H.Essers demarează construcţia terminalului de containere Markiezaat în Bergen op Zoom, Olanda

F.D.
Companii / 8 martie

H.Essers demarează construcţia terminalului de containere Markiezaat în Bergen op Zoom, Olanda

H.Essers, firmă belgiană care activează în sectoare precum logistică, transport, distribuţie, produse chimice şi farmaceutice, anunţă demararea construcţiei terminalului de containere din Bergen op Zoom, Olanda, conform unui comunicat de presă al companiei.

Potrivit sursei citate, terminalul, cunoscut până acum sub numele de "Markiezaat Container Terminal", reprezintă un proiect important pentru obiectivele de creştere ale companiei, dar şi o etapă semnificativă care să asigure o logistică mai bună şi mai durabilă în întreaga regiune. H.Essers a obţinut toate avizele necesare, inclusiv autorizaţia de mediu, şi va demara lucrările pregătitoare. Dimensiunile finale ale terminalului urmează să fie stabilite şi depind de aprobarea cererii de subvenţie UE.

Noul terminal este estimat să fie operaţional până la începutul anului 2026, înlocuind în întregime actualul terminal interior. Acesta va avea un perete de chei armat de 325 de metri, două macarale pentru containere, două stivuitoare şi 19.000 de panouri solare. În plus, terminalul va dispune de 210.000 de metri pătraţi în total, dintre care 45.000 de metri pătraţi de spaţiu suplimentar pentru depozitare. Cu o capacitate maximă de 250.000 TEU1/an şi o locaţie strategică pe canalul Schelde-Rijn - dincolo de Burgemeester Peterssluis - noul terminal va reprezenta un important hub de consolidare. La terminal pot fi încărcate nave interioare mai mari, iar expedierile pot fi grupate, răspunzând astfel nevoilor porturilor maritime din apropiere Rotterdam şi Anvers şi companiilor care importă şi exportă prin aceste porturi. Compania de logistică integrează soluţii de transport pe apă cu activităţi de depozitare şi cu valoare adăugată, precum activităţile de umplere.

Bergen op Zoom, cu poziţia sa strategică între porturile Rotterdam şi Anvers, acces direct la canalul Schelde-Rijn şi capacitatea de depozitare a rezervoarelor şi a containerelor frigorifice, serveşte drept staţie intermediară ideală pentru transportul containerelor pe apă. Locaţia completează în mod eficient serviciile existente ale H.Essers, inclusiv vămuirea şi reţeaua de transport actuală. Cu peste 200.000 de metri pătraţi de depozitare pentru materiale periculoase, H.Essers poate atinge planurile strategice de creştere ale companiei în Olanda.

Terminalul este considerat ca o consolidare semnificativă a Coridorului NorthSea-med în cadrul reţelei europene TEN-T, cu accent pe strategia H.Essers sincromodală, care promovează integrarea fără întreruperi a diferitelor moduri de transport, maximizând eficienţa şi flexibilitatea pentru un flux fluid al mărfurilor pe întregul coridor. Această strategie evidenţiază optimizarea conexiunilor intermodale, unde locaţiile strategice ale H.Essers, precum cele din România, joacă un rol important.

Beneficii pentru regiune

Construcţia noului terminal aduce, de asemenea, beneficii pentru regiune, inclusiv îmbunătăţiri ale mobilităţii locale şi impact asupra mediului.

"La H. Essers ne concentrăm din ce în ce mai mult pe transportul pe căile navigabile interioare, iar acest terminal va conduce la eliminarea de pe şosele a unui număr de aproximativ 260 de camioane zilnic. Accesibilitatea îmbunătăţită a noului terminal offshore de la Canalul Schelde-Rijn reduce, de asemenea, congestionarea traficului prin zona construită. Alte iniţiative, cum ar fi încărcarea bateriilor, panourile solare şi energia de la mal, permiţând generatoarelor diesel să rămână oprite în timpul staţionării în port, contribuie semnificativ la reducerea emisiilor de CO2 şi azot", afirmă Richard Klaassen, Manager de operaţiuni la H.Essers.

Terminalul şi spaţiul de depozitare nou dezvoltat vor crea noi locuri de muncă: 150 direct şi până la 300 indirect.

Avizul de mediu obtinut, cererea de subventie CEF in curs de aprobare

H.Essers are în plan de mai multa vreme construcţia un terminal nou, mai mare şi cu un impact mai redus asupra mediului, într-o locaţie offshore. Odată cu achiziţionarea operaţiunilor chimice ale Meeus Groep, compania şi-a propus accelerarea acestei iniţiative.

"Deţinerea autorizaţiei de mediu ne permite demararea construcţiei. Cu toate acestea, în ceea ce priveşte cererea noastră de subvenţie pentru lucrări de infrastructură de transport CEF, aşteptăm veşti abia în iunie. Sprijinul UE este esenţial, pe lângă propria noastră investiţie de 75 de milioane de euro. Vom demara construcţia în faze, dar ne bazăm pe aprobarea subvenţiei CEF", spune Klaassen.

În cazul în care subvenţia nu va fi acordată, construcţia terminalului va continua, însă cu o revizuire semnificativă a planurilor, întregul potenţial al proiectului fiind realizat doar parţial. De exemplu, tranziţia către un port complet fără emisii ar fi sub semnul întrebării, deoarece subvenţia este deosebit de importantă pentru realizarea cheiului, alimentarea de la mal combinată cu panouri solare şi amplasarea de macarale cu emisii zero.

Faza 1 implică relocarea actualului terminal din Noordland în Bergen op Zoom. Relocarea completă ar trebui finalizată până la începutul anului 2026, după care toate activităţile de la locaţia actuală încetează. Faza 2 include construirea cheiului, a staţiei de alimentare de la mal şi a macaralelor tip portal cu emisii zero. De asemenea, vor fi instalate panouri solare pentru a furniza energie verde tuturor vehiculelor portuare. Această fază este crucială, iar subvenţia CEF este necesară pentru realizarea acestor planuri.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb