi, în funcţie de modelul de franciză ales.
Harry's Ramsden's - un brand britanic foarte popular la nivel internaţional, bazat pe Fish & Chips, necesită o investiţie de 300.000 de lire sterline. Cifra de afaceri potenţială este evaluată între 500.000 şi 1.100.000 de lire sterline, se menţionează în comunicat.
Leonidas - Furnizor de praline belgiene, ce oferă peste 120 de varietăţi de praline belgiene din ciocolată de cea mai înaltă calitate. Costurile pentru deschiderea unei astfel de francize sunt cuprinse între 25.000 euro şi 65.000 de euro, calculate după specificul fiecărei locaţii. Viitorul partener francizat are posibilitatea să aleagă între trei tipuri de formate de magazin, adaptate specificului pieţei şi locului unde va deschide.
Bubble Waffles - O franciză în continuă extindere, potrivită pentru oraşele medii şi mari, presupune o investiţie de aproximativ 40.000-50.000 de euro, care acoperă tot ce este nevoie pentru a deschide o locaţie funcţională. Bubble Waffles a început în Costineşti şi s-a extins rapid în alte oraşe din România.
Simigeria Petru - un business care se adaptează oricărei perioade, acest concept necesită o investiţie cuprinsă între 80.000 de euro şi 90.000 de euro, în funcţie de mărimea locaţiei şi de stadiul dotărilor tehnice la momentul preluării. Suma include atât cheltuielile cu amenajarea şi cele cu dotarea de echipamente şi mobilier, cât şi cheltuielile cu partea de software, cu stocul iniţial de materii prime şi cu garanţiile de închiriere a spaţiului şi cele cu capitalul circulant de lucru pentru primele luni operaţionale.
Datele Franchwise arată că recuperarea investiţiei în sectorul francizelor de HoReCa se face în general între 2,5-3 ani pentru locaţiile premium, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuşi, pentru un bun management financiar al locaţiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaţionale.
În România, pe sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză, cât şi prin branduri mari internaţionale operate în regim de franciză, şi încep să atragă tot mai mult interesul din partea antreprenorilor pentru modele de afaceri testate şi suport continuu.
Anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa, potrivit estimărilor companiei care preconizează că trendul ascendent se va menţine. Franchwise este dedicat să sprijine antreprenorii români în identificarea şi dezvoltarea oportunităţilor de franciză, contribuind la creşterea mediului de afaceri din România, se precizează în comunicat.