MICHAEL RUBINOV: "Remunera International vrea 20-30% din piaţa tichetelor de masă"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii / 14 decembrie 2016

"Remunera International vrea 20-30% din piaţa tichetelor de masă"

Compania Remunera International a dezvoltat o platformă dedicată pieţei tichetelor de masă care reuneşte atât companiile, cât şi angajaţii, dar se adresează şi comercianţilor. Cu o simplă autentificare pe o interfaţă web sau prin intermediul aplicaţiei mobile, companiile pot decide ce beneficii să acorde angajaţilor - mâncare, combustibil, acces la săli de fitness - să-şi urmărească bugetul, să creeze conturi noi.

Angajaţii pot vedea, intrând pe această platformă, care este bugetul lor, ce restaurante sunt în zonă, ce meniuri au şi dacă sunt oferte speciale, iar comercianţii pot atrage mai mulţi clienţi prezentându-şi aici ofertele.

Remunera International este prezentă deja în Japonia, de trei ani şi în Polonia de circa un an şi jumătate. În prezent, compania îşi doreşte să intre pe piaţa din România.

Michael Rubinov, vicepreşedinte dezvoltarea afacerilor la nivel mondial Remunera International, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre nevoia de digitalizare a pieţei tichetelor de masă, dar şi despre principalele motive pentru care compania îşi doreşte să intre pe piaţa din ţara noastră.

Reporter: Cum aţi caracteriza piaţa tichetelor de masă din ţara noastră?

Michael Rubinov: Piaţa de aici este interesantă. Pe de o parte are încă o economie emergentă, comparativ cu alte ţări dar este foarte sofisticată în lumea beneficiilor angajaţilor. Pentru că din 4 milioane de angajaţi, 2 milioane primesc deja un fel de beneficiu, fie sub forma tichetelor de masă, fie a voucherelor de vacanţă sau poate prime ori asigurări de sănătate. A venit şi o nouă lege, în 2013, o lege cadru privind tichetele de masă electronice, cu norme care s-au derulat până în 2015. Acum este momentul în care furnizorii de servicii încep să folosească cardurile, dar este ceva de bază, oferă acelaş lucru, doar că pe plastic.

Corporaţiile au nevoie de ceva mult mai sofisticat, pentru că au nevoi atât de variate, angajaţi diverşi pe care trebuie să îi trateze diferit pe baza rolurilor lor în companie, pe baza nevoilor lor, pe planuri diferite.

Noi am venit în România aproximativ acum un an şi jumătate, am căutat şi analizat şi piaţa există, dar trece printr-o schimbare datorită noilor legi şi din această cauză am decis să începem să căutăm parteneri şi deja suntem în diverse stagii de negocieri cu diferite organizaţii financiare care sunt interesate de aceast segment de piaţă şi datorită noii legi a cardurilor electronice instituţiile financiare au început să se uite spre această afacere. Atât timp cât au fost tichete nu era segmentul lor, mă refer la bănci şi la companiile de asigurări care au început să se uite spre acest segment şi încearcă să vadă dacă este o piaţă bună pentru ei. Noi furnizăm platforma necesară pentru a intra pe această piaţă. Odată ce platforma devine operaţională să spunem că trebuie să călătoreşti la Timişoara, compania îţi poate da nu doar 200 de lei pentru masă, dar şi ceva în plus, pentru întâlniri, dar îi poţi folosi doar la prânz, în timpul orelor de muncă între 8-17:00, doar în zona din Timişoara unde ar trebui să lucrezi. Astfel, dacă încerci să foloseşti cardul în week-end sau într-o altă zonă, nu va funcţiona pentru că softul ştie cum să verifice politica organizaţiei şi orice vrea compania. Aceasta are libertatea de a crea planuri variate care influenţează comportamentul angajaţilor. De exemplu, am văzut un caz în Japonia când o companie vroia să reducă orele suplimentare după ora 18:00 pentru că dacă angajaţii stau după această oră le creşte salariul. Astfel compania a vrut să îi aducă mai devreme la muncă, să înceapă programul mai devreme de 8:00. Au decis să sponsorizeze micul-dejun în jurul companiei. Astfel, dacă iei micul-dejun în apropierea companiei atunci va fi plătit de companie. Astfel, angajaţii au venit mai devreme, au luat micul-dejun, au mers direct la muncă şi apoi au plecat mai devreme acasă. Compania a cheltuit bani pe micul-dejun, dar a fost mai ieftin decât salariile mărite ale angajaţilor. Au folosit deci această platformă pentru a schimba comportamentul angajaţilor.

Reporter: Cum arată piaţa din România comparativ cu cea din Polonia şi Japonia?

Michael Rubinov: Japonia este o ţară mult mai mare, astfel că şi piaţa de aici este foarte mare dacă ne uităm la numărul populaţiei, însă este mai puţin dezvoltată dintr-un anumit punct de vedere: nu toţi angajaţii oferă astăzi beneficii ca tichete de masă sau carduri. Este mai puţin dezvoltată pentru că este o societate conservatoare, aceste beneficii nu sunt uzuale. Multe companii japoneze au restaurante în interiorul clădirii. Este diferit din această perspectivă, dar lucrurile încep să se schimbe. Tot mai multe femei merg la lucru şi astfel, dacă femeile lucrează, bărbaţii nu-şi mai aduc mâncare de acasă. Înainte femeile făceau sandvişuri pentru bărbaţi sau le puneau prânzul, acum tot mai mai multe femei lucrează şi este mai greu cu prânzul pregătit de acasă. În al doilea rând, în Tokyo sunt atât de multe restaurant, oamenilor le place să meargă la restaurant şi tot mai mulţi oameni cer companiilor să le ofere beneficii şi tot mai multe companii acordă astfel de beneficii pentru că angajaţii au crescut mobilitatea. Înainte, în Japonia, oamenii obişnuiau să se angajaze la o companie când erau tineri şi ieşeau la pensie de la acea companie. Acest lucru se schimbă. Generaţia tânără rămâne 2-3 ani la o companie, apoi se mută la o alta, la o alta şi tot aşa. Astfel, companiile încep să înţeleagă că loialitatea şi motivaţia angajaţilor ese mult mai importantă acum şi acordă beneficii variate pentru a-şi păstra angajaţii, iar tânăra generaţie preferă să iasă la masă în grupuri şi să se bucure. Vedem acest lucru în toate ţările.

În Japonia tehnologia progresează rapid, toată lumea are aici un telefon mobil şi toate plăţile se fac de pe telefonul mobil, aşa că, aici, am lansat plata prin telefon, nu este nevoie să-ţi foloseşti cardul.

Polonia este asemănătoare cu România, o piaţă obişnuită cu beneficiile. Oamenii îşi folosesc majoritatea fondurilor pentru a face cumpărături. Când aud de platforma noastră unde poţi crea multiple planuri, poţi face poliţe, ei adaugă la programul existent de bonuri de masă şi alte programe. Acum angajaţii fac şi altceva pe baza programelor lor. De exemplu, în Polonia este foarte popular să mergi la sala de fitness. Platforma noastră, pentru că este globală, poate fi localizată bazată pe ţară şi pentru legile din acea ţară. În România, de exemplu, sunt anumite legi care trebuie urmate, iar platforma noastră se poate asigura că respecţi aceste reguli. În alte ţări unde facem cercetare, ca Portugalia, companiilor nu le este permis să ştie unde îşi cheltuie banii angajatul, nu pot vedea tranzacţiile, astfel că nu le arătăm, pot vedea statisticile cum că a fost cheltuit 8% din buget, de exemplu, dar nu ştiu cine a cheltuit şi unde. În alte ţări, companiile au voie să vadă, aşa că le arătăm şi pot folosi aceste date. Deci sistemul este foarte cultural şi bazat pe legi diferite, pentru fiecare ţară în parte.

Reporter: Care sunt principalele motive pentru care aţi decis să intraţi pe piaţa din România?

Michael Rubinov: Sunt două motive. În primul rând, aici există o piaţă suficient de largă încât să putem intra şi mulţi dintre angajaţi primesc deja beneficii. Acum noi trebuie să le transformăm de la tichete de masă sau carduri la servicii mai sofisticate şi mai relevante.

În al doilea rând, pentru că legea s-a schimbat de la bonuri la carduri electronice. Companiile au nevoie de servcii nu doar cupoane, carduri, noi aducem platforma care face servicii pentru aceste companii. Asta pe lângă faptul că oamenii din România cunosc şi au tehnologie, toată lumea are telefon mobil şi îl poate folosi liber, există o reţea foarte bună, tranzacţii, există multe bancomate răsfirate în oraşe. Acesta este trendul, economia care este emergentă, beneficiile angajaţiilor există şi oamenii au început să înţeleagă că salariul este ceva personal şi beneficiile încep să fie cât mai personalizate pentru că angajaţii sunt în stadii diferite, unii sunt căsătoriţi, alţii singuri, alţii au copii, unii sunt interesaţi de sănătate, iar alţii de distracţie. Tot mai multe companii creează un fel de meniu iar angajaţii pot opta pentru serviciile pe care le vor, totul intră pe card şi platforma gestionează acest lucru. Este dificil de gestionat un astfel de serviciu fără un software.

Reporter: Aveţi deja clienţi în România sau abia de acum veţi începe negocierile?

Michael Rubinov: Momentan suntem în diferite stadii de negociere.

Reporter: Pe ce se bazează compania pentru a atrage clienţi?

Michael Rubinov: Ne bazăm pe platforma noastră, pe cunoştinţele cum să creezi o afacere care va aduce valoare corporaţiei, pieţei şi angajaţilor.

Venim cu multe cunoştinţe tehnologice şi un business know-how.

De asemenea, ne bazăm pe inovaţia pe care o aducem şi pe tehnologia care ne permite să furnizăm servicii. Ştiu că ceea ce avem noi este unic, pentru că am călătorit şi ştiu ce este acolo, ce există, ştiu că sunt cupoane, carduri bancare, furnizori de servicii care folosesc nişte carduri, dar nu sunt unde ar trebui să fim. Ceea ce aducem noi include şi facilităţi de plată, dar aducem şi servicii, acesta este principalul motiv pentru care ne selectează companiile.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi odată cu intrarea pe piaţa tichetelor din România?

Michael Rubinov: În România ne aşteptăm să luăm o cotă de piaţă de 20-30%, în această afacere specifică. Vrem să devenim unul dintre primii trei-patru jucători majori de pe piaţă, acesta este targetul nostru.

Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei anul trecut?

Michael Rubinov: Suntem încă în faza de investiţii. Avem deja clienţi, dar nu este încă profitabil, continuăm să investim în tehnologie.

Reporter: Câţi angajaţi are, în prezent, compania dumneavoastră?

Michael Rubinov: Avem cam 40 de angajaţi în companie.

Reporter: Ce planuri de afaceri aveţi pentru anul viitor?

Michael Rubinov: Să operăm în 10 ţări până în 2020, acesta este targetul nostru. Avem capabilitatea să lansăm două-trei ţări pe an.

Reporter: Aveţi în vedere şi alte pieţe, în afară de România?

Michael Rubinov: Ne uităm la Italia, Portugalia, Slovacia, Bulgaria. În Europa aproape toate ţările, mai puţin Marea Britanie, unde bonurile de masă nu mai sunt valabile, această afacere este prevalentă, aşa că ne uităm la toate.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb