Cumpărăturile pentru Crăciun se mută anul acesta pe Internet. Astfel, magazinele online aşteaptă o creştere de 50% a comenzilor în decembrie 2023 faţă de luna similară de anul trecut, arată un raport Happy Advertising. Cea mai mare comandă în online este înregistrată pe segmentul de cadouri, cu o valoare de 7.000-10.000 lei.
2023 este anul în care cei mai mulţi români fac achiziţii pentru sărbătorile de iarnă. Cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe segmentele cadouri, food, fashion, pharma, travel şi rent-a-car.
În ceea ce priveşte tipul de produs, la mare căutare sunt anul acesta produsele alimentare din import, jamonul din Spania şi brânzeturile şi vinurile franţuzeşti, cu o creştere de cererii de 15-20 de ori în decembrie faţă de o lună normală. De asemenea, magazinele de cadouri înregistrează creşteri de 2-3 ori mai mari decât într-o lună obişnuită. Per total, valoarea medie a coşului pentru Crăciun este de 1.500 lei.
"Observăm de la an la o creştere a cumpărăturilor online în general, însă în mod special pentru sărbătorile de iarnă, în 2023 creşterea este exponenţială, de 50%, privind achiziţiile specifice pentru perioada de sărbători. De departe, cele mai multe comenzi online sunt pe segmentul de cadouri, atât pentru evenimentele de tip Secret Santa în companii, cât şi pentru familie şi cunoştinţe. O creştere foarte mare o are şi zona de food, românii preferând tot mai mult să cumpere alimente online, înlocuind astfel mersul la supermarket. Creştere mare se resimte şi în pharma, fiind tot mai mare numărul de comenzi online pentru medicamente în decembrie", explică Florin Peţu, Partner Happy Advertising.
Pentru a creşte valoarea comenzilor online în această perioadă, magazinele online au alocat bugete de marketing şi de 5 ori mai mari faţă de o perioadă normală. Cele mai promovate produse sunt în această perioadă coşurile cadou, vacanţele, mâncarea tradiţională sau băuturile, în special prin Google Ads, Google Search şi Google Display.
"Luna decembrie este una dintre cele mai efervescente perioade în activitatea de marketing digital, cu investiţii majore în campanii de performance, în care sunt promovate foarte intens produse specifice sărbătorilor de iarnă. Campaniile planificate cu atenţie cresc atât vizibilitatea brandurilor, cât mai ales vânzările. În această perioadă, eficienţa devine cuvântul de ordine, iar rezultatele măsurabile transformă datele în performanţă concretă", spune Alex Filoti, fondator Happy Advertising.