Meta Platforms a anunţat joi că va permite furnizorilor rivali de anunţuri clasificate să afişeze reclame pe Facebook Marketplace, la trei luni după ce a fost sancţionată cu o amendă de 797 de milioane de euro (828 de milioane de dolari) de către autorităţile europene pentru practici anticoncurenţiale, transmite Reuters.
Comisia Europeană a decis în noiembrie că Meta a impus condiţii comerciale incorecte rivalilor şi a legat Facebook Marketplace de reţeaua socială Facebook, încălcând astfel regulile de concurenţă ale UE.
Ca răspuns la această decizie, Meta a lansat un nou program denumit Facebook Marketplace Partner Program, susţinând că această iniţiativă vine ca răspuns la cerinţele autorităţilor europene, deşi compania continuă să conteste amenda în instanţă. Meta a reiterat recentele declaraţii ale CEO-ului Mark Zuckerberg, conform cărora decizia UE "reprezintă un alt exemplu al modului în care Uniunea Europeană vizează în mod direct companiile americane, într-un regim echivalent cu un tarif comercial".
Compania a testat deja noul program în Germania, Franţa şi Statele Unite, colaborând cu eBay. Potrivit unui anunţ oficial, noul sistem va permite furnizorilor terţi de servicii de anunţuri clasificate să îşi listeze produsele pe Facebook Marketplace, unde acestea vor apărea alături de alte anunţuri ale utilizatorilor Facebook şi ale altor parteneri terţi.
Comisia Europeană a declarat că în prezent evaluează dacă Meta s-a conformat integral deciziei din noiembrie şi dacă măsurile luate de companie sunt suficiente pentru a restabili concurenţa corectă pe piaţa anunţurilor clasificate.
Opinia Cititorului