TUI Group, liderul mondial în turism, va rămâne prezent în ţara noastră prin încheierea unui parteneriat cu Memento Group, deţinătorul Christian Tour. Decizia vin în contextul în care turoperatorul german a ieşit din parteneriatul cu diviziile de turism ale Eurolines, preluate de Dertour.
Reprezentanţii Christian Tour au anunţat că Tui Grup va deschide astfel zeci de agenţii pe întreg teritoriul ţării noastre, iar turiştii români vor avea acces la produsele din portofoliul turoperatorului german. Franciza TUI va activa în ţara noastră sub brandul TUI TravelCenter, va avea sedii proprii, care vor funcţiona în paralel cu agenţiile Christian Tour, şi va beneficia de un site dedicat şi o echipă de vânzare şi conducere proprii.
Cristian Pandel, CEO Memento Group, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă: "Investiţia de început este de peste 1,5 milioane de euro în primul an de operare şi de peste 5 milioane de euro în următorii cinci ani. În primul an de operare, vor fi deschise 15 agenţii TUI TravelCenter, care vor acoperi 13 dintre cele mai mari oraşe ale ţării, precum Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Arad, Braşov etc. Toate sediile vor funcţiona sub brandul TUI TravelCenter şi vor beneficia de o poziţionare centrală în oraşe. De asemenea, angajaţii din România vor participa la traininguri în Austria cu profesionişti din cadrul TUI Austria".
Domnia sa a mai adăugat că prin noul parteneriat nu vor mai exista diferenţe între tarifele practicate pe piaţa din Europa de Vest şi cele din estul Europei.
TUI TravelCenter va fi o reţea de agenţii full-service, care va oferi cazări, transport (terestru şi aerian), activităţi la destinaţie, pachete turistice, tururi, croaziere, vacanţe exotice şi city break-uri. Noua agenţie va opera propriile zboruri charter către destinaţii populare de vacanţă în rândul turiştilor români, precum Grecia, Turcia şi Spania, zboruri care vor fi împachetate cu cazări în hoteluri din întreaga lume, printre care şi cele aflate sub brandul propriu: TUI Blue (potrivite pentru adulţi şi pentru familii, în egală măsură), TUI Magic Life, RIU, TUI Suneo, Robinson, TUI Sensatori.
În acelaşi timp, noua agenţie va funcţiona ca marketplace pentru piaţa locală, ceea ce înseamnă că va revinde produsele turistice ale tuturor turoperatorilor români.
TUI TravelCenter va oferi turiştilor români propriile produse turistice, punând accent pe pachete premium, destinaţii exotice şi produse de nişă. De asemenea, va avea un produs personalizat şi exclusiv de zbor charter, operat de Charter Broker SRL (companie a grupului Memento, din care face parte şi Christian Tour, specializată în aranjamente de zbor charter), combinat cu produse dinamice ale ofertei TUI - respectiv hotelurile TUI şi experienţele turoperatorului german.
Michael Lettner, TUI Head of Sales CEE, a declarat: "Suntem foarte fericiţi şi mândri că am reuşit să ne asociem cu Memento Group, ceea ce reprezintă un pas mare. Ca piaţă în creştere, România este foarte importantă pentru grupul TUI, care oferă un portofoliu bogat călătorilor români, de la pachete low-budget până la călătorii de lux. Cu noul nostru partener, suntem convinşi că ne vom continua creşterea în România".
Întrebat de ce nu deschide o filială directă şi preferă parteneriatele cu alţi turoperatori, domnia sa a adăugat că Tui nu este interesat de investiţii directe, având în vedere că piaţa din Europa de Est diferă de cea din Europa Centrală şi de Vest şi astfel preferă să investească în parteneriate cu agenţii care cunosc piaţa.
Ca focus, destinaţiile pe care TUI TravelCenter va pune accentul pe piaţa românească sunt şi unele dintre cele mai populare în rândul turiştilor români: Austria, Grecia, Turcia, Spania, Egipt - în categoria destinaţiilor "medium haul", şi Maldive, Thailanda, Mexic, Republica Dominicană, Tanzania, ca destinaţii "long haul".
Michael Lettner a subliniat că pentru turiştii români marele câştig rezultat din prezenţa TUI pe piaţa autohtonă este accesul la o varietate largă de servicii de înaltă calitate şi o selecţie premium de pachete, hoteluri şi activităţi de vacanţă, la care se adaugă experienţa în turism a celui mai mare grup de călătorii din lume şi expertiza pe piaţa locală a Christian Tour.
TUI Group, cel mai mare grup de turism din lume, operează în aproximativ 180 de destinaţii de pe mapamond. Grupul reuneşte peste 380 de hoteluri premium, precum RIU, TUI Magic Life, Robinson şi TUI Blue, 1.600 de agenţii de turism pe întregul continent european, cinci companii aeriene de agrement europene, cu aproximativ 150 de aeronave moderne pentru transport lung şi mediu, 17 nave de croazieră, de la navele de lux MS Europa şi MS Europa 2 până la flota "Mein Schiff" a TUI Cruises şi vasele Marella Cruises din Marea Britanie.
Companiile TUI de vânzări şi marketing şi companiile aeriene sunt grupate în trei regiuni şi sunt operate sub un singur brand. România se află sub responsabilitatea TUI Austria.
În exerciţiul financiar 2018, TUI Group a înregistrat o cifră de afaceri de 18,5 miliarde euro şi un număr de peste 27 de milioane de turişti.