ÎN PRIMELE NOUĂ LUNI "Vânzările de smartphone-uri au crescut cu 63%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut"

A consemnat PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii #IT / 7 decembrie 2015

"Vânzările de smartphone-uri au crescut cu 63%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut"

Interviu cu Ravinder Takkar, CEO Vodafone

Reporter: Cum caracterizaţi evoluţia pieţei de telecomunicaţii?

Ravinder Takkar: Piaţa de telecomunicaţii din România rămâne una dintre cele mai competitive din Europa; precum şi o piaţă cu servicii de cea mai ridicată calitate. Observăm o adoptare extraordinară a terminalelor compatibile 4G, precum şi a consumului de date, în special în zona de streaming video, navigare online şi Social Media. Adoptarea puternică a noilor tehnologii de către utilizatori este, de asemenea, condusă de o rată de penetrare a smartphone-urilor în creştere, precum şi de un avans al consumului de date. Piaţa este definită de o calitate de vârf a reţelelor mobile, însă printre aspectele care pot fi îmbunătăţite, se numără previzibilitatea şi lipsa unor condiţii egale, din punct de vedere al reglementării.

Vodafone România a înregistrat un număr total de 9.053.810 de clienţi la 30 septembrie 2015, în creştere cu 546.371, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din numărul total de clienţi, 8.432.970 sunt utilizatori ai serviciilor mobile.

Veniturile din servicii pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie au atins 172,9 milioane de euro, în creştere cu 4,0% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în termeni organici.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre strategia companiei în acest an?

Ravinder Takkar: Viziunea noastră este de a fi o "forţă a binelui" în România, ca lider în domeniul comunicaţiilor digitale. Ţinta noastră este de a ajuta fiecare român să se bucure de o viaţă mai bine conectată.

Suntem mulţumiţi să spunem că strategia construită pe parcursul ultimului an va continua să reprezinte focusul nostru şi în următoarea perioadă. Ne concentrăm în continuare pe utilizatorii individuali şi pe clienţii serviciilor de business, precum şi pe a oferi cea mai bună experienţă de utilizare.

Aceste lucruri înseamnă şi o fundaţie puternică - reţeaua noastră, certificată pentru cele mai bune rezultate de voce şi date dintre toţi operatorii mobili din România. De asemenea, continuăm să consolidăm toate componentele reţelei noastre şi să dezvoltăm zonele 4G şi 4G+.

Reporter: Cum vedeţi posibilitatea consolidării companiei prin achiziţia unui jucător de pe piaţa locală?

Ravinder Takkar: Suntem prezenţi pe o piaţă foarte competitivă, cu un număr ridicat de jucători, atât în zona serviciilor mobile, cât şi în cea a serviciilor fixe. Consolidarea poate avea loc pe piaţă, în contextul adecvat, în situaţia în care acest lucru are sens din punct de vedere al business-ului.

Reporter: Cum au evoluat vânzările de smartphone-uri în reţeaua locală Vodafone? Care a fost ponderea dispozitivelor 4G din totalul acestor vânzări?

Ravinder Takkar: Rata de penetrare a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 7 puncte procentuale în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2015, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările de smartphone-uri au crescut cu 63% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Reporter: Care sunt planurile dumneavoastră privind extinderea acoperirii serviciilor 4G pentru utilizatorii Vodafone România?

Ravinder Takkar: Reţeaua 4G a Vodafone România acoperă în prezent 2.500 de localităţi şi primele 100 de oraşe ca populaţie. În plus, acoperirea 4G+ a Vodafone România oferă o implementare unică a spectrului în România, ce permite cea mai bună combinaţie de viteză şi acoperire indoor.

Serviciile 4G+ ale Vodafone România sunt disponibile, în prezent, în primele 11 oraşe din ţară, ca populaţie.

În curând, vom discuta despre agregare în trei benzi, pentru viteze de peste 300 Mbps, precum şi de o acoperire extinsă şi de terminale de categoria 9.

Reporter: Care credeţi că va fi tendinţa în ceea ce priveşte achiziţia de dispozitive 4G, pe piaţa locală?

Ravinder Takkar: Pe parcursul ultimilor ani, am observat o accelerare rapidă a adoptării smartphone-urilor în rândul utilizatorilor noştri, cu tot mai mulţi oameni optând pentru un terminal compatibil 4G. În primul an de la lansarea Supernet 4G, vânzările de terminale 4G s-au triplat şi, având în vedere rata de penetrare a smartphone-urilor din România, încă există loc de creştere.

Reporter: Care sunt proiectele dumneavoastră ce vizează îmbunătăţirea serviciilor oferite clienţilor Vodafone?

Ravinder Takkar: În ultimii ani am investit substanţial atât în calitatea reţelei noastre, cât şi în design-ul şi reamenajarea reţelei de magazine, pentru a furniza o experienţă de top tuturor utilizatorilor. De asemenea, am fost certificaţi de către auditorul independent P3 Communications pentru cele mai bune rezultate de voce şi date din România şi, potrivit studiilor noastre, românii recomandă Vodafone pentru calitatea serviciilor furnizate.

Reporter: Când veţi lansa pe piaţa locală serviciul Vodafone TV?

Ravinder Takkar: Percepţia utilizatorilor faţă de piaţa TV şi comportamentul în privinţa conţinutului video se schimbă şi serviciile OTT (Over-The-Top) joacă un rol din ce în ce mai important. Oamenii accesează tot mai mult conţinut video pe terminalele mobil, oriunde şi oricând doresc.

Una dintre ofertele noastre pentru abonaţi integrează serviciile HBO Go în planurile tarifare, pentru până la 24 de luni. Această decizie continuă paşii noştri recenţi, şi anume parteneriatul cu YouTube, precum şi platforma proprie dezvoltată pentru conţinut video, SeeNow.

Reporter: Care este stadiul de implementare a tehnologiei 4G+ pe piaţa din România?

Ravinder Takkar: Serviciile 4G+ furnizate de Vodafone România sunt acum disponibile în primele 11 oraşe din ţară, ca populaţie. Acoperirea noastră deep-indoor (4G+) va continua să crească.

Reporter: Ce estimări aveţi privind evoluţia traficului de date, în reţeaua locală Vodafone?

Ravinder Takkar: Ca un indicator al potenţialului pieţei şi o estimare a evoluţiei traficului de date, în zilele de sâmbătă şi duminică, 12 şi 13 septembrie, toţi utilizatorii Vodafone, abonaţi sau clienţi ai Cartelei Vodafone, au putut naviga gratuit pe internet, în întreagă ţară, fără nicio limitare.

Cea mai mare şi extinsă experienţă de internet gratuit din România ne-a adus un nivel record al traficului de date, cu 30% mai mare decât recordul istoric anterior şi cu 39% mai mare decât week-end-ul record anterior. Traficul de date 4G a înregistrat, de asemenea, o creştere semnificativă.

Reporter: Cum descrieţi aspectele inovatoare ale Vodafone în acest an?

Ravinder Takkar: Vodafone România îşi lansează noul portofoliu de soluţii de business sub umbrela Industriei 4.0 şi le oferă utilizatorilor servicii personalizate, ce variază de la Connected Cabinets, Digital Media Signage şi Supraveghere Video, până la Managed Asset Tracking.

Industria 4.0 reprezintă termenul care defineşte cea de-a patra revoluţie industrială. Aceasta cuprinde o serie de tehnologii contemporane din domeniul automatizării, schimbului de date şi al producţiei, şi reprezintă o evoluţie naturală, ce urmează revoluţiei digitale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb