Google va plăti 100 de milioane de dolari pentru a soluţiona un proces colectiv intentat în urmă cu 14 ani, în care era acuzată că a supraîncărcat advertiserii prin nerespectarea reducerilor promise şi difuzarea reclamelor în afara zonelor geografice selectate, transmite Reuters.
Procesul, intentat în martie 2011 la un tribunal federal din San Jose, California, viza modul în care funcţiona platforma Google AdWords, astăzi cunoscută sub numele de Google Ads. Reclamanţii - companii care au utilizat AdWords între 1 ianuarie 2004 şi 13 decembrie 2012 - au susţinut că Google a manipulat formula de "Smart Pricing", ceea ce a dus la diminuarea reducerilor de preţ, şi a încălcat legislaţia concurenţei din California prin distribuirea reclamelor în afara zonelor ţintite de clienţi.
Compania a negat orice comportament ilegal, dar a convenit să încheie litigiul. "Acest caz se referă la funcţionalităţi ale produselor publicitare pe care le-am schimbat în urmă cu mai bine de un deceniu şi suntem mulţumiţi că s-a încheiat", a declarat purtătorul de cuvânt Jose Castaneda, potrivit aceleiaşi surse.
Acordul, care include o compensaţie în numerar, trebuie aprobat de un judecător. Avocaţii reclamanţilor ar putea solicita până la 33% din fondul de despăgubiri, plus 4,2 milioane de dolari pentru cheltuieli legale.
Procesul a durat mai bine de un deceniu din cauza volumului mare de dovezi analizate - peste 910.000 de pagini de documente şi mai mulţi terabytes de date despre clickuri - şi a implicat şase sesiuni de mediere, cu patru mediatori diferiţi.