Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a afirmat, după o vizită făcută la Uzina Dacia de la Mioveni, că în prezent, cele mai mari provocări sunt tranziţia verde şi digitală, unde "regulile sunt stricte, iar termenele sunt scurte, ceea ce poate genera costuri mari", informează news.ro.
"De aceea este important să venim cu ceva în plus pentru a ajuta economia auto nu doar în România, ci în întreaga Uniunea Europeană", a arătat ea. La rândul său, comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit, a subliniat că tinerii trebuie încurajaţi să lucreze în industrie, dar şi să fie pregătiţi pentru upskilling şi reskilling pentru a face face provocărilor tranziţiei verzi şi digitale.
Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, şi comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit, au vizitat Uzina Dacia din Mioveni, judeţul Argeş, având o întâlnire cu Jean Andre Barbosa, vicepreşedinte pentru afaceri europene al Grupului Renault, şi cu Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice şi Comunicare Renault Group România.
Principalele teme de discuţie au vizat măsuri de susţinere a industriei auto din România şi din UE, creşterea competitivităţii angajaţilor, provocările legate de tranziţia verde şi digitală, precum şi implementarea salariului minim european. De asemenea, ei au vizitat secţii pentru a vedea fluxul de producţie şi pentru discuţii cu salariaţii.
"Uzina Dacia din Mioveni a dovedit că românii sunt foarte productivi, înalt calificaţi. Sunt bucuros să fiu astăzi aici împreună cu doamna ministru Simona Bucura-Oprescu pentru a vedea ce înseamnă industria auto din România. Şi asta deoarece pentru mine este un obiectiv fundamental acela de a susţine industria auto europeană şi de a o ajuta să se dezvolte. Trebuie să încurajăm tinerii să lucreze în industrie, dar şi să fie pregătiţi pentru upskilling şi reskilling pentru a face face provocărilor tranziţiei verzi şi digitale. Îmbunătăţirea continuă a competenţelor angajaţilor este esentială. Un obiectiv important pentru piaţa europeană este tranziţia verde, iar Dacia va face această tranziţie. Industria auto va găsi mereu în mine un sprijin important, pentru că îmi doresc o industrie europeană puternică", a declarat Nicolas Schmit.
La rândul său, Simona Bucura-Oprescu a subliniat că de la Uzina Dacia pleacă aproape 10% din exporturile României.
"Dacia înseamnă mai mult decât o afacere, înseamnă o mare mândrie pentru argeşeni şi nu numai! Aici se produce o maşină la fiecare 56 de secunde. De aici, de la Uzina Dacia, pleacă aproape 10% din exporturile României pe toate continentele. Aceste rezultate excepţionale sunt rezultatul hărniciei şi priceperii angajaţilor de pe platforma Dacia care, zi de zi, demonstrează că se pot ridica la cele mai înalte standarde privind calitatea muncii şi productivitatea. Nu trebuie însă omis faptul că, acum, cele mai mari provocări sunt tranziţia verde şi digitală. Regulile sunt stricte, iar termenele sunt scurte, ceea ce poate genera costuri mari. De aceea este important să venim cu ceva în plus pentru a ajuta economia auto nu doar în România, ci în întreaga Uniunea Europeană", a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.
În contextul nevoii tot mai acute de forţă calificată de muncă, Bucura-Oprescu a anunţat în discuţiile cu reprezentanţii Dacia că, prin Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, vor fi derulate în perioada următoare două proiecte majore de formare profesională finanţate din Fondul Social European.
"Formarea profesională prin programe la locul de muncă prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor care încheie contracte de ucenicie cu şomeri este o prioritate. De aceea vom derula proiectele «FORMACTIV - Formare şi muncă activă», în valoare de 59 de milioane de euro, care vizează un grup ţintă de 5.105 şomeri non-NEETs, şi proiectul «START - Investeşte în calificare pentru viitor!», cu o valoare de 27 de milioane de euro, care vizează un grup ţintă de 1.972 de şomeri NEETs. Sprijinim în acest fel integrarea tinerilor pe piaţa muncii", a explicat Simona Bucura-Oprescu.
Uzina Dacia are o contribuţie de 3,5% din PIB-ul ţării, la fiecare dintre cele 13.000 de locuri de muncă de pe platforma de la Mioveni generează în industria auto din ţara noastră alte circa 10 locuri de muncă.