"Japan Airlines" Corp. (JAL), compania aeriană cu cele mai mari datorii din Asia, a solicitat fonduri de la stat pentru a patra oară după 2001, din cauza dificultăţilor financiare cu care se confruntă ca urmare a declinului traficului de pasageri.
Haruka Nishimatsu, preşedintele JAL, a anunţat, ieri, că societatea pe care o conduce apelează la sprijinul guvernului, însă nu a făcut referire la suma pe care o solicită.
Haruka Nishimatsu s-a întâlnit cu Seiji Maehara, ministrul nipon al Transporturilor, pentru lansarea solicitării de fonduri publice necesare salvării companiei aeriene şi pentru prezentarea programului de reducere a costurilor. Preşedintele JAL a negat informaţiile potrivit cărora compania se va diviza.
Recent, cotidianul nipon Nikkei informa că JAL vrea să obţină capital de 300 miliarde yeni (3,3 miliarde dolari).
La începutul acestei luni, JAL anunţa că va reduce 6.800 de locuri de muncă până la finele lui 2011. În primul trimestru fiscal, încheiat în 30 iunie, JAL a avut pierderi de 99 miliarde yeni - cele mai mari din ultimii şase ani. Rezultatul a fost influenţat de declinul călătoriilor de afaceri şi de vacanţă.
Recent, compania a raportat că negociază cu operatorii aerieni "Delta Air Lines" Inc. şi "American Airlines" în vederea obţinerii de sprijin financiar contra vânzării unor participaţii.
Compania japoneză, care se îndreaptă spre a doua pierdere consecutivă în acest an, ia în calcul ambele oferte, ca parte a unui amplu program de restructurare susţinut de guvernul nipon, care va avea ca rezultat concedieri masive, reducerea rutelor şi vânzarea de active. Companiile aeriene americane "Delta Air Lines" şi "American Airlines" încearcă să atragă "Japan Airlines" ca să obţină acces la rutele din Asia, inclusiv Japonia, unde aeroportul Haneda se extinde în vederea creşterii numărului curselor internaţionale.
JAL poartă negocieri şi cu "Air France-KLM", cea mai mare companie aeriană din Europa, în vederea obţinerii de capital.