Coffeeheaven a decis să se retragă de pe pieţele din România şi Slovacia ca urmare a rezultatelor operaţionale slabe obţinute în aceste ţări, grupul vizând astfel creşterea profitabilitaţii în contextul crizei, potrivit unui raport publicat pe Bursa din Londra. "În noul context economic global, consiliul de conducere a revizuit proiectele derulate de grup în fiecare din pieţele unde este prezent. Scopul acestei revizuiri a fost reducerea sau eliminarea operaţiunilor Coffeeheaven de pe pieţele unde potenţialul afacerii a fost redus, dar şi creşterea profitabilităţii companiei prin închiderea de magazine acolo unde noile condiţii de piaţă au făcut improbabilă realizarea de profit", se arată în raportul companiei.
În urma acestei revizuiri, Coffeeheaven a decis retragerea operaţiunilor din România şi Slovacia, ceea ce va însemna închiderea unui total de trei cafenele, din care una la noi în ţară. Ieşirea de pe aceste pieţe se va realiza până la finele lunii martie 2009. Rezultate "dezamăgitoare" au fost raportate şi pe piaţa din Cehia, unde compania anticipează o reducere a numărului de cafenele.
Grupul a luat această decizie pentru a reduce cheltuielile de dezvoltare şi pentru a creşte rata profitabilităţii.
Prima cafenea Coffeeheaven din ţară a fost deschisă în primăvara acestui an, în Băneasa Shopping City. La nivel mondial, grupul Coffeeheaven opera, în septembrie, 90 de unităţi în Polonia, Letonia, Cehia, Bulgaria, Ungaria şi România.
Pe piaţa cafenelelor din România mai activează lanţurile Crem Caffe, Turabo sau Cafepedia. În ciuda crizei financiare noi jucători au intrat pe piaţa din România, anunţând investiţii mari în următoarea perioadă. De exemplu, Velvet Cafe, compania care deţine master-franciza brandului Pascucci adus din Italia, vizează deschiderea a 12 cafenele până în 2011 în România, investiţia totală fiind de circa trei milioane de euro.