• Compania vrea peste 700 de milioane de dolari pentru deschiderea de magazine noi şi pentru plata datoriilor
Producătorul francez de cos-metice "L"Occitane International" SA a lansat ieri, la Bursa din Hong Kong, o ofertă publică iniţială prin care intenţionează să obţină până la 5,49 miliarde de dolari HK (707 milioane de dolari SUA), iar două treimi din această sumă vor fi destinate deschiderii de magazine noi.
"L"Occitane International" şi compania-mamă, "L"Occitane Groupe" SA, oferă 364,12 milioane de acţiuni, respectiv 25% din capitalul societăţii, la un preţ de 12,88-15,08 dolari HK/titlu, potrivit anunţului directorului general, Andre Hoffmann. Jumătate din acţiunile care vor fi tranzacţionate la Bursa din Hong Kong sunt noi, iar restul aparţin companiei-mamă. Tranzacţiile cu acţiuni "L"Occitane" vor începe la data de 7 mai, în baza preţului ce va fi stabilit în 30 aprilie.
Fondul "China Investment" Corp. a decis să cumpere acţiuni "L"Occitane" în sumă de 50 de milionane de dolari în cadrul ofertei. Această investiţie în titluri va fi blocată vreme de şase luni.
"L"Occitane" are nevoie de finanţe pentru extinderea sa în Asia, unde economiile au o dinamică importantă. Compania vrea să deschidă 650 de magazine noi la nivel mondial, în următorii cinci ani, din care 500 vor purta brandul L"Occitane.
"L"Occitane" va inaugura centre comerciale pe pieţe emergente, precum China, India, Rusia, Brazilia şi Mexic, dar se va dezvolta şi în statele dezvoltate: Japonia, Coreea de Sud, SUA şi Marea Britanie.
Suma pe care nu o va aloca des-chiderii de noi magazine va fi folosită de "L"Occitane" pentru plata datoriilor.
Preşedintele "L"Occitane", Reinold Geiger, a declarat că a ales listarea la Hong Kong în baza faptului că Asia aduce companiei venituri mai mari decât cele din Europa şi SUA, la un loc. "În mod firesc, mergem acolo unde avem clienţi mai mulţi", a subliniat Geiger.
"L"Occitane" a avut profituri nete de 66,4 milioane de euro (89 milioane de dolari) în cele nouă luni încheiate la data de 31 decembrie 2009, la vânzări de 462,7 milioane de euro. Japonia, Hong Kong-ul şi Taiwanul au adus 35% din vânzările totale ale companiei, în perioada menţionată.
Potrivit Euromonitor International, valoarea retail a industriei globale a produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală a scăzut cu 2,1% în 2009, la 350,3 miliarde dolari, după o creştere de 8,9% în anul precedent.
•
"L"Occitane" distribuie produse de îngrijire a pielii, parfumuri şi săpunuri, prin magazinele sale din peste 80 de ţări. Societatea are 753 de magazine care operează sub brandul "L"Occitane" în 27 de ţări. Alte 764 de magazine sunt operate de distribuitori terţi sau operatori de magazine duty-free. Compania a fost înfiinţată de Olivier Baussan, în 1976. "L"Occitane" are sedii în Geneva şi Luxemburg.