Ocean Infinity reia căutările avionului MH370, dispărut în 2014 între Kuala Lumpur şi Beijing, a anunţat marţi ministrul malaezian al Transporturilor, Anthony Loke, citat de AFP.
Ministrul a salutat "dorinţa Ocean Infinity de a-şi desfăşura navele" pentru a continua investigaţiile asupra Boeingului 777, care a dispărut de pe radare pe 8 martie 2014, având la bord 239 de persoane, dintre care 153 erau cetăţeni chinezi.
Anthony Loke nu a precizat exact când au fost reluate căutările şi a declarat că detaliile privind durata acestora sunt încă în negociere.
"Suntem uşuraţi şi foarte fericiţi că se reiau căutările după o întrerupere atât de lungă", a declarat pentru AFP Grace Nathan, o malaeziană de 36 de ani care şi-a pierdut mama în catastrofa aviatică.
Guvernul malaezian anunţase la sfârşitul lunii decembrie că a aprobat o nouă operaţiune de căutare a avionului dispărut misterios în urmă cu aproape 11 ani. La 13 decembrie, autorităţile de la Kuala Lumpur au acceptat propunerea Ocean Infinity de a continua investigaţiile într-o nouă zonă de aproximativ 15.000 de kilometri pătraţi în sudul Oceanului Indian, a precizat ministrul Loke, potrivit aceleiaşi surse.
În ciuda căutărilor ample desfăşurate după tragedie, considerate cele mai vaste din istoria aviaţiei, epava aeronavei nu a fost găsită niciodată.
"Au analizat toate datele disponibile şi sunt convinşi că zona actuală de căutare este mai credibilă", a declarat Loke marţi.
Investigaţiile conduse anterior de Australia au acoperit o suprafaţă de 120.000 de kilometri pătraţi din Oceanul Indian, fără a identifica însă urme relevante ale avionului, fiind recuperate doar câteva fragmente.
"Ocean Infinity ne-a convins că sunt pregătiţi", a afirmat ministrul malaezian. "Acesta este motivul pentru care guvernul Malaysiei sprijină reluarea căutărilor."
Ocean Infinity este o companie specializată în robotică marină, cu echipe bazate în principal în Texas şi Anglia. Kuala Lumpur a apelat deja la această firmă şi în 2018 pentru a căuta epava avionului, dar fără succes.
Dispariţia Boeingului 777 a generat numeroase teorii, inclusiv una care sugerează că pilotul Zaharie Ahmad Shah, un profesionist cu experienţă în vârstă de 53 de ani la acel moment, ar fi deturnat intenţionat aeronava. Un raport oficial publicat în 2018 de Malaysia Airlines a evidenţiat deficienţele controlului traficului aerian şi a menţionat că traiectoria avionului a fost modificată manual. Cu toate acestea, ancheta nu a ajuns la o concluzie definitivă.
Opinia Cititorului