Morgan Stanley şi-a redus prognoza de creştere a cererii globale de petrol pentru 2024, în principal din cauza creşterii economice mai lente a Chinei, a creşterii utilizării vehiculelor electrice acolo şi a creşterii numărului de camioane din China alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL), relatează News.ro.
Banca şi-a redus prognoza de creştere a cererii globale de petrol pentru acest an la 1,1 milioane de barili pe zi (mbpd), de la 1,2 mbpd.
De asemenea, şi-a redus modest previziunile privind preţul Brent şi vede preţurile în medie de 80 de dolari pe baril în trimestrul al patrulea din 2024, comparativ cu 85 de dolari pe baril anterior.
Ţiţeiul Brent s-a tranzacţionat vineri în jurul valorii de 78 de dolari pe baril, iar contractele futures pentru ţiţeiul american West Texas Intermediate la 74,52 dolari.
Trecerea la camioanele cu GNL a redus creşterea cererii de petrol a Chinei cu 100-150 de mii de barili pe zi (kbd), în timp ce adoptarea vehiculelor electrice a redus-o cu aproximativ 100 kbd, au declarat analiştii Morgan Stanley într-o notă din 22 august.
În plus, creşterea creşterii capacităţii petrochimice - care creşte consumul de GPL, etan şi nafta - a încetinit din cauza marjelor petrochimice scăzute, se arată în notă.
Previziunile revizuite în scădere vin după reducerea, săptămâna trecută, de către Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) a prognozei de creştere a cererii de petrol pentru acest an şi 2025, invocând, de asemenea, cererea scăzută din China.
Deocamdată, echilibrul pe piaţa petrolului este strâns, stocurile fiind scăzute cu aproximativ 1,2 milioane de barili pe zi în ultimele patru săptămâni, tendinţă care ar urma să continue şi în restul trimestrului al treilea, a spus Morgan Stanley.
"Cu toate acestea, având în vedere că cererea va încetini după vară, iar oferta OPEC şi non-OPEC va creşte din trimestrul al patrulea, anticipăm o scădere a balanţei, care se va transforma în excedent în 2025", a adăugat banca.
Pe termen scurt, preţurile petrolului Brent au scăzut înaintea fundamentelor pieţei de bază, a spus banca, adăugând că se aşteaptă ca petrolul Brent să fie ancorat în jurul valorii de 75 de dolari pe baril în aceeaşi perioadă a anului viitor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2024, 12:13)
Petrolul e istorie pentru transport si consum casnic…la productia actuala Tesla + BYD + restul produc minim 5 milioane de BEV anual si asta fara noile modele sub 25k USD preconizate in 2025. In momentul respectiv, practic productia de ICE e terminata, va fi nerentabil sa dezvolti noi modele la sub 50% cota de piata. La fel consumul casnic va fi pe electric cu panouri PV + baterii ( masina BEV va putea tine locul bateriei care acum este separata). Orizontul de timp pentru petrol e sub 5 ani:-)…peste 5 ani va fi (super)scump, poluant si nerentabil:-)
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2024, 13:01)
Ziua folosim masina pentru stocare, noaptea ca sa incalzim locuinta. Pentru transport luam autobuzul. Facem si casco, altfel nu se poate.