Pentru al optulea an consecutiv, Grupul L'Oreal este una dintre companiile care au obţinut scorul A, fiind inclusă de organizaţia non-profit de mediu Carbon Disclosure Project (CDP) pe lista companiilor care se remarcă prin transparenţa în ceea ce priveşte impactul asupra mediului şi demonstrează performanţe remarcabile în abordarea schimbărilor climatice, protejarea pădurilor şi asigurarea securităţii apei, se arată într-un comunicat al grupului L'Oreal, remis redacţiei.
L'Oreal este una dintre cele 10 companii care au obţinut scorul de triplu "A" în 2023 - din peste 21.000 de companii analizate, fiind singura companie care a obţinut calificativul "A" timp de opt ani consecutivi, în toate cele trei teme de mediu evaluate de CDP, conform sursei. Procesul de punctare al CDP este recunoscut pe scară largă drept standardul de aur al transparenţei de mediu corporative, transmite compania.
Pe deplin aliniat la Taskforce For Climate-Related Financial Disclosures (TCFD), CDP deţine cea mai mare bază de date de mediu din lume, scorurile CDP fiind utilizate pe scară largă pentru a conduce deciziile de investiţii şi achiziţii către o economie cu zero emisii de carbon, durabilă şi rezistentă, potrivit comunicatului. În 2023, peste 740 de instituţii financiare cu active de peste 136 de trilioane de dolari americani au solicitat companiilor să dezvăluie date despre impactul asupra mediului, riscurile şi oportunităţile prin intermediul platformei CDP. Un număr record de 23.000 de companii au acceptat, informează sursa.
Potrivit comunicatului, "Pentru L'Oreal este atât o mare onoare, cât şi o sursă de mândrie imensă să obţinem scor triplu A pentru al optulea an la rând. Văd această realizare ca pe o încurajare de a persista în eforturile pe care le-am iniţiat ca lider mondial în domeniul de beauty, atunci când am luat decizia esenţială de a ne transforma profund modul în care ne derulăm business-ul, în conformitate cu standardele şiinţei de mediu. Această transformare se bazează pe obiective ambiţioase pentru 2030. Etape semnificative au fost deja atinse datorită dăruirii tuturor echipelor L'Oreal aflate sub conducerea vizionară a Alexandrei Palt, Chief CSR Officer în cadrul Grupului, şi colaborării strânse cu întregul nostru ecosistem. Având în vedere amploarea provocărilor sociale şi de mediu cu care ne confruntăm, singurul răspuns viabil este unul colectiv, iar în ceea ce ne priveşte, ne angajăm să contribuim activ la acest efort comun.", a declarat Nicolas Hieronimus, CEO L'Oreal Groupe.
Această recunoaştere evidenţiază transformarea durabilă întreprinsă de L'Oreal Groupe şi obiectivele sale ambiţioase pentru 2030, ca parte a programului său de sustenabilitate, L'Oreal for the Future, conform sursei citate. Programul este construit pe trei piloni: ne transformăm, ne îmbunătăţim ecosistemul nostru de afaceri şi contribuim la rezolvarea provocărilor globale, prin angajamente concrete în abordarea schimbărilor climatice, de a gestiona apa în mod durabil, de a respecta biodiversitatea şi de a conserva resursele naturale, arată datele comunicatului.
CDP foloseşte o metodologie detaliată şi independentă pentru a evalua aceste companii, alocaând un scor de la A la D - pe baza caracterului complet al dezvăluirii, conştientizării şi gestionării riscurilor de mediu şi demonstrarea celor mai bune practici asociate cu leadershipul de mediu, cum ar fi stabilirea unor ţinte ambiţioase şi semnificative. Companiile care nu dezvăluie sau furnizează informaţii insuficiente primesc scor F, precizează sursa.
Conform sursei citate, "Felicitări tuturor companiilor incluse pe Lista A a CDP, precum şi acelor companii care au început sau şi-au accelerat călătoria către transparenţa de mediu în 2023 - am observat o creştere de 24% a dezvăluirilor anul trecut, fiind o traiectorie demnă de apreciere. Doar prin dezvăluirea într-un mod transparent companiile pot demonstra că sunt serioase cu privire la rolul vital pe care îl au în asigurarea unui viitor cu zero emisii de carbon, benefic pentru natură.", a declarat Sherry Madera, CEO CDP.
Potrivit comunicatului, "Obţinerea unui scor CDP triplu A pentru mai mulţi ani consecutivi reprezintă o recunoaştere a tuturor eforturilor de sustenabilitate ale L'Oreal, atât la nivel global, cât şi în peisajul mediului înconjurător din România, care, la fel ca multe alte ţări, se confruntă cu provocări tangibile la nivel de mediu în materie de poluare, scăderea ratei de biodiversitate şi epuizarea resurselor. Conservarea resurselor naturale şi a ecosistemelor este o prioritate cheie pentru L'Oreal, iar angajamentul nostru faţă de sustenabilitate are un ecou puternic şi în România. Aplicăm o serie de măsuri cu impact local, printre care aş menţiona, în primă instanţă, demersurile permanente ale mărcilor noastre de a reduce cantitatea de plastic prezentă în ambalajele produselor. De asemenea, aici includem şi decizia de a colabora cu parteneri externi precum FM Logistic România, care sunt axaţi pe distribuţie sustenabilă cu un consum cât mai redus de dioxid de carbon prin autoutilitare electrice care acoperă în întregime livrările zonale din ariile Bucureşti, Ilfov şi Timişoara. Astfel, eforturile noastre abordează măsuri proactive pentru promovarea conservării mediului, eficienţei resurselor şi practicilor durabile în toate operaţiunile noastre. Ne uităm către viitor cu scopul necontenit de a aplica din ce în ce mai multe măsuri de acest fel în interacţiunea noastră cu mediul înconjurător, pentru a putea contribui în mod verosimil la crearea lumii sustenabile de mâine.", a declarat Ana Panajotovic, L'Oreal for the Future Program Manager România şi Adria-Balkan.