Devenit temă de campanie publicitară pentru Oficiul Polonez de Turism (POT), după ce a devenit un numitor comun al temerilor francezilor pentru extinderea Uniunii Europene, "Instalatorul polonez" a reuşit să atragă un număr mare de turişti în ţara sa natală, au apreciat luni responsabili din industria poloneză a turismului, informează AFP, citată de Rompres.
Imediat după ce francezii au respins în luna mai referendumul privind Constituţia Europeană, în luna următoare Oficiul Polonez de Turism a lansat o campanie publicitară a cărei imagine principală era un tînăr "instalator" polonez care declara "Rămîn în Polonia. Veniţi cît mai mulţi".
Potrivit datelor Oficiului Polonez de Turism, în perioada iulie-august 2005 un număr de 60.000 de francezi au vizitat Polonia, în creştere cu 14 procente coparativ cu perioada similară a lui 2004. Creşterea este una semnificativă dacă se ţine cont de faptul că la nivel mondial în această vară a crescut cu doar 4,6 procente. "Instalatorul polonez" a înregistrat acelaşi succes şi în Australia, numărul turiştilor din această ţară care au vizitat Polonia în această vară crescînd cu 56 de procente comparativ cu vara lui 2004. Creşteri spectaculoase su fost înregistrate în rîndul turiştilor ciprioţi (plus 129,9 procente), canadieni (plus 62 de procente), maltezi (plus 59,1 la sută), croaţi (50,9 la sută), britanici (plus 62 la sută) şi irlandezi (plus 33 la sută). În plus numărul de turişti olandezi, spanioli, greci, unguri sau români a crescut cu 27 la sută comparativ cu vara lui 2004.