După mai mult de un an de când gama de produse comercializate în Doraly este disponibilă şi online, cifra de afaceri cumulată a comercianţilor din complex a ajuns la 837 milioane de euro, în creştere cu 7,3% faţă de 2017, se arată într-un comunicat al companiei.
Categoria cash & carry a depăşit 35% din totalul de 84,000 mp închiriabili şi înregistrează un avans de 11,8% a cifrei de afaceri pe 2018. Segmentul multichannel reprezentat de chiriaşii prezenţi atât în Complexul Comercial Doraly, cât si pe Doraly.ro, au înregistrat cea mai mare creştere a cifrei de afaceri, de 14,8%.
"După lansarea platformei online doraly.ro am observat un fenomen interesant, şi anume creşterea numărului de vizitatori în parcul comercial, în acelaşi timp cu creşterea interesului faţă de platforma online şi a numărului de comenzi plasate. Mare parte din aceşti vizitatori se informează online şi vizitează cu preponderenţă comercianţii listaţi pe doraly.ro Este vorba de aşa numitul efect de multichannel, sau efectul de sinergie între canalele de vânzare, care apare atunci când consumatorii au mai multe opţiuni să se informeze despre produse şi să le cumpere: unii se informează online şi vin să cumpere din parcul comercial, alţii vin să vadă produsele în parcul comercial şi le comandă apoi online, procesul de cumpărare devenind astfel mult mai convenabil pentru ei. Prezenţa atât online cât şi offline este benefică pentru comercianţii noştri, care au înregistrat atât creşteri semnificative ale vizitării în complex, cât şi a cifrei de afaceri totale. " a spus Alexandru Rusu, CEO Doraly, citat în comunicat.
În cadrul Complexului Comercial se dezvoltă categoria cash &carry de food &beverage. Noile magazine Lucidius Market si Shark Market deschise în pavilionul X1 respectiv X3, oferă o gamă largă de alimente şi bauturi la pret de importator.
În acelaşi timp, faptul că pe doraly.ro preţurile pe bucată scad odată cu cantitatea cumpărată a dus la creşterea numărului de comenzi en-gros lansate pe platformă ca pondere în totalul comenzilor. În perioada ianuarie-iunie 2019, acestea au reprezentat ca valoare 41% din totalul vânzărilor online.
Conform analizei de vânzări pe doraly.ro, majoritatea comenzilor en-gros au fost făcute din Bucureşti şi judeţul Ilfov - 17,4% din total, urmate de Timişoara şi Constanţa, ce însumează aproape 10% din totalul solicitărilor en-gros.
Pentru finanţarea activităţilor curente şi continuarea extinderii parcului comercial, Expo Market Doraly a semnat, în iulie, un contract de finanţare în valoare de 38 milioane de euro pe o perioadă de 7 ani cu Alpha Bank România.
Înfiinţat în 1993, Expo Market Doraly a fost primul parc comercial specializat în produse alimentare şi non-alimentare din ţara noastră. Dezvoltat pe o suprafaţă de 280.000 de metri pătraţi, pe ambele părţi ale şoselei Bucureşti - Urziceni, în Afumaţi, Ilfov, Expo Market Doraly dispune de 850 de spaţii comerciale în 31 de pavilioane, cu o suprafaţă totală închiriabilă de peste 84.000 de metri pătraţi şi aproximativ 3000 de locuri de parcare, inclusiv subterane. Parcul comercial găzduieşte peste 550 de producători, importatori şi distribuitori şi o gamă variată de peste 550.000 de produse.