Netflix şi-a mărit peste aşteptări numărul total de abonaţi în trimestrul patru, dar creşterea din Statele Unite şi Canada a dezamăgit, din cauza concurenţei intense şi a modificării preţurilor. Cu toate acestea, compania de streaming, care a alocat anul trecut 19 miliarde de dolari pentru conţinut, pierde show-uri populare în favoarea unor concurenţi noi, inclusiv hitul anilor 90 "Friends", care va fi transferat pe viitoarea platformă HBO Max a AT&T. Conţinutul provenit de la Comcast, Disney, Fox şi Warner Bro- thers, parte a grupului AT&T, a reprezentat anul trecut peste jumătate din orele de vizionare ale Netflix, potrivit analiştilor firmei Wedbush. Netflix, care a contribuit la crearea categoriei de vizionare maraton (binge-watching), a anunţat marţi că a atras 420.000 de abonaţi în Statele Unite, sub estimarea pieţei de 659.600, potrivit datelor IBES ale firmei Refinitiv. Compania din Silicon Valley a raportat atragerea a 8,76 de milioane de abonaţi plătitori la nivel global, în trimestrul patru, în timp ce analiştii se aşteptau la atragerea a 7,9 milioane de abonaţi, potrivit datelor firmei FactSet. În urmă cu un an, Netflix a atras în aceeaşi perioadă 8,84 de milioane de abonaţi. Netflix a crescut oferta de conţinut în alte limbi decât engleza, pentru a mări audienţa internaţională, în timp ce creşterea numărului de abonaţi de pe piaţa internă încetineşte.
Compania anticipează să atragă în primul trimestru al acestui an 7 milioane de abonaţi, sub estimarea medie a analiştilor, de 8,82 de milioane, în condiţiile în care abonaţii vor fi atraşi de conţinutul original al Walt Disney şi al Apple. Profitul net al Netflix a crescut în trimestrul patru la 587 de milioane de dolari, respectiv la 1,3 dolari pe acţiune, de la 134 de milioane de dolari, sau 30 de cenţi pe acţiune, în urmă cu un an.
Veniturile totale au urcat la 5,5 miliarde de dolari, de la 4,2 miliarde de dolari în intervalul similar al anului precedent. Excluzând elementele excepţionale, Netflix a câştigat 1,3 dolari pe acţiune, comparativ cu estimarea medie a analiştilor, de 53 de cenţi pe acţiune.
Serialul "The Crown" a fost urmărit, de la debutul în urmă cu patru ani, de pe 73 de milioane de conturi Netflix din întreaga lume, potrivit cifrelor comunicate de serviciul de streaming. Este prima dată când Netflix oferă informaţii de acest tip despre serialul care are în centru monarhia britanică. Cel de-al treilea sezon, în care Olivia Colman interpretează rolul reginei Elizabeth II, a fost urmărit de pe 21 de milioane de conturi în primele patru săptămâni de la lansare, cu 40% mai mult decât numărul înregis-trat pentru al doilea sezon, pe parcursul unei luni. Colman a înlocuit-o pe Claire Foy, care a jucat în primele două sezoane acest rol.
"Şaptezeci şi trei de milioane de gospodării din întreaga lume au făcut «The Crown» parte din spiritul epocii", a spus Ted Sarandos, COO al Netflix. Dis-tribuţia "The Crown" a primit duminică premiul Screen Actors Guild pentru cel mai bun ansamblu dintr-un serial-dramă, după ce Colman a câştigat la începutul lunii un Glob de Aur pentru interpretarea ei. Netflix nu a oferit cifre de vizionare pe fiecare ţară.