Narada şi Global Vision dau start unei acţiuni care vizează urgenţa numărul 1 din învăţământ în acest moment: educaţia remedială, potrivit unui comunciat comun al companiilor.
Scenariile în care a funcţionat învăţământul din cauza pandemiei de coronavirus au condus nu doar la imposibilitatea unui număr important de elevi de a frecventa şcoala online, ci şi la pierderea cunoştinţelor neconsolidate. An de an, 9 din 10 profesori dedică o lună recapitulării materiei anului precedent, după perioada vacanţei de vară. Studiile din domeniu indică faptul că frecventarea discontinuă şi absenteismul de la cursuri pe o perioadă de 6 până la 12 luni au ca rezultat o scădere a nivelului de pregătire cu până la 2 ani sub nivelul clasei urmate.
Până în acest moment, aproape un sfert din curriculum a fost digitalizat de Narada susţinută de partenerul său Global Vision în acest demers, urmând ca până la începutul noului an şcolar întreaga materie pentru clasele primare şi disciplinele de bază din ciclul gimnazial să fie disponibile elevilor şi profesorilor în format digitalizat.
Profesorii care s-au alăturat proiectului lucrează pentru digitalizarea integrală a materiei pentru clasele 0 - 4, iar pentru ciclul de învăţământ 5 - 8, vor fi digitalizate disciplinele de Limba română, Matematică, Istorie şi Geografie, potrivit comunicatului.
În condiţiile în care România alocă învăţământului cel mai mic buget din Uniunea Europeană, iar analfabetismul funcţional, cotat deja la 42%, riscă să crească încă 10 procente, educaţia, în special cea remedială are nevoie de o intervenţie de urgenţă.
Acest rol şi l-a asumat Narada care, alături de Global Vision, partener care sprijină iniţiativa au demarat o acţiune rapidă în scopul digitalizării integrale a materiei pentru clasele 0 - 8. Scopul urmărit vizează recuperarea în regim de urgenţă a materiei pierdute şi consolidarea cunoştinţelor prin accesarea conţinutului digital creat de profesorii cooptaţi în proiect de Narada.
"Pentru elevii din România, cu atât mai mult pentru cei 168.000 de elevi care au avut acces discontinuu la şcoala online, educaţia remedială reprezintă urgenţa majoră. Într-un astfel de context, Narada cu sprijinul Global Vision, articulează comunitatea de profesori, un task force ce este parte integrată a celei mai ample intervenţii ce va viza educaţia remedială. Acest task force este format în prezent din 35 de profesori, iar în perspectiva următoarei luni vom recruta alte 10 cadre didactice cu iniţiativă şi dorinţă de a contribui la mai bine în educaţie" spune Andra Munteanu, cofondator Narada.
Profesorii implicaţi în proiectul organizaţiei urmăresc digitalizarea întregii materii din curriculumul şcolar pentru clasele 0 - 4, iar pentru elevii din ciclul de învăţământ 5 - 8 va fi realizat conţinut digital pentru Limba Română, Matematică, Istorie şi Geografie. "Prin această acţiune urmărim diminuarea consecinţelor negative cauzate de lipsa accesului la educaţia online sau accesul discontinuu. Totodată acest task force poate contribui la îmbunătăţirea skill-urilor profesorilor implicaţi în a deveni formatori de resurse educaţionale deschise. Până în acest moment au fost realizate aproape 2000 de lecţii şi teste, ceea ce reprezintă 20% din curriculum, care ne aşteptăm să fie acoperit complet prin conţinut digitalizat până la începutul anului şcolar viitor" mai spune Andra Munteanu.
Implicarea mediului de business şi a comunităţilor în sprijinirea proiectelor educaţionale ale Narada a condus la rezultate bune anul trecut, când aproape peste 600.000 de copii au avut acces cu ajutorul acestora la cursurile online.