Homplex, afacere specializată în furnizarea de soluţii pentru creşterea siguranţei, confortului şi eficienţei energetice, în mediul rezidenţial şi industrial, a încheiat anul 2023 cu afaceri de 45 de milioane de lei, în creştere cu 37% faţă de anul anterior. În 2024, firma îşi construieşte strategia de business pe un scenariu prudent, care include o creştere estimată a afacerii de 15%, peste pragul de 50 de milioane de lei, pe fondul schimbărilor legislative cu impact nefavorabil pentru activitatea din unele domenii beneficiare, dar şi a contextului geopolitic intern şi internaţional, conform unui comunicat de presă al companiei.
"În 2023, ne-am concentrat pe dezvoltarea şi consolidarea businessului, ceea ce a dus la o creştere a afacerii peste nivelul de 25% estimat iniţial. Deşi anul trecut a fost un an mai dificil decât anticipasem, ne bucurăm că menţinerea strategiei de R&D şi investiţiile pe care le-am continuat pe direcţia inovaţie au dat roade. Fiind antreprenori, avem în ADN capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările din mediul economic, de a modela strategia de business şi a găsi soluţii pentru a consolida afacerea pe care o construim de 11 ani", a declarat Bogdan Panainte, CEO şi cofondator al Homplex.
După ce, în 2023, compania a finalizat proiectul prin care termostatul inteligent Homplex NX1 a devenit compatibil cu Google Home şi Google Asistant, anul acesta Homplex continuă dezvoltarea portofoliului de produse cu un grad ridicat de tehnologie şi inovaţie, menţinând procentul alocat investiţiilor în cercetare-dezvoltare la 3% din veniturile anuale şi dezvoltând în continuare noi produse şi soluţii.
"Şi în acest an, vom continua să creştem, Homplex fiind o companie de inginerie şi tehnologie axată pe nevoile clientului, care este în ultimii ani din ce în ce mai preocupat de îmbunătăţirea eficienţei energetice, creşterea confortului şi a siguranţei. Pe lângă investiţiile în cercetare-dezvoltare, anul 2024 va fi un an în care ne vom reaşeza structurile interne, în principal pentru creşterea eficienţei activităţii curente", a explicat Bogdan Panainte.
În ultimii cinci ani, Homplex a investit peste un milion de euro pentru a dezvolta şi a oferi pieţei locale soluţii inovatoare de control şi eficienţă energetică la preţuri accesibile şi cu raport optim calitate-preţ, cele mai relevante exemple fiind termostatul smart NX1, solutii radio de detectie a gazului metan şi firidele din compozit pentru contoarele de gaz. De altfel, peste jumătate din veniturile companiei sunt generate de produsele şi soluţiile dezvoltate integral de aceasta.
"Revoluţia tehnologică a adus schimbări semnificative şi în domeniul utilităţilor, unde chiar cele mai mici îmbunătăţiri sau inovaţii pot aduce beneficii substanţiale într-un sistem integrat. Aspectele de siguranţă, eficienţă şi confort sunt esenţiale, fiind îmbunătăţite prin tehnologii care optimizează consumul de energie sau gestionează resursele într-un mod mai inteligent, iar costurile sunt convenabile", a explicat Bogdan Panainte.
Compania are parteneriate cu marii distribuitori de gaze din România, dar şi cu retailerii specializaţi home&deco, 40% dintre produsele sale fiind destinate clienţilor industriali şi 60%, pieţei rezidenţiale.