Lider Servicii, unul dintre principalii jucători pe piaţa materialelor de construcţii şi termoizolaţiilor din România, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 116 milioane de lei, marcând o creştere de 20% faţă de anul precedent, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Compania estimează pentru 2025 o cifră de afaceri de 125 milioane de lei, continuând astfel traiectoria ascendentă pe fondul unor investiţii strategice şi extinderii capacităţilor de producţie.
"Creşterea constantă a companiei se bazează pe dezvoltarea continuă a portofoliului de produse, investiţiilor în infrastructură şi consolidarea relaţiilor cu partenerii noştri. În 2025, ne propunem extinderea capacităţii de producţie şi deschiderea unui nou depozit logistic în zona Bucureşti-Ilfov", a declarat Mihai Cocoş, Director Comercial al Lider Servicii.
În 2024, Lider Servicii a alocat investiţii semnificative pentru dezvoltarea unei hale noi de producţie, extinderea suprafeţelor de depozitare, achiziţia de noi linii de producţie şi modernizarea flotei auto.
Compania deţine în prezent o cotă de piaţă cuprinsă între 7% şi 15% pe anumite segmente de produse, având ca obiectiv o creştere de 3% în următorii doi ani. Cele mai bine vândute produse din portofoliu sunt sistemele de termoizolaţii, ce reprezintă 40% din totalul vânzărilor, urmate de profilele şi accesoriile pentru gips-carton.
În ceea ce priveşte distribuţia geografică, în 2024, cele mai mari cereri raportate de Lider Servicii au fost în judeţele Suceava, Iaşi, Constanţa, Timişoara, Bacău şi Bucureşti. În 2025, compania estimează o creştere semnificativă a cererii în Bucureşti şi Ilfov, zona urmând să intre în top 3 regiuni generatoare de vânzări, se mai precizează în comunicat.
"Industria materialelor de construcţii din România a înregistrat o stagnare în 2024, influenţată de criza materiilor prime şi de încetinirea investiţiilor în sectorul rezidenţial. Cu toate acestea, investiţiile publice prin PNRR au susţinut piaţa, iar estimarea noastră este că aceasta va creşte uşor în următorii ani. Observăm şi o evoluţie a cererii pentru produse premium, pe măsură ce beneficiarii finali şi constructorii se orientează către soluţii mai durabile şi eficiente energetic", a mai adăugat Mihai Cocoş.
Lider Servicii investeşte activ în soluţii sustenabile, 90% din produsele sale fiind realizate din materiale reciclabile. Compania utilizează energie verde în producţie şi logistică, acoperind 30% din consumul de energie al unităţii de producţie prin panouri fotovoltaice şi 50% în depozite. În plus, 75% din flota auto a companiei este formată din vehicule hibride, iar motostivuitoarele din depozit sunt electrice, potrivit comunicatului.
Opinia Cititorului