La începutul lunii decembrie 2022, magiunul din prune Topoloveni duce excelenţa gastronomică românească pe un alt continent, în Asia, conform unui comunicat remis redacţiei. Zilele acestea, magiunul de Topoloveni participă la două târguri internaţionale: "SIAL Middle East" (Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite), între 6 şi 8 decembrie, şi "Food and Hotel Vietnam", între 7 şi 9 decembrie. Prezenţa magiunului la cele două evenimente culinare internaţionale este susţinută de Uniunea Europeană, prin programul "Discover European Treasures", un proiect care îşi propune promovarea produselor certificate la nivel european. Astfel, în cel de-al unsprezecelea an de Indicaţie Geografică Protejată, magiunul din prune Topoloveni, primul produs românesc care a primit din partea Uniunii Europene această certificare a autenticităţii şi a calităţii, continuă să spună lumii că România are o tradiţie culinară semnificativă. Datorită Indicaţiei Geografice Protejate şi prin diferite programe europene, magiunul din prune Topoloveni a ajuns anul acesta şi la alte târguri din afara ţării şi din România. Câteva dintre cele mai importante sunt Gulfood Dubai, VietFood & Beverage (Ho Chi Minh), FHA - Food & Beverage Singapore şi INDAGRA.
Potrivit sursei citate, pentru Sonimpex Topoloveni, compania care fabrică magiunul din prune Topoloveni şi multe alte produse, toate 100% naturale, sfârşitul de an a venit şi cu un alt eveniment important: deschiderea la final de noiembrie a unui nou magazin propriu, în Piteşti, pe bulevardul Eroilor, nr. 2. Magazinul este cel de-al cincilea prin care Sonimpex Topoloveni face vânzare directă şi vine să se adauge celor două magazine din Bucureşti (de pe str. C. A. Rosetti, nr. 26 şi blvd. Carol I, nr. 57), punctului de vânzare de la fabrica din Topoloveni (str. Maximilian Popovici, nr. 56) şi magazinului online de pe www.magiun-sonimpex.ro.
Magazinele proprii Topoloveni au pe rafturi o mulţime de sortimente de magiunuri, dulceţuri, gemuri şi alte alimente precum zacuscă, bulion sau sarmale de post. În fiecare an şi chiar în fiecare sezon, Topoloveni îşi îmbogăţeşte gama. Doar în toamna lui 2022 compania a pus pe piaţă trei noi produse: Supă cremă de roşii, Roşii româneşti cuburi şi Fasole galbenă în saramură. "Există pe piaţă o mulţime de variante de mâncare. Şi foarte puţine variante de hrană, adică alimente fără adaos de zahăr, fără E-uri, fără conservanţi şi fără aditivi. Pentru că nevoia de produse naturale şi hrănitoare e mare, ne îmbogăţim periodic gama, chiar şi în anii mai dificili, ca 2022. Şi asta în ciuda concurenţei neloiale cu care ne confruntăm de ani în şir şi care, de fapt, face ca fiecare an să fie pentru noi unul complicat. Dincolo de asta, ne bucurăm că putem oferi alternative de hrană potrivită pentru persoanele cu diferite probleme de sănătate, ca diabetul. Magiunul nostru din prune poate fi consumat şi de către persoanele cu diabet, după consultarea medicului. Şi nu o spunem doar noi, o spune şi un studiu realizat de către Institutul pentru Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice N. C. Paulescu." - a declarat Bibiana Stanciulov, Director General Sonimpex Topoloveni.
Absenţa zahărului adăugat din produsele dulci, o marcă a Sonimpex Topoloveni, a fost certificată anul acesta prin introducerea tuturor dulceţurilor Topoloveni în Registrul Naţional al Menţiunilor Nutriţionale şi de Sănătate, alături de magiunul din prune Topoloveni, care figurează în acest registru al Ministerului Sănătăţii încă din 2020.
Datorită conţinutului 100% natural şi procesării termice blânde, la temperaturi controlate, patru dintre cele mai cumpărate produse Topoloveni au fost încadrate anul trecut în categoria Nutri-Score A. Deşi, la solicitarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, sistemul de etichetare Nutri-Score a fost ameninţat cu dispariţia de la data de 1 noiembrie 2022 şi are în continuare un statut incert, consumatorii vor putea totuşi să-l regăsească pe etichete cel puţin până la 1 mai 2023. Dincolo de sistemele de etichetare, de deciziile în schimbare şi de viziunile diferite asupra a ceea ce ar trebui să însemne "protecţia consumatorului", calitatea produselor Topoloveni rezultă şi dintr-un gest simplu şi extrem de util: citirea ingredientelor de pe etichete, se menţionează în comunicat.