Nestle marchează a zecea aniversare a iniţiativei Nestle Needs YOUth, o iniţiativă creată pentru a creşte şansele de angajare ale tinerilor într-o perioadă când rata şomajului în rândul tinerilor din Europa atingea cote alarmante. După mai bine de un deceniu, iniţiativa s-a extins la nivel global şi a ajutat peste cinci milioane de tineri, inclusiv fermieri şi antreprenori, să-şi dezvolte abilităţile şi să profite de oportunităţile de carieră, conform unui comunicat de presă al companiei.
În România, începând din 2013 şi până în prezent, Nestle a oferit peste 300 de oportunităţi de internship şi traineeship şi a organizat mai mult de 120 de evenimente de dezvoltare, cu participarea a peste 13.000 de tineri. Aceste iniţiative au fost esenţiale în echiparea tinerilor cu abilităţile şi experienţele necesare pentru a reuşi în carierele lor.
"De-a lungul acestor zece ani, zeci de specialişti Nestle au contribuit anual la dezvoltarea a mii de tineri care au participat la workshop-urile noastre (marketing, finanţe, logistică), sesiuni de consiliere în carieră, seminarii pe tema leadership-ului, inteligenţei emoţionale şi managementul timpului, precum şi la foarte apreciatul program de internship Summer's Cool. Suntem mândri că am jucat un rol în sprijinirea creşterii şi dezvoltării profesionale a tinerilor din România. Pe măsură ce ne menţinem angajamentul de a creşte generaţia viitoare, vom continua să creăm şi mai multe oportunităţi pentru a ajuta tinerii să se dezvolte, să crească şi să reuşească", spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Potrivit Organizaţiei Internaţionale a Muncii (OIM), în 2022, aproximativ 73 de milioane de tineri erau încă şomeri sau câştigau salarii foarte mici. În timp ce rata de angajare rămâne un aspect fundamental al programului, au apărut şi alte provocări pentru tineri, pentru care Nestle are expertiza necesară pentru a oferi sprijin.
De la începutul programului de trainee, am fost încurajată să îmi exprim ideile şi să contribui activ în proiecte relevante. Sunt recunoscătoare că am ocazia să lucrez alături de o echipă minunată, care îmi acordă încredere şi mă susţine de fiecare dată când am nevoie. Această încredere m-a motivat să îmi depăşesc limitele şi să îmi asum noi responsabilităţi. Experienţa mea la Nestle m-a ajutat să învăţ şi să cresc într-un mediu stimulant şi să îmi dezvolt abilităţile necesare pentru a reuşi în cariera mea. Sunt mândră de progresul meu şi recunoscătoare pentru oportunităţile pe care le-am avut", povesteşte Irina, Learning & Training Trainee.
Agricultura se află într-un moment de cotitură, tot mai puţini tineri o consideră o profesie atractivă. Nestle depune eforturi active pentru a găsi noi abordări în agricultură ce pot genera venituri decente şi, în acelaşi timp, promova practici regenerative. Prin intermediul Programului de Agripreneurship al Nestle, compania oferă cursuri de formare care acoperă diverse subiecte referitoare la agricultura regenerativă, inclusiv agro-foresterie, sănătatea solului şi bunăstarea animalelor.
Prin intermediul Platformei de Antreprenoriat pentru Tineret YEP, compania sprijină, de asemenea, tinerii creativi care doresc să-şi creeze propriile afaceri sau să dezvolte soluţii inovatoare pentru cele mai presante probleme ale lumii. Aceasta le oferă tinerilor posibilitatea de a dobândi cunoştinţe şi abilităţi, de a-şi îmbunătăţi capacităţile, de a testa o idee sau de a-şi dezvolta afacerile, în domenii care variază de la ştiinţa şi tehnologia alimentară la dezvoltarea de produse şi servicii, practici de agricultură regenerativă şi ambalaje durabile. La un an de la lansare, YEP a ajuns la o comunitate în continuă creştere de peste 10.000 de utilizatori înregistraţi.
"De la momentul în care m-am alăturat companiei, am fost primit într-un un mediu de lucru dinamic, care promovează inovaţia şi colaborarea, oferindu-mi oportunitatea de a învăţa şi de a mă dezvolta rapid. Echipa dedicată este o sursă constantă de inspiraţie şi sprijin, contribuind în mod semnificativ la succesul meu personal şi profesional. Unul dintre aspectele care se evidenţiază cu adevărat la Nestle este puternicul sentiment de scop şi angajamentul de a crea un impact pozitiv. Mă bucur să fac parte dintr-o organizaţie care nu doar apreciază angajaţii săi, ci se străduieşte să facă o diferenţă în lume", spune Ciprian Devderea, Digital Lead & Brand Manager Nestle Professional.
"Obiectivul nostru este să ajutăm 10 milioane de tineri să acceseze oportunităţi economice până în 2030 şi sunt mândru de impactul pe care l-am avut până acum", spune fondatorul iniţiativei Nestle Needs YOUth, Laurent Freixe, CEO Nestle pentru Zona America Latină.