• Câştigurile brute - peste aşteptări
• Lanţurile "Real" nu sunt profitabile, însă vânzările acestora cresc semnificativ
"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, a înregistrat pierderi în trimestrul al treilea, din cauza majorării taxelor, însă vânzările companiei au avut o dinamică bună, îndeosebi pe pieţele emergente. Pierderea netă a însumat 65 de milioane de euro sau 20 de cenţi/acţiune, faţă de un profit de 81,5 milioane de euro ori 25 de cenţi/titlu în trimestrul al treilea din 2006.
Câştigurile înainte de dobânzi şi taxare au sporit cu 15%, la 323 milioane de euro, analiştii aşteptând numai 303 milioane de euro.
Vânzările "Metro" au sporit cu 10,8%, la 15,7 miliarde de euro. În afara Germaniei, sursa a circa 41% din vânzările "Metro", livrările companiei au crescut cu 13,6%. "Metro" operează 893 de centre comerciale în afara Germaniei.
Pe plan intern, vânzările au crescut cu 6,9%, în baza achiziţiei celor 85 de magazine locale deţinute de "Wal-Mart Stores" Inc. din SUA.
Ieri, "Metro" şi-a modificat în creştere ţinta pentru creşterea vânzărilor pe 2007: peste 9%, faţă de 8-9%, cât estima anterior.
"Metro" a inaugurat centre comerciale în Rusia, Polonia şi China, ţări în care economia creşte într-un ritm mai rapid decât în Germania. Modificările care au intervenit în managementul companiei au alimentat speculaţiile potrivit cărora "Metro" ar putea înstrăina diviziile cu rezultate mai slabe, precum lanţul de supermarketuri "Real". De precizat că Eckhard Cordes devine director executiv al companiei în această săptămână şi îl înlocuieşte pe Hans-Joachim Koerber.
Pierderea brută a "Real" a fost de 75 de milioane de euro, faţă de 41 de milioane de euro anul trecut. Vânzările diviziei au crescut cu 24%, la 2,93 miliarde de euro.
În primele nouă luni din 2007, profitul "Metro" a fost de 30 de milioane de euro (43 milioane de dolari), în scădere faţă de cel de 207 milioane de euro din perioada similară a lui 2006. În intervalul ianuarie-septembrie 2007, vânzările companiei au crescut cu 11%, la 45,9 miliarde de euro.