Celebra campanie americană de vânzări "Black Friday" (n.r. "Vinerea Neagră") a ajuns la cea de-a treia ediţie în ţara noastră. Proporţiile evenimentului au devenit uriaşe, iar resursele puse la bătaie de marii retaileri din piaţă au reuşit să atingă cote de mulţi nebănuite. Peste 60 de magazine online s-au pregătit îndelung pentru "Vinerea Neagră", acestora adăugându-se alte câteva zeci de magazine "din stradă". Astfel, produse din toate categoriile pot fi achiziţionate, preţ de o zi, cu reduceri de până la 80%-90%, sau, în anumite cazuri, chiar de 99%.
Deşi, în mod tradiţional, în Statele Unite ale Americii, "Black Friday" este evenimentul care marchează ultima zi de vineri a lunii noiembrie şi startul sezonului de cumpărături pentru Crăciun, anul acesta, în ţara noastră, evenimentul va fi organizat de trei dintre cei mai importanţi retaileri autohtoni (Emag, Evomag şi Flanco) cu o săptămână mai devreme, pe 22 noiembrie. Astfel, este de aşteptat ca marea majoritate a companiilor să organizeze "Black Friday" peste exact o săptămână.
• Estimare: "Black Friday 2013", de două ori mai mare decât cel de anul trecut
Estimările din piaţă cu privire la cerere şi la volumul de vânzări care vor fi atinse anul acesta sunt unele dintre cele mai pozitive. Astfel, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brow, dacă în 2012 numărul persoanelor care auziseră de "Black Friday" era de 4,1 milioane, în acest an totalul a atins 7,4 milioane. De asemenea, intenţia de cumpărare s-a dublat pe parcursul ultimului an de zile, de la 2,4 milioane de persoane, anul trecut, la 4,2 milioane în acest an. Totodată, prognozele arată că românii vor cumpăra produse cu această ocazie de peste 100 de milioane de euro, faţă de 65 de milioane de euro, cât s-a înregistrat anul trecut.
Majoritatea jucătorilor importanţi din piaţă care vor participa la eveniment şi-au dublat estimările cu privire la volumul de vânzări şi la rezultatele financiare, raportându-se la cele obţinute anul trecut. În plus, toţi şi-au mărit volumul de muncă, au angajat personal pentru această perioadă, sau unii dintre ei chiar urmează să deschidă magazine noi cu ocazia "Black Friday".
• Emag oferă 250.000 de produse şi ţinteşte vânzări de 22 de milioane de euro
Magazinul online Emag, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa online, şi-a anunţat intenţiile de a-şi dubla cifrele înregistrate în urmă cu un an de zile, potrivit lui Iulian Stanciu, directorul companiei. Astfel, Emag.ro ţinteşte pentru ziua de 22 noiembrie aproape 5 milioane de vizite, 200.000 de comenzi şi încasări de 98 de milioane de lei (peste 22 de milioane de euro). Directorul Emag a declarat: "Două luni normale de vânzări reuşim să le acoperim numai în această zi. Unele produse vor avea reduceri de peste 1000 de euro".
Pentru "Black Friday 2013", compania a anunţat că oferă la reducere 250.000 de produse, peste trei sferturi dintre acestea fiind de ultimă generaţie, lansate în acest an. "Vrem să spulberăm mitul potrivit căruia «Black Friday» este doar un prilej de lichidare a stocurilor vechi. Cel puţin trei sferturi dintre produsele pe care Emag le va scoate la ofertă au fost lansate în 2013", spune Iulian Stanciu.
Potrivit domniei sale, Emag a investit 500.000 de euro în servere noi şi optimizare a site-ului, astfel încât să nu mai existe probleme care pot duce la nefuncţionalitatea acestuia. În plus, conform domniei sale, volumul de muncă în perioada "Black Friday" va fi unul imens pentru compania pe care o conduce: "Organizarea arată ca într-un război. Vom ajunge la 30.000 de expediţii pe zi, aproximativ 60 de camioane urmând să plece zilnic din Capitală în toată ţara, astfel încât toate comenzile să fie onorate până la 1 decembrie".
• Flanco deschide două noi magazine şi ţinteşte vânzări de 85 de milioane de lei
Compania Flanco a anunţat că, pentru ediţia din acest an a "Black Friday", magazinul îşi propune să atingă 1 milion de vizite, 180.000 de tranzacţii şi vânzări de 85 de milioane de lei. Flanco va oferi 150.000 de produse la preţ redus, de trei ori mai multe decât anul trecut. De asemenea, reprezentanţii companiei au anunţat deschiderea a două noi magazine, la Galaţi şi Deva, cu numai 24 de ore înaintea "Black Friday". "Cu ocazia «Black Friday» vom fi nu mai puţin de 1000 de oameni în cele 82 de puncte de lucru ale Flanco din ţară. Vom mări numărul personalului şi pe cel al caselor de marcat, iar orarul magazinelor va fi prelungit cu 4 ore, acestea urmând să se deschidă la ora 06:00", au conchis reprezentanţii companiei.
• EvoMag oferă trei zile cu reduceri de până la 70%
Magazinul online EvoMag a fost primul jucător important din piaţă care a anunţat că ediţia din acest an a "Black Friday" va avea loc pe 22 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât era de aşteptat. EvoMag ţinteşte, anul acesta, o creştere de 30%-40% faţă de anul trecut. Astfel, compania estimează, pentru acest an, 350.000-400.000 de vizitatori unici şi comenzi duble faţă de anul trecut, de aproximativ 2 milioane de euro.
Reprezentanţii EvoMag ne-au declarat: "Preferăm să numim «Black Friday» un eveniment de marketing în care, însă, cel mai mult au de câştigat clienţii. Pentru că acum au acces mult mai uşor la produse care, de regulă, au un preţ mai mare. «Black Friday» a devenit unul dintre cele mai importante evenimente de marketing pentru retaileri, fie că vorbim de cei clasici, fie că vorbim de cei online, prin prisma interesului pe care i-l acordă clienţii, chiar dacă este un eveniment introdus relativ recent în România. Iar vânzările pe care le generează sunt considerabile".
Potrivit reprezentanţilor companiei, pentru EvoMag, interesul clienţilor se va traduce în vânzări mai mari cu 30%. "Un alt argument care vine în sprijinul siguranţei noastre este că am fost dispuşi să începem singuri acest eveniment mai devreme, asumându-ne decizia de a demara «Black Friday» pe 22 noiembrie", au conchis oficialii magazinului.
• Domo anunţă preţuri la jumătate şi peste 8.000 de produse disponibile
Compania Domo, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de retail al electronicelor şi electrocasnicelor din ţara noastră, a anunţat pentru "Black Friday" reduceri de până la 50% la mai multe categorii de produse, suplimentarea cu 50% a personalului care va sta la dispoziţia clienţilor şi implementarea unei noi conexiuni în bandă largă, de 8 ori mai rapidă faţă de cea de anul trecut. Astfel, cele peste 8.000 de produse destinate evenimentului, vor putea fi achiziţionate din cele 97 de magazine ale companiei din Bucureşti şi din ţară.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Domo ţinteşte vânzări de 8-9 ori mai mari faţă de media unei luni normale, estimându-se creşteri substanţiale ale vânzărilor la toate gamele de produse, cu vârfuri înregistrate la categorii precum tabletele, smartphone-urile şi televizoarele de ultimă generaţie. Domo aşteaptă, de asemenea, o creştere a vânzărilor pe segmentul electrocasnicelor mici, în cazul cărora estimarea ar fi de până la cinci ori mai mare comparativ cu media unei luni obişnuite. Compania nu a anunţat, până în acest moment, dacă va organiza "Black Friday" pe 22 sau pe 29 noiembrie.
• "Black Friday" aduce reduceri substanţiale şi la alte categorii de produse, precum ceasurile sau hainele
"Black Friday" nu înseamnă doar reduceri la articolele IT, la produse electronice şi electrocasnice. De reduceri spectaculoase se bucură inclusiv iubitorii de haine, ceasuri, jucării, fashion, cosmetice, cărţi sau alimente. Astfel, magazine precum FashionUp.ro, care se ocupă cu comercializarea articolelor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, se alătură retailerilor online la cea de-a treia ediţie Black Friday, dar pe data "oficială" - 29 noiembrie. Clienţii vor beneficia de reduceri de până la 90% la peste 25.000 de produse.
Discounturi de până la 90% vor avea şi iubitorii de ceasuri, magazinul online Watchshop.ro pregătind o amplă campanie dedicată evenimentului.
Carrefour, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa retailului modern de la noi din ţară, a intrat, de asemenea, în hora "Black Friday" şi pune la bătaie reduceri substanţiale pentru familii întregi de produse electronice şi electrocasnice şi credite speciale cu dobânzi reduse.
Magazinul online QuickMobile intră în cursa reducerilor de "BlackFriday" şi, la fel ca anul trecut, face diminuări de preţ de până la 99% pentru telefoane, accesorii, tablete şi servicii, potrivit surselor de presă. Anul trecut, QuickMobile a avut 205.000 de vizitatori unici pe site. Alte magazine cu reduceri importante de "Black Friday" sunt Cel.ro, Koyos, PC Fun, PC Garage, F64 şi alţii.