Camera Deputaţilor a adoptat miercuri proiectul USR PLUS care stabileşte că, în cazul neocupării prin concurs a posturilor de directori de şcoli, interimarii să nu mai fie numiţi de către inspectoratele şcolare, ci de către consiliile de administraţie ale şcolilor, informează News.ro.
Proiectul, iniţiat de senatorii USR PLUS Ştefan Pălărie, Silvia Dinică şi Darău Irineu, merge acum spre dezbatere la Senat şi este posibil să fie adoptat până la finalul sesiunii parlamentare, astfel încât prevederile lui să se aplice de la concursul naţional programat să se desfăşoare începând cu data de 14 septembrie.
Aproape 10.000 de posturi de directori şi directori adjuncţi vor fi scoase la concurs, în toată ţara, dar, în cel mai bun scenariu, doar jumătate dintre posturi vor fi ocupate.
Pentru restul posturilor, vor fi făcute numiri de interimari şi trebuie să evităm repetarea scenariului din ianuarie 2021, când aproape 20% dintre directori au fost înlocuiţi după bunul plac al inspectorilor şcolari judeţeni. Există chiar judeţe în care aproximativ 40% dintre funcţiile vacantate au fost ocupate după bunul plac al inspectorilor sau pe criterii politice.
O postare pe pagina de Facebook a USR relatează: ,,De aceea, este vital ca decizia să fie mutată de la inspectoratele şcolare la consiliile de administraţie ale şcolilor. Adică, la comunitate, pentru că din consiliile de administraţie fac parte şi părinţi, şi profesori, şi reprezentanţi ai autorităţilor locale.
Următorul pas, după adoptarea în Senat şi promulgarea proiectului de azi, îl constituie profesionalizarea CA-urilor şcolilor din întreaga ţară, pentru a ajunge într-adevăr să avem o creştere a calităţii procesului educativ în România.