Compania Nestle, anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup în prima jumătate a anului, raportând o creştere organică de 2,8%, cu o creştere internă reală (RIG) de 2,6% şi pricing de 0,2%, creştere susţinută de avântul înregistrat în Americi (AMS), Purina PetCare şi Nestle Health Science. În ceea ce priveşte vânzările totale, acestea au scăzut în primele şase luni ale anului cu 9,5% faţă de aceeaşi perioada a anului anterior, de la 45,5 miliarde CHF la 41,2 miliarde CHF, conform unui comunicat primis redacţiei.
Efectele COVID-19 asupra creşterii organice au variat semnificativ în funcţie de geografie, categoria de produse şi canalul de vânzări, în funcţie de momentul apariţiei focarelor, de sfera restricţiilor şi de comportamentul consumatorului. Majoritatea pieţelor au înregistrat o creştere mai lentă în al doilea trimestru, comparativ cu primul trimestru.
Leszek Wacirz, Country Manager Nestle România: "În ceea ce priveşte zona EMENA, în primele şase luni ale anului a fost înregistrată o creştere lentă. După un avânt puternic în primele luni ale anului, creşterea organică a devenit negativă în al doilea trimestru, ca urmare a scăderii puternice a vânzărilor din sectorul out of home, în special pentru apă şi Nestle Professional. În zona EMENA a fost înregistrată o creştere organică de 2,4%, cu o creştere internă reală (RIG) solidă de 2,8% şi o scădere a preţurilor de 0,4%. Vânzările raportate în zona EMENA au scăzut cu 5,1%, până la 10,0 miliarde CHF."
La nivel local, compania Nestle rămâne un partener solid şi îşi menţine poziţia în piaţă prin investiţii în branduri, inovaţii rapide şi execuţie corectă în piaţă: "Menţinem eforturile în direcţia atingerii obiectivelor noastre financiare şi continuăm să construim practici de business sustenabile şi parteneriate puternice. Vom investi în continuare în portofoliul din România prin lansări de noi reţete, dar şi renovări de produs. Totodată, vom continua şi vom extinde demersurile în direcţia sprijinului oferit comunităţilor, cu atât mai mult în această perioadă în care este nevoie de implicarea tuturor actorilor mediului public şi privat.".