Grupul francez Carrefour anunţă o performanţă financiară solidă pentru al treilea trimestru al anului, cu vânzări în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi 31% creştere pentru e-commerce, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, valorile pieţei locale în termeni comparabili plasează Carrefour România pe poziţia a treia în ceea ce priveşte evoluţia cifrei de afaceri în Europa. Vânzările de produse marcă proprie Carrefour continuă să crească rapid, depăşind 35% din vânzările de produse alimentare (+3 puncte faţă de T3 2022). Obiectivele Carrefour pentru întregul an 2023 sunt confirmate.
Alexandre Bompard, Chairman şi CEO Grup Carrefour, a declarat: "Într-un context de presiune continuă asupra puterii de cumpărare a clienţilor noştri, Grupul nostru a confirmat soliditatea dinamicii sale comerciale şi atractivitatea modelului său, graţie angajamentului neîncetat al echipelor sale. În al treilea trimestru, am continuat implementarea planului Carrefour 2026, în special prin implementarea metodei Maxi în magazinele noastre europene, prin operaţionalizarea completă a Eureca, platforma noastră de achiziţii europene, şi prin continuarea transformării noastre digitale, cu o creştere robustă în e-commerce şi o utilizare tot mai mare a soluţiilor tech & data. În acest context, Carrefour se îndreaptă cu încredere spre finalul anului şi îşi confirmă obiectivele pentru întregul an 2023."
Un impuls comercial solid şi continuu în T3 în contextul fundamentelor neschimbate
Carrefour a înregistrat o creştere solidă a vânzărilor în Franţa (+4,3% LFL) şi în Europa (+4,1% LFL) în T3. Trimestrul a fost marcat de o continuare a tendinţelor observate în ultimele luni, cu o activitate şi un comportament al clienţilor în linie cu cele din trimestrul precedent.
În Franţa şi Europa, evoluţia vânzărilor în T3 (c. +4% LFL) faţă de T2 (c.+7% LFL) a reflectat încetinirea generală a inflaţiei alimentelor cu aproximativ trei puncte, în raport cu accelerarea puternică a inflaţiei în 2022. Preţurile de consum au rămas stabile la nivel global, lună de lună, începând din vară, în Europa. Pe fondul unei presiuni continue asupra puterii de cumpărare (inflaţia cumulată pe parcursul a doi ani de aproximativ +20% în Europa de Vest şi +30% în Europa de Est), comportamentul consumatorilor a rămas neschimbat, cu o continuă scădere a tranzacţiilor, iar volumele de produse alimentare şi nealimentare au continuat să se contracte în trimestrul al treilea, într-un ritm apropiat de cel din trimestrul anterior.
Produsele marcă proprie Carrefour continuă să atragă o bază de clienţi din ce în ce mai mare: peste 35% din vânzările de alimente pe parcursul trimestrului, în creştere cu +3 puncte faţă de anul trecut. Această creştere rapidă susţine ambiţia Grupului de a ajunge la 40% din vânzările de produse alimentare provenite din mărci private până în 2026.
Grupul continuă să îşi execute planul strategic într-un ritm pozitiv:
-Implementarea metodei Maxi continuă în hipermarketurile şi supermarketurile europene, cu rezultate preliminare încurajatoare.
-Mutualizarea europeană a funcţiilor centrale avansează rapid:
oÎn domeniul achiziţiilor, cu platforma Eureca, cu sediul la Madrid: cei patru furnizori anunţaţi pentru 2023 sunt pe deplin operaţionali; o nouă tranşă de aproximativ 15 furnizori suplimentari este în curs de implementare pentru 2024
oÎn zona sediilor centrale, cu optimizarea funcţiilor de suport, în special în Franţa
-În domeniul digital, Carrefour a înregistrat progrese pe parcursul trimestrului, în special pentru Unlimitail (Retail Media JV cu Publicis), care finalizează implementarea organizării sale şi care a iniţiat discuţii încurajatoare cu mai mulţi retaileri non-alimentari din Europa
-Carrefour a continuat să îşi concretizeze angajamentele de CSR, în special în ceea ce priveşte dizabilităţile, o cauză majoră a planului strategic Carrefour 2026
-Grupul îşi menţine disciplina puternică în materie de costuri, cu noi iniţiative în trimestrul al treilea, şi îşi confirmă obiectivul de a realiza economii de 1 miliard de euro în 2023
-Achiziţia activităţilor Cora în România a primit aprobarea din partea Consiliului Concurenţei. Preluarea va intra în vigoare în următoarele săptămâni.
T3 2023, vânzări inc. TVA
Vânzările din trimestrul al treilea inc. TVA au crescut cu +9,0% pe o bază comparabilă (LFL). Acestea au ajuns la 23,629 milioane de euro înainte de IAS 29, o creştere de +6,9% la cursul de schimb constant. Această creştere include un efect negativ al petrolului de -1,5%. După luarea în considerare a unui efect de schimb valutar negativ de -6,4%, legat în principal de deprecierea peso-ului argentinian, creşterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +0,5%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de +16 milioane de euro
În România (+4,5% LFL), Carrefour a înregistrat o dinamică solidă, cu o creştere a traficului în magazine
În T3 2023, Carrefour România şi-a menţinut o traiectorie stabilă, bazându-se pe forţa modelului său comercial, pentru a creşte satisfacţia clienţilor. Astfel, compania a accelerat iniţiativele de susţinere a puterii de cumpărare a clienţilor, în special prin campanii precum Bonul de Weekend, Bonul de Cartier şi Top 100 Produse HIT, precum şi prin valuri repetate de reduceri specifice de preţuri.
Regis Moratin, CFO Carrefour România, a declarat: "Rezultatele din cel de-al treilea trimestru reflectă capacitatea Carrefour România de a-şi adapta modelul de business şi de a acţiona într-un context european provocator. Ne menţinem angajamentul pe plan local de a proteja puterea de cumpărare a românilor, prin promoţii şi campanii personalizate. Intensificarea traficului în cele peste 410 magazine multiformat din ţară ne dă încredere că suntem bine poziţionaţi în regiune, pentru o creştere accelerată. Portofoliul de mărci private joacă, de asemenea, un rol cheie, aşa cum s-a dovedit şi în rezultatele din T3 la nivel de Grup, ajungând la 35% din vânzările de alimente, astfel că acesta este un alt domeniu prioritar de investiţii. Ne continuăm misiunea de a câştiga locul de top pentru ceea ce contează cu adevărat pentru clienţii noştri: calitate fără compromisuri, produse locale şi proaspete şi o experienţă optimă la cumpărături".
Carrefour România îşi continuă planurile de extindere, încheind T3 cu 412 magazine, împreună cu o amprentă digitală extinsă prin intermediul partenerilor săi de e-commerce, Bringo şi Glovo.
Carrefour, o companie implicată
În T3 2023, Grupul a continuat să implementeze principalii piloni de CSR din planul strategic Carrefour 2026. În ceea ce priveşte climatul, Carrefour a lansat în septembrie 2023 o coaliţie internaţională care vizează accelerarea vânzărilor de alternative pe bază de plante, împreună cu şapte parteneri industriali (Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Sante, Savencia). Această coaliţie va accelera şi se va uni în jurul obiectivului de 500 de milioane de euro în vânzări de produse proteice pe bază de plante în Europa până în 2026, cu un obiectiv global de 3 miliarde de euro pentru toţi cei opt parteneri.