ING Bank România a susţinut peste 1 miliard de euro în tranzacţii sustenabile ce includ obligaţiuni şi credite (sindicalizate sau bilaterale). Comparativ, în 2022 au fost mobilizate obligaţiuni şi credite (sindicalizate sau bilaterale) în valoare de peste 600 milioane de euro.
În 2023, ING Bank a devenit finanţator unic al Sistemului de Garanţie-Returnare din România, cel mai important proiect de economie circulară la nivel naţional, care se bucură atât de implicarea sectorului privat, cât şi a statului român. Finanţarea susţine crearea şi operarea centrelor regionale unde se vor asigura numărarea, sortarea şi pregătirea pentru reciclare a ambalajelor returnate în cadrul proiectului. Pachetul de finanţare cuprinde un credit de investiţii în valoare de 69 milioane de euro acordat pe o perioadă de 5 ani şi un credit pentru capital de lucru de 16.7 milioane de euro cu o durată de 2 ani, conform unui comunicat de presă al băncii.
"Deşi anul 2023 ne-a arătat că operăm într-un context social tot mai complex, alături de clienţii şi partenerii noştri reuşim să ţinem pasul şi să progresăm către ambiţia comună de a trăi într-un mediu mai sănătos şi de a asigura progres economic fără a periclita resursele naturale.
Este anul în care clienţii noştri au accesat finanţări cu componente de sustenabilitate într-un ritm de două ori mai accelerat decât în anul anterior, iar alături de societatea civilă am investit în proiecte sociale o sumă record pentru ING: peste 5 milioane de euro.
Înregistrăm un progres semnificativ raportat la angajamentele pentru sănătate financiară şi acţiuni climatice, dovada unei maturizări - atât când vine vorba de înglobarea sustenabilităţii în strategia de business ING, dar şi a interesului crescut din partea românilor pentru produse şi servicii cu impact redus asupra mediului", spune Alexandra Maier, Manager de Sustenabilitate la ING Bank România.
Business Banking: 31,5 milioane de euro în finanţarea unor active şi proiecte sustenabile.
Retail: 67 milioane de euro credite acordate cu discount comercial Eco, dintre care 63 milioane Euro în discount-ul Ecolife pentru credit ipotecar şi 4 milioane de euro în credite de nevoi personale pentru achiziţia de maşini electrice sau panouri solare. Tot pe acest segment, totalul creditelor ipotecare aliniate cu taxonomia UE a fost de 216 milioane de euro. Valoarea totală a fondurilor mutuale sustenabile (încadrate art.9 conform SFRD) a fost de 31 milioane de euro.
Diversificarea ofertei de produse financiare cu componentă de sustenabilitate
O preocupare constantă, parte din angajamentul ING Bank în sustenabilitate, este reprezentată de noi soluţii şi produse care înglobează componente pentru dezvoltare durabilă:
Wholesale Banking: Sustainable supply chain financing - Program de factoring pentru furnizorii grupului Veolia, corelat cu scorurile de Sustenabilitate EcoVadis.
Business Banking: Sustainability Improvement Loan - Mecanism de ajustare a dobânzii anuale pe baza progresului în sustenabilitate pentru clienţii companii medii şi mari care accesează un credit ING pe termen lung şi includ în strategia lor de afaceri practici sustenabile.
Retail - extinderea tipurilor de creditele de nevoi personale care beneficiază de rate la dobândă reduse pentru paşi în reducerea amprentei de carbon (ex. biciclete electrice, pompe de căldură).
Mai multe ONG-uri către care clienţii pot dona în ING Home'Bank
Prin noul Home'Bank donations Hub, clienţii ING pot dona mai uşor către 16 organizaţii grupate în cinci categorii: Mediu, Educaţie, Sănătate, Grupuri vulnerabile sau Situaţii de urgenţă. Numărul a crescut de la 3 organizaţii, câte erau standard în anii anteriori. Lista de cauze va fi actualizată anual, în baza unui mecanism deschis de înscriere şi selecţie. Serviciul poate fi accesat direct din Home'Bank, iar în prima lună de la lansare, clienţii ING au donat peste 15.000 de euro.
În completarea soluţiilor ce digitalizează filantropia, ING a continuat parteneriatele sociale alături de galantom.ro şi Code4Romania.
Sănătatea financiară a clienţilor
În total, 32.000 de clienţi interesaţi de sănătatea lor financiară şi-au îmbunătăţit comportamentul în urma informărilor personalizate primite prin Home'Bank şi prin alte tipuri de informări transmise pe canalele de comunicare ING. Conform analizei băncii, schimbarea înregistrată de aceştia vizează trecerea către o stare de sănătate financiară îmbunătăţită (conform matricei de sănătate financiară utilizată de bancă) şi a vizat inclusiv noi comportamente de tipul: crearea de conturi de economii, evitarea îndatorării excesive, economisirea prin opţiunea Round-Up sau investiţii în fonduri mutuale, asigurări de viaţă sau de sănătate.
Prin campania Unfollow Self:Hate, banca a deschis discuţia despre bani şi impactul pe care iubirea de sine îl are în decizii financiare. Astfel, cei care au folosit calculatorul pus la dispoziţie online au aflat suma pe care au cheltuit-o pentru a gestiona stima de sine scăzută. Dincolo de generarea de awareness asupra cauzei, campania a generat o serie de soluţii personalizate, precum coaching financiar gratuit prin programul de sănătate financiară Banometru (în urma campaniei, 400 de persoane au accesat serviciul) şi sprijin emoţional prin acces la specialişti din Reţeaua de Sănătate Regina Maria.
Progresul din zona operaţiunilor proprii băncii
Pe fondul aplicării măsurilor de reducere a amprentei de carbon în operaţiunile proprii, ING Bank şi-a diminuat până la 804tCO2 emisiile de gaze cu efect de seră din domeniile 1, 2 şi parţial 3 (călătoriile transporturi ale angajaţilor şi ale flotei ING), comparativ cu 860tCO2 în 2022. Astfel, comparativ cu valorile de consum înregistrate în 2022, banca a redus cu 28% consumul de gaz, în timp ce călătoriile cu maşinile din flotă şi cu cele aeriene au crescut cu câte 13%.
În 2023, ING a diminuat folosirea resurselor naturale pentru producţia şi distrugerea cardurilor din plastic odată cu implementarea, în premieră la nivel de grup, a unui proces de reciclare prin care 6 milioane de tone de plastic, provenite din 1 milion de carduri de debit şi credit expirate, pot fi recuperate şi transformate în ţevi în fiecare an. Astfel, cardurile ING expirate sau deteriorate pot fi colectate la office-uri şi reintroduse în circuit. Măsura a venit după ce, în 2022, ING Bank a iniţiat tranziţia portofoliului său de carduri către o alternativă sustenabilă, din plastic reciclat, care oferă aceeaşi durabilitate şi calitate cardurilor bancare. Prin demersul cardurilor rPVC, banca reduce amprenta de carbon a cardurilor nou-emise cu 75%, în timp ce energia necesară pentru a le produce scade cu 54%.
Implicare socială
ING Bank România a continuat parteneriatele cu societatea civilă şi a oferit 5.2 milioane de euro pentru proiecte ce sprijină sănătatea financiară şi acţiunile climatice.
Sănătate Financiară
Printr-un nou parteneriat strategic cu Teach for Romania, în următorii 2 ani, ING Bank România va fi alături de 10 directori de şcoli într-un program de leadership ce vizează un bun management al performanţei şi resurselor la nivelul şcolii. Două dintre şcolile incluse în program vor beneficia şi de program de transformare sustenabilă la nivel de şcoală şi cultură şcolară, replicabil la nivel naţional.
În 2023, în jur de 28.000 de persoane au folosit simulatoare şi resurse din Banometru.ro, în timp ce 2.279 dintre cei 4.000 de noi beneficiari ai programului au fost consiliaţi în cadrul unor şedinţe de coaching 1:1. În 130 de zile s-au desfăşurat 3.150 de ore de coaching. Potrivit Banometru, într-un grup de 100 participanţi, se înregistrează peste 190.000 de euro economisiţi sau folosiţi pentru plata datoriilor. Tot în cadrul Banometru, peste 1.500 de studenţi au interacţionat, prin evenimente offline, cu noua platformă dedicată lor - Banocontrol. Pentru tineri, au fost lansate şi simulatoarele digitale ce le permit să înţeleagă taxele pe care le implică venitul brut vs venitul net (Net Gain) sau pentru a-şi organiza şase luni de cheltuieli (Money Wise).
Platforma dedicată antreprenorilor - Startarium.ro - a atins borna de 100.000 de utilizatori activi. În completarea celor 14 evenimentele educaţionale organizate în 2023, Startarium a relansat competiţia PitchDay, iniţiată de Impact Hub şi ING Bank, cu sprijinul Pluxee, cu o nouă identitate ("Românii sunt antreprenori"), în cadrul finalei fiind oferite câştigătorilor finanţări în valoare de 100.000 de euro.
Acţiuni climatice: sprijin pentru calitatea vieţii în oraşe şi biodiversitate
Investiţii în comunitate: 2 milioane de euro pentru transformarea Capitalei într-un oraş mai bun de trăit. În 2023, ING Bank a accelerat investiţia în extinderea Platformei de Mediu pentru Bucureşti, iniţiată împreună cu Fundaţia Comunitară Bucureşti în 2021. O investiţie de 1,25 milioane de euro are ca scop protejarea şi conservarea a cinci noi arii naturale urbane în următorii 5 ani. De asemenea, 750.000 de euro sunt investiţi în proiectul "În zona ta", cu obiectivul de a implica cetăţenii în iniţiative care vizează protejarea mediului în vecinătatea sediilor ING din Bucureşti. La 2 ani de la lansare, Platforma de Mediu adună 11 proiecte finanţate, 6 companii partenere, 55 ONG-uri şi 10 autorităţi.
Pentru al treilea an consecutiv, ING susţine Fundaţia Conservation Carpathia în vederea înfiinţării Parcului Naţional Făgăraş. În 2023, dincolo de sprijinul ING pentru dezvoltarea food-hub-ului Roadele Munţilor şi a antreprenoriatului în zonă, clienţii ING au putut dona către Conservation Carpathia prin Home'Bank Donations Hub.
Prin direcţia Şcoli sustenabile a programului de granturi Adoptă un Proiect, au fost acordate 7 finanţări pentru 18 grădiniţe, şcoli şi licee din 8 judeţe. Investiţiile vizează instalarea de panouri fotovoltaice în 5 şcoli din Iaşi şi Prahova, montarea de becuri led cu senzori de mişcare şi economizoare de apă în 4 şcoli din Cluj şi reamenajarea spaţiilor prin design participativ în 5 şcoli din Bucureşti, Hunedoara, Suceava şi Vaslui.
Implicarea socială a angajaţilor
443 de colegi din echipa ING s-au implicat în 2023 prin fundraising şi voluntariat. Voluntarii ING au angrenat donaţii de peste 40.000 de euro în Adoptă un proiect, Swimathon sau atunci când şi-au dăruit ziua. În plus, suma de 1,3 mil. euro a fost alocată de ING către Asociaţia Inima Copiilor, unul dintre cele mai votate şi apreciate ONG-uri în istoria Adoptă un Proiect, programul de granturi lansat şi susţinut de ING Bank România, în care finanţările sunt decise exclusiv în baza votului angajaţilor. Suma este destinată extinderii Secției de Terapie Intensivă Cardiacă a Spitalului pentru Copii Marie Curie din București şi construcției noii Secții de Terapie Intensivă Nou-născuți a Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu-Mureș.