La nivel naţional, în 2022 AURSF a devenit membră a Consiliului Consultativ de pe lângă Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi şi-a continuat activitatea în cadrul Colegiului de Coordonare al SALFIN (entitatea de soluţionare alternativă a litigiilor din asigurări, pieţe de capital şi pensii private), în Colegiul Consultativ al Consiliului Concurenţei şi în cadrul Grupului de Dialog Permanent pentru Protecţia Consumatorilor din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), arată un comunicat postat pe site-ul oficial al instituţiei.
Potrivit sursei citate, AURSF a continuat să reprezente gratuit membrii AURSF în relaţia cu furnizorii de servicii financiare şi la CSALB, sprijinindu-i în obţinerea de reduceri semnificative ale soldului creditelor, în diminuarea ratelor, în recuperarea banilor pierduţi de pe card prin phishing şi în multe alte probleme cu care s-au confruntat.
Un moment important pentru toţi consumatorii români, nu doar pentru membrii AURSF, l-a reprezentat comunicatul de presă din aprilie, prin care AURSF i-a îndemnat pe toţi românii cu credite în lei cu dobânzi variabile, luate înainte de mai 2019, să treacă de la ROBOR la IRCC şi să economisească sute de lei lunar sau chiar mai mult, în funcţie de soldul şi scadenţă creditului. Zeci de mii de română au urmat acest sfat, astfel încât astăzi ei şi familiile lor resimt o presiune mai mică decât dacă ar fi rămas pe ROBOR. Desigur, încă şi mai bine a fost de cei care au reuşit să îşi refinanteze anul trecut creditele cu dobânzi fixe de 4-5% pe an, măcar pentru următorii câţiva ani şi stau acum liniştiţi, departe de turbulenţele de pe piaţă monetară, arată sursa citată.
La nivel internaţional, a fost de asemenea un an foarte bun pentru AURSF, care a primit, prin preşedintele Asociaţiei, un nou mandat de membru în Board-ul Federaţiei Europene a Utilizatorilor de Servicii Finnciare (Better Finance) şi, încă şi mai important, a obţinut încrederea colegilor pentru extrem de onorantă poziţie de Preşedinte al FSUG (grupul de experţi reprezentând interesele utilizatorilor europeni de servicii financiare de la nivelul Comisiei Europene).
"Am continuat reprezentarea intereselor consumatorilor utilizatori de servicii financiare şi la nivelul Banking Stakeholder Group din cadrul Autorităţii Bancare Europene (EBA), aducând în atenţie problemele şi provocările cu care se confruntă românii care utilizează produse şi servicii bancare, de la credite la plăti şi la conturi curente. Dar cea mai mare satisfacţie este că am continuat să ajutăm, şi în 2022, mulţi consumatori să depăşească marile greutăţi cu care se confruntă. Nu este nimic mai frumos şi mai emoţionant decât să vezi fericirea din ochii şi din glasul celor ajutaţi"< arată reprezenetanţii AURSF.