Conform Tabloului de bord al pieţelor de consum publicat azi, "investiţiile, pensiile şi titlurile de valoare", "serviciile imobiliare" şi "furnizarea de servicii de internet" sunt trei pieţe care prezintă riscul cel mai ridicat de a nu răspunde aşteptărilor consumatorilor din Uniunea Europeană. Printre pieţele de bunuri, "autovehiculele de ocazie", "articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte" şi carnea au obţinut cele mai slabe rezultate, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
La celălalt capăt, sectorul transportului aerian prezintă rezultate bune, în ciuda perturbărilor din primăvara 2010, iar consumatorii apreciază, de asemenea, bunurile şi serviciile culturale. Tabloul de bord clasează pieţele de consum în funcţie de indicatori cum sunt comparabilitatea, încrederea consumatorilor, satisfacţia consumatorilor, problemele, reclamaţiile, posibilitatea de a schimba prestatorii de servicii, preţurile.
John Dalli, comisarul UE responsabil cu sănătatea şi protecţia consumatorilor, a declarat: "Formidabilul potenţial al pieţei unice este reprezentat de avantajele pe care aceasta le poate aduce consumatorilor - preţuri mai scăzute, opţiuni mai variate, o mai mare transparenţă şi satisfacţie. Datorită tabloului de bord, putem evidenţia pieţele care nu par să ofere aceste avantaje."