Contractul de proiectare şi execuţie pentru sectorul de autostradă de centură a Bucureştiului (A0) dintre Dragomireşti şi Corbeanca are un câştigător desemnat, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook, potrivit Agerpres.
"Avem câştigător desemnat pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centură a Bucureştiului, de la Dragomireşti până la Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse iarăşi contestaţii (ceea ce ne dorim cu toţii), vom semna curând contractul de proiectare şi execuţie", a notat Cătălin Drulă.
Ministrul Transporturilor a prezentat şi stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din zona Bucureşti-Ilfov.
În ceea ce priveşte autostrada A0 Sud, Cătălin Drulă a explicat că pe loturile 1 şi 2 constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni.
"Pe A0 Sud lot 1 şi 2, constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni pe cei 33 de km ai sectorului (între A2 şi Bragadiru), executând lucrări consistente la fundaţiile şi elevaţiile podurilor, dar şi la terasamente sau relocări de utilităţi. Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru - A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obţinerea autorizaţiei de construire. Ne aşteptăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis la începutul verii", a afirmat Cătălin Drulă.
Referitor la autostrada A0 Nord, ministrul Transporturilor a arătat că pentru sectorul Corbeanca-Afumaţi se aşteaptă decizia Curţii de Apel pentru soluţionarea contestaţiilor.
"Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumaţi), săptămâna viitoare aşteptăm pronunţarea Curţii de Apel pentru soluţionarea contestaţiilor. Dacă contestaţiile se resping şi la Curte, aşa cum au fost deja respinse la Consiliul Naţional, putem semna contractul cu antreprenorul român desemnat câştigător. Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, între Afumaţi-Pantelimon), CNAIR este într-un proces de re-evaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instanţelor, iar câştigătorul licitaţiei va fi anunţat în săptămânile următoare. Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, între Pantelimon şi A2), constructorul avansează bine cu proiectarea drumului, iar în toamna acestui an va începe execuţia lucrărilor. Termenul de execuţie a lucrărilor: 18 luni. A0, al doilea inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea o lungime de circa 101 km şi va degreva traficul infernal de pe Drumul Naţional de Centură Bucureşti (DNCB) - vechea centură a Capitalei, unde avem ca priorităţi finalizarea pasajelor şi modernizarea drumului prin lărgirea la patru benzi", a precizat Cătălin Drulă.
În ceea ce priveşte Centura Bucureşti, ministrul Transporturilor a apreciat că pasajul Mogoşoaia va fi finalizat în această toamnă.
"Pe actuala centură Bucureşti pasajele denivelate de la Domneşti, Berceni, Olteniţa şi Mogoşoaia avansează într-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizaţi pe toate tipurile de lucrări. Pasajul Mogoşoaia se va finaliza în această toamnă, iar celelalte intersecţii, în cursul anului viitor. Licitaţiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila şi Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari şi Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersecţiilor avansează. Ofertele vor fi depuse în a doua parte a lunii mai. Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 şi A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulţumitor. Motivele vin din trecut şi din felul cum a fost licitată această investiţie. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului şi constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităţilor şi să fie deblocare lucrările pe întregul sector", a arătat Cătălin Drulă.
Ministrul Transporturilor a subliniat că licitaţia pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) şi A2 este în pregătire.
"Nu în ultimul rând, CNAIR pregăteşte licitaţia pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) şi A2. Şi aici ne dorim intersecţii civilizate, denivelate care să elimine ambuteiajele din prezent. În plus faţă de proiectele de pe centurile capitalei, lucrăm în minister la o serie de drumuri radiale care să conecteze mult mai eficient şoselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timişoara spre Centura Bucureşti şi, mai departe, spre A0 - o legătură rapidă extrem de importantă pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)", a încheiat Cătălin Drulă.