Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio şi Allspace Interiors, specializate în soluţii ergonomice de amenajare turn key a birourilor, şi partener unic acreditat al Herman Miller în România, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Cifra se situează la acelaşi nivel cu anul 2021, pe fondul precauţiei care a caracterizat segmentul amenajării de birouri. Schimbările de pe piaţa muncii, în special adopţia masivă a muncii remote, au favorizat vânzările către segmentul rezidenţial, care au continuat trendul de creştere pornit în 2020. În ceea ce priveşte bugetul de amenajare, în 2021, organizaţiile au investit în medie 1500 euro/post de lucru, în timp ce investiţia într-un home office ergonomic urcă până la 2000 euro.
Amenajarea spaţiilor de lucru în 2021 şi tendinţe în 2022
Concomitent cu schimbarea abordării la nivel de piaţă, companiile investesc în amenajarea sau reamenajarea spaţiilor de lucru pentru reveni treptat la munca de la birou. 90% dintre proiectele de amenajare sau reamenajare realizate de Workspace Studio în 2021 au fost proiecte de dimensiuni mici şi medii, adaptate pentru echipe de 50 - 200 persoane. Acestea s-au remarcat prin design centrat pe utilizator, ergonomie şi o calitate superioară a soluţiilor de mobilier integrate, care asigură un confort sporit angajaţilor. Cele mai multe proiecte au fost pentru spaţii cu suprafeţe între 300 şi 1000 de mp, bugetul total alocat per proiect fiind între 100.000 şi 500.000 euro.
Valoarea medie a proiectelor de amenajare realizate în 2021 a fost de 300.000 Euro, cu o investiţie medie de 450 eur/mp, în creştere cu circa 20% faţă de anii pre-pandemie şi pe fondul inflaţei accelerate.
Nivelul de calitate al amenajărilor birourilor continuă să crească, în contextul în care suprafeţele totale s-au redus cu circa 30%. De asemenea, suprafaţa ocupată de staţiile de lucru individuale a scăzut, reprezentând în prezent circa 40% din suprafaţa totală (faţă de 70-80% înainte de pandemie), restul fiind amenajări de spaţii multifuncţionale comune, care susţin într-un mod inovativ activităţile care îi atrag pe angajaţi la birou: colaborare, socializare, mentorat.
"Schimbările prin care trec birourile reprezintă o evoluţie şi în aceeaşi măsură o adaptare la era digitală. Utilizarea la scară mare a device-urilor mobile pentru îndeplinirea multor activităţi de birou trasa încă de anii trecuţi o direcţie nouă pentru birouri, o transformare din destinaţie pentru îndeplinirea sarcinilor, în destinaţie pentru colaborare, muncă în echipă şi, de ce nu, chiar activităţi distractive menite să contribuie la coeziune şi brandul de angajator. Pandemia a accelerat această transformare, iar efectul se traduce în spaţii office mai aerisite, cu un design viu şi atrăgător, cu mobilier de calitate înaltă şi o ergonomie fizică şi socială superioară. Spaţiile tip "ferma de birouri" vor deveni istorie în 2-3 ani, deoarece în noua paradigmă a muncii, utilitatea lor este din ce în ce mai scăzută" -declară Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio.
În proiectele desfăşurate în 2021 de Workspace Studio, s-a remarcat şi o creştere a interesului faţă de piesele de mobilier premium, care adaugă o notă elegantă birourilor şi contribuie la o percepţia pozitivă a angajaţilor şi vizitatorilor asupra brandului organizaţiei. Astfel, în contextul în care concurenţa pentru atragerea talentului se intensifică în majoritatea domeniilor, spaţiul de birou devine mai exclusivist şi totodată o carte de vizită a companiei.
"Dacă până în 2019 vedeam preponderent companii din IT care se foloseau de designul şi ergonomia biroului pentru a se diferenţia din perspectiva brandului de angajator, acum fenomenul prinde contur la nivelul mai multor verticale în care e dificil să atragi angajaţi valoroşi -industrie, pharma, servicii de marketing" -adaugă reprezentantul Workspace Studio.
Munca remote, catalizator pentru vânzările pe segmentul rezidenţial
În contextul muncii remote, predominantă şi anul acesta pentru o mare parte dintre angajaţi, Workspace Studio a continuat investiţia în dezvoltarea portofoliului de produse care se adresează segmentului rezidenţial, încheind anul 2021 cu o dinamică pozitivă. Astfel, vânzările către B2C au generat venituri de 700.000 Euro, în creştere cu 15% faţă de anul precedent.
"Digitalizarea accelerată şi munca de acasă sau hibrid impuse de pandemie au adus consecinţe negative pentru sănătatea posturală, conştientizate din ce mai mult de angajaţii care îşi desfăşoară activitatea la distanţă. Dacă la începutul pandemiei spaţiul de lucru de acasă nu era unul delimitat, fiind improvizat ca o măsură temporară, la doi ani distanţă, tot mai mulţi români consideră esenţială pentru productivitate amenajarea în locuinţă a unui spaţiu de lucru dedicat, ergonomic, de calitate superioară. Iar interesul în creştere pentru mobilierul ergonomic se reflectă şi în cifrele înregistrate pe acest segment anul trecut" -a precizat Horaţiu Didea.
Investiţia într-un birou ergonomic în locuinţă a fost în medie între 1000 şi 2000 de euro, piesele de mobilier preferate fiind scaunele ergonomice Herman Miller, braţele de monitor şi birourile ajustabile electric pe înălţime.
Top vânzări B2B versus B2C
Vânzările de scaune ergonomice Herman Miller generează 30% din afacerile Workspace Studio. Scaunele Herman Miller sunt recunoscute în lume pentru calitate, ergonomie şi garanţia de 12 ani şi sunt apreciate pentru inovaţiile tehnologice pe care le propun.
Printre cele mai căutate şi vândute produse în 2021 se numără scaunele Aeron, Embody şi Mirra, de la Herman Miller, vârfurile de ergonomie din întreaga lume, care asigură un reglaj personalizat, în funcţie de particularităţile fizice individuale.
Topul celor mai vândute produse din magazinul online este dominat de Scaunele Aeron şi Embody, dacă vorbim de segmentul rezidenţial, respectiv biroul reglabil Ratio, scaunele Aeron şi Mirra, pe segmentul B2B.