România înoată voiniceşte prin valul trei al pandemiei, aşa că autorităţile s-au gândit la ceva măsuri care să stăvilească numărul de infectări. Şi, ce putea fi mai nimerit decât limitarea orelor de funcţionare a spaţiilor comerciale? Doar se aplică şi în ţările civilizate, nu?
Mai întâi, conform studiilor, grosul infectărilor se produce, previzibil, în familii şi la restaurant. În familii pentru că acolo oamenii interacţionează intervale lungi fără măşti şi la restaurante pentru că...tot cam aşa. Iar pentru a lua virusul e nevoie de ceva timp de petrecut împreună cu infectatul, faţă în faţă, nu prea e suficient doar să te saluţi din goana căruciorului de hipermarket, amândoi având măşti. Cum oricum stăm la job faţă în faţă cu colegii opt ore sau în mijloacele de transport în comun până la 2 ore pe zi în apropierea altor potenţiali infectaţi, de ce le-a căşunat tocmai pe magazine? Păi, sincer vorbind, pentru că nimeni nu îşi mai permite alt lockdown, aşa că pică distanţarea forţată la job şi metrou, împotriva familiilor nu ai cum lupta (deşi a încercat câte ceva doctorul Streinu Cercel când ne sfătuia să purtăm măşti în casă şi să participăm la masa de Crăciun tot cu mască, exceptând momentul când aveam voie să băgăm repede câte o sarma în gură), iar restaurantele sunt mai peste tot închise. Aşa că au rămas doar spaţiile comerciale, huo! spaţiile comerciale, acolo e epicentrul răului...
Ajunşi în acest punct, să observăm când se produce aglomeraţia maximă în magazine. De regulă seara, între 18.00-19.00, în zilele de lucru şi în jurul prânzului în weekend. Nu e greu de intuit de ce, pentru că atunci ies oamenii de la joburi în timpul săptămânii şi mulţi profită de asta pentru a mai da o tură prin magazine, ca să nu mai facă un drum odată ajunşi acasă şi pentru că în jurul panzului se mobilizează lumea în weekend, întrucât dimineaţa preferă să doarmă mai mult decât de obicei. O măsură logică în acest context ar fi fost să se impună munca în ture, cel puţin pentru bugetari, pentru a evita buluceala din jurul orelor 18, atât din magazine, cât şi din mijloacele de transport, în paralel cu impunerea unui număr maxim de oameni în weekend în magazine, pentru a evita cozile din jurul prânzului. Ce facem noi? Ne pregătim să închidem magazinele încă de la ora 18 în timpul săptămânii! Că aşa e şi în Franţa domnule, iar dacă şi în lumea civilizată se poate, noi de ce să nu putem?
Să menţionăm în treacăt că Franţa nu e un exemplu tocmai bun, acolo magazinele se închid devreme de ceva timp, dar numărul de noi infectari continuă să crească, vezi Worldometer. Apoi, ce filosofie credeţi că stă la baza acestei măsuri? Citez un influencer, mare fan al măsurilor restrictive, dintr-o postare a sa pe Facebook: "Este Europa mai stupidă decât românii geniali? Mi-e teamă că nu. Aceste restricţii orare nu acţionează asupra ta, Ioane şi asupra ta, Gelule. Acţionează statistic mai degrabă, asupra corpului social (sper că mă mai puteţi urmări, măcar câţiva).
Cum anume? Limitând interacţiunea între oameni. În practică, dacă ştii că nu mai poţi face cumpărături în fiecare zi la ce oră vrei tu, probabil că le vei raţionaliza şi restrânge şi vei face un supermarket o dată la 2-3 zile, nu cum facem acum" (Lucian Mândruţă). Cu alte cuvinte, e psihologie inversă, nene. Ne place să facem shopping, dar nu ne place aglomeraţia, aşa că Guvernul ne oferă aglomeraţie în magazine ca să ne determine să cumpăram mai rar, eventual să mai târguim şi online!
Cum spuneam mai sus, să limitezi interacţiunea din magazine în condiţiile în care programul de lucru la job şi aglomeraţia din transportul în comun rămân pe loc, fără să încerci măcar să decalezi unele ture, e cam inutil. Să mai observăm însă că între "românii geniali" şi occidentali amatori de shopping e o mică diferenţă - puterea de cumpărare. Dacă unii au cu ce, alţii nu au cu ce, aşa că pierd şi mai puţin timp prin faţa vitrinelor, în medie (avem şi noi vârfurile noastre, societatea e destul de segregată, dar aţi prins ideea). La ce bun atunci să mai loveşti în economie cu noile măsuri, să mai pui umărul la reducerea cererii, când vezi în ce hal a ajuns deficitul public? Doar pentru a da impresia că faci, totuşi, ceva? Scuze, dar asta mi se pare prostie continuată. Doar am observat că nu funcţionează schema asta anul trecut, că boala are ciclurile ei şi mai peste tot a scăzut în acelaşi ritm intensitatea valului doi, indiferent de restricţii.
În final, aş avea o sugestie pentru a contribui la lupta cu pandemia şi cu aceşti chiaburi din spaţiile comerciale care uneltesc la sănătatea naţiei. Să scoatem din magazine toate produsele, exceptând compotul de struguri şi creveţii vietmamezi şi să reinventăm casele de comenzi prin care lumea să poată obţine ce vrea, dar cu livrare acasă (inclusiv bomboane cubaneze!) şi astfel rezolvăm cu agomeraţia indiferent de oră. Iar cei care vor dori să caşte gura prin faţa magazinelor în speranta că "poate se bagă ceva", să fie amendaţi exemplar şi daţi la gazeta de perete a reţelelor sociale.
1. Cam da
(mesaj trimis de Prostu' satului în data de 29.03.2021, 01:47)
Inteleg iritarea autorului si o impartasesc in mare masura. Pot sa inteleg si accept nervozitatea si chiar spaima autoritatilor in fata unor cifre care se incapataneaza sa arate prost, dar n-o sa accept niciodata panica si prostia. Panica, asa cum am mai scris pe-aici, este moartea mintii.
As zice dupa cum urmeaza.
1. Carantina, asa cum o inteleg si aplica autoritatile (nu doar din Ro) incepe sa aminteasca de Einstein. Acest domn, fara a fi neaparat infailibil, a dat o definitie interesanta a prostiei (citez aproximativ): "Prostia e atunci cand astepti rezultate diferite facand mereu si mereu aceleasi lucruri." Inteleg de pilda ca Timisoara e de vreo trei saptamani in carantina, lucrurile merg tot mai prost, asa ca responsabilli s-au gandit sa faca... ce? Ati ghicit - sa prelungeasca/intensifice carantina. Daca o aspirina nu ajuta, doua va fac rau, iar patru va aduc in pragul mortii, este cert ca opt va vor insanatosi.
2. Reducerea programului magazinelor (cel putin a celor generaliste, care vand marfuri de prima necesitate) este o prostie cu motz.
2.1. La limita (prostiei), reduceti programul acestor magazine la o ora pe zi, iar pe urma mirati-va ca oamenii se bulucesc toti in acea ora. De neinteles, nu-i asa, cine s-ar fi putut gandi la asa ceva???
2.2. Prostie cu staif - dar amuzanta la culme, recunosc - Masurile (neaparat cu majuscula, ce naiba, vorbim de lucruri serioase...) se refera la ora de inchidere a magazinelor. Amuzant, nimeni din regimentul de intelepti ai guvernului nu pare sa se fi gandit si la ora de DESCHIDERE. Imi pare rau ca nu sunt in acest business si nu am o dugheana dintr-asta la colt de strada - o inchideam la 18:00, sau la cat vor ei, si-o deschideam o ora mai tarziu. Program de lucru,, 19:00 - 18:00. Pana se prindea/gandea/actiona Garcea, dadeam lovitura. Cine face treaba asta, imi datoreaza o bere.
2.3. Mult mai putin amuzant, eu sunt prost. Plec de-acasa la munca la 7:30 si rar plec spre casa inainte de 20:00. Inteleg ca, in conformitate cu inteleptii guvernamentali (de Mandruta n-are rost sa vorbim, e un soi de Olivia Steer pe invers), sunt obligat sa-mi fac cumparaturile doar in weekend. Daca n-am fost suficient de prevazator sau de atent, ghinion, poate va trebui trebuie sa postesc o saptamana (am putea vorbi si de lipsa hartiei igienice vreme de o saptamana, dar sa nu mergem chiar pana acolo...).
3. Sa zicem ca sunt totusi prudent, responsabil si mandrutesc. Chestia e ca acasa, cand ma intorc, ma asteapta javra. Exista cateva alternative:
3.1. Imi reduc programul de munca cu trei ore, astfel incat sa ma incadrez in restrictiile guvernamentale. In alea actuale, ca nu se stie ce idee le mai vine peste cateva saptamani, vezi #1 mai sus. Dat fiind business-ul meu (furnizare de energie electrica), sunt sigur ca o sa fiti cu totii de acord sa stati trei ore fara curent ca sa am eu timp sa ajung acasa sa-mi plimb javra in intervalul temporal regulamentar.
3.2. Educ javra sa nu se p...e vreme de cinci zile si sa--si faca toate nevoile saptamanii in weekend. Ce naiba, suntem in pandemie, trebuie sa inteleaga si el, nu???
3.3. Iau javra in masina si o descarc/leg de gardul institutiei unde presteaza Mandruta, sau alti preoti ai apocalipsei, gen Prelipceanu. Las si vreo doi saci de mancare si n-au decat sa se descurce ei cu fiara.
4. Tot din seria "hai sa vedem daca exista vreo limita la cat de prosti putem fi", fumatul/fumatorii. Vorbim in esenta de-o boala respiratorie, drept pentru care ce Masura mai inteleapta am putea lua decat sa dam niste inlesniri fumatorilor??? Eu m-am lasat de mai bine de 10 ani, dar ma gandeam chiar in seara asta (plimband potaia) ca modalitatea cea mai simpla de-a eluda Masurile este sa umbli relaxat pe strada si pe oriunde vrea muschii tai, cu o tigara in coltul gurii. Nu neaparat aprinsa, ca nu scrie chestia asta la Masuri.
5. Tot plimband potaia in seara asta, mult dupa ora regulamentara, contemplam autobuzele RATB circuland vesele - toate goale, bineinteles. Care este rolul lor, care este logica, de vreme ce oricum circulatia persoanelor e (chipurile) interzisa?!?
Raspunsul e simplu - idiocracy.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Buhuuu în data de 29.03.2021, 03:20)
Trecem in online ca deh e pandemie......cu tot cu javra ????????.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de adi în data de 29.03.2021, 12:22)
Te rog muult sa mai scrii commenturi de genul asta.N-am mai ras de mult asa bine.Sa fii sanatos !!!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Gicu în data de 29.03.2021, 13:59)
O alta masura buna ar fi sa se interzica iesirea din casa toata ziua celor care au facut vaccin. In felul acesta vor fi protejati de cei rai (teroristi/conspirationisti) si nu se vor mai infecta, vor arata ca le pasa si ii vor proteja pe cei dragi.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de jany în data de 29.03.2021, 16:50)
tot teatrul-pandemiei se face pentru trecerea in online ,clar.....daca lumea ar intelege, ar boicota onlin-ul, tinerii idioti si copii care nu se pot caca fara telefon......am face greva fiscala toti...am iesi in strada toti....n ar mai avea ce sa ne faca armatele de javre de militieni, jandarmi,militari platiti gras ca sa ne omoare....asa cum omoara militienii romani oameni nevinovati si nu patesc nimic.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 19:13)
... observ cum ne inghesuim tot mai multi pe metru patrat ... eu inca nu identific masurile anti-pandemice ... dar pot identifica multiple masuri anti economie ... oare saracia nu conduce la sanatate precara?! ... am gasit nostim faptul cum, in idiocracy, incercau sa pompeze mai mult lichid energizant, incercand sa salveze culturile :) ...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 08:36)
Cu cat se inchide mai mult cu atat creste aglomeratia . Aglomeratia duce la raspandirea virusului .
3. cu sau fara masca
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 09:35)
Somitatile medicale ne-au explicat ca:
1. Am scapat complet de raceala "obisnuita" in sezonul 2020-2021 pentru ca am purtat masca si ne-am distantat.
2. S-au inmultit cazurile de COVID pentru ca N-am purtat masca si NU ne-am distantat suficient.
Cu astfel de contradictii, cine mai pricepe / crede ce au de zis acesti specialisti ?
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de dan în data de 29.03.2021, 09:53)
Virusul gripal a disparut cu desavarsire in schimb a aparut covidul cu toate restrictiile impuse de guverne.La toamna si primavara viitoare vor fi valurile 4 si 5 ale virusului,care intre timp si-a modificat tulpina si tot asa in fiecare toamna si primavara.Corpul uman e plin de toxine prin hrana pe care o ingereaza si pentru eliberarea de acestea se formeaza mucusul cu care se hranesc virusii.Toamna dar mai ales primavara organismul elimina aceste toxine (mucus),de aici si cresterea cazurilor de imbolnaviri.Doriti sa fiti imuni la virusi?Atunci aveti grija ce hrana consumati.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:34)
valul 4 si atat.
se termina.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 09:43)
Nu o mai zguduiti cu prostia, este un plan ticalos bine pus la punct de sabotare a Romaniei, a natiei . dovada in cele spuse ,consta in faptul ca si oamenii simpli isi dau seama ca aceste asa zise masuri , nu sint bune , atunci cei care le promoveaza sint chiar prostii, prostilor ? eu nu cred . chiar daca pare paradoxal asa zisele masuri de prevenire a raspandirii coronavirusului au efecte inverse , de conservare a virusului , a bolii prin impiedicarea imunizarii de turma , sau altfel spus , boala lunga , moarte sigura .big pharma are nevoie de oameni bolnavi si dependenti de medicamente , cum ? tinand oamenii in case , privandu-i de soare, miscare , de o viata sanatoasa . toata clasa politica care a devenit dusmanul oamenilor de rand , spune cam asa : din grija pentru voi , o sa va omoram cu zile , va tinem la poarta spitalului cei care nu au covid , va legam de paturi , va punem masca pe figura si cu oxigen pana crapati . bill gates a spus ca planeta Pamant ar trebui sa aiba jumatate de miliard ,conspiratie , nu ?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:35)
ai dreptate
au cumparat si mituit guverne ca sa isi omoare propriile populatii
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 09:55)
regret ca discutiile au in vedere definitia prostiei politicului
oricum ar fi ea definita tot prostie este
pandemia a plecat de la un paduche internaut de origine chineza, asa cum confirma OMS
nu vrem sa sa punem punctul pe i: TOTUL A FOST PROGRAMAT
cine pune botul se chema ca este raspandac
in conditiile in care deficitul bugetar a depasit 47%, in conditiile in care in guvern dreapta nu stie ce face stanga , in conditiile in care "masurile" sunt luate in cel mai bun caz la comanda si aplicate cu fundul este simplu ca ne afundam din ce in ce mai mult in mocirla
ce ar fi de facut?
las la aprcierea fiecaruia sa faca ce-i dicteaza constiinta (daca ea exista)
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 11:54)
Pana si Rapoartele BNR demonstrau in fiecare an ca Deficitul Urma sa Explodeze.
Cu Covid sau fara, o alta "poveste / patanie reala " in economie trebuia sa impatureasca Explozia ciclica a Deficitului!
S-au tocat miliarde de euro! Miliarde ce au fugit prin alte meleaguri / conturi etc.
Am spus din 2018 ca vine o criza; covid sau fara; analizand ciclul deficitelor si a creditelor generate in piate!
Guvernantii si Bancile Centrale se vor folosi mereu de orice situatie "nefavorabila" pietei pentru a exploda costurile si datoriile de finantare.
Sa spunem ca nu era covid, deficitul trebuia sa exlodeze oricum in intervalul 2020-2023, cum o jucau Govurile si Bancile centrale?
Pe ce poveste? Pe atentate teroriste? Pe alte "pandemii"? Pe politici energie verde (in timp ce Germania a tras conducta de Gaze - asa de verde este)?
Fiecare ciclul depresiv tine in medie 3-4 ani de cadere (real el se simte 6-7 ani in piata din cauza efectului de propagare).
Deci avem extaz 2019... creditare in panica in 2020-2021... de aici nu are unde sa mai urce pe ciclul scurt.
Urmeazaz o perioada inflationista in preturi consum, utilitati, taxe (2022-2023), energie, etc.
Covidul va trece, sechelele raman!
PS: nu contest virusul, contest cum au cazut toate impaturite frumos intr-o poveste.
Vorba asta: "Mana intinsa trebuie sa spuna o poveste! Daca povestease intampla sa se si intample atunci este mult mai bine. Mana intinsa va primi mai mult decat poate sa duca."
semnat comenturi "cretine"
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:36)
ce ar fi de facut?
dam foc la politicieni si ne facem rost de alti care sa nu fie bolsevico-comunisti
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 12:49)
Da, ma, toate masurile sunt proaste. Dar toate. Iar voi sunteti destepti. Toti, fara exceptie. Daca erati voi la conducere, alta era treaba, nu-I asa? Era toti logici si coerenti. Bravo! De de nu sunteti corecti sa spuneti ca poporul asta needucat, manelizat pana la nivel de cellula, nu a respectat nimic? Mastile se poarta sub nas sau sub barbie chiar si acum. Am fost la un supermarket, si 50% purtau in bataie de joc si mai si veneau langa tine sa iti sufle in nas , petreceri garla, toata lumea si-a serbat zilele de nastere la greu, petreceri in cluburi si restaurante cu satisfactia tampa ca ii fraieresc pe prostii cu restrictiile, ca sunt smecheri. Uite ca smecheria se plateste. Asa ati insistat si cu scolile iar copiii sau imbolnavit in prima saptamana si au dus si acasa. Bonus. Vrem imunizare de turma chiar daca moare lumea pe capete? Vreti ruleta ruseasca? Civilizatia este grea. Maneaua este usoara. Eu aversiune si rezistenta la civilizatie ca la poporul meu nu am vazut niciunde.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 12:58)
faptul ca acum spui una si mai tarziu spui alta denota probleme psihice , sau cauti polemici din plictiseala ? daca minti faci pacat !
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 13:04)
Daca esti dislexic sau ai o capacitate ceva mai redusa de a intelege un text scris, iti recomand fie sa nu postezi, fie sa pui un disclaimer. Daca ai o capacitate intelectuala modesta (ca sa nu folosesc termenul exact), , atunci este altceva. Nu se mai poate face nimic.
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 14:11)
Te-am recunoscut. Esti din gasca arahat. Cetatenii sunt vinovati. Aici o bagi cu romanii dar de aia din germania, uk, franta nu ai voie sa zici. Acolo nu au obraznicia sa zica despre cetateni ca sunt vinovati, aia dau vina pe rusi si chinezi. Interesant este ca sunt multi trepanati care pun botu'
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 20:26)
cine zice ca toate sunt proaste ? nimeni nu zice asa ceva. zicem doar despre cele care chiar sunt proaste si nu au nici un efect pozitiv. masca pe strada...ba, ma lasi? ne luam acum dupa cretini ca italienii si spaniolii? virusul nu se transmite in aer liber, cine sustine altfel e anti stiinta.
7. Mandruta ...ha,ha
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 13:29)
Pai Mindruta e acelasi de pe cand era la proSttv. Copiaza ideile altora si le spune cu propriile cuvinet si s euita in oglinda si se mira de ce destept e
8. Ne dam cu tontii comercianti?
(mesaj trimis de Vlad în data de 29.03.2021, 14:54)
Ce mai lupta, nene, ce mai prostalai, mama, la guvernare in Romania, nu? Cam asta e concluzia comentariilor derutate si derutante, de parca Romania ar fi o insula intr-un ocean "civilizat" si toti de la putere vor sa distruga popolatia bastinasa, care nu citeste, nu vede, si nu intelege ce e aia pandemie mondiala. Prostii si multi prosti in Romania asta, de au ajuns sa omoare comertu'. Pai sa dea guvernul bani numai comerciantilor drept compensatie ca nu lasa boboru sa cumpere cand vrea muschii lui. Sa dea guvernu bani la toti desteptii care au deschis terase, magazine, agentii de voaiaj (sic), si care acum, din cauza GUVERNULUI, nu pot sa prospere. Am mai dat bani de la contribuabili, daca va amintiti, si celor care jucau "piramida", cu garantii bancare de stat :))). Sa dam bani si hotelurilor care nu au musterii, ca daca vin unii dupa pandemie si isi deschid alte terase, alte magazine, alte agentii de turism, alte avioane. Pai ce facem, bre, noi am RISCAT PERSONAL si acum sa NU NE PLATEASCA STATUL? Am gresit, sau nu?
Sa nu ne luam dupa Franta, cah. Sa nu ne luam dupa Germania, cah. Sa nu ne luam dupa Italia, phew. Pai cine a mai ramas? Nici Suedia nu mai e ce a fost. Da, dar la noi e multi prosti care nu vad ce e in jur, sanchi, si cred ce le spun tanti shoshoaca, nenea ciolacu si comerciantii lu peste.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 20:23)
florida si texas, aia au ramas. si multe alte state mai mici. vest europenii au dovedit de-a lungul istoriei cat de idioti sunt in anumite momente de cotitura. ei au inceput razboaiele mondiale.
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:40)
ce pandemie mondiala ma, esti tembel?
pandemie cu 0.2% mortalitate la covid? ? ?
chiar esti atat de prost ma?
si gripa comuna atinge 2-2,5% mortalitate ...covid-ul are o zecime din mortalitatea gripei ...dar media umfla in draci situatia cu mortii
ai pus si tu botul la vrajeala lor dulce pentru fraieri part-time
9. fără titlu
(mesaj trimis de mariuss în data de 29.03.2021, 15:30)
masurile restrictive sint date cu dedicatie special pentru a-i chinui pe oameni ptr ca nu vor sa se vaccineze , semnul fiarei adica , nici cel mai tiranic conducator al unui stat , al unui imperiu din toata istoria umanitatii nu s-a gindit macar sa-si impiedice supusii sa aibe contacte care duc la o crestere de populatie , o armata mai mare , omenirea se confrunta cu raul absolut
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:41)
corect.
ai pus punctul pe i
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:43)
si e corect pentru ca daca ar lasa liberi oamenii ar fi vreo 2-3-4 saptamani de zapaceala cu sute de mii de cazuri si apoi ...gata.
dar ei , astia din guvern, vor sa faca circoteca asta tocmai pentru a mentine mediul de "criza" care le permite lor sa se joace de-a dictatorii
daca ar da drumul total la oameni fara nici o restrictie in 3-4 saptamani e incheiata pandemia.
10. fără titlu
(mesaj trimis de costel în data de 29.03.2021, 16:44)
trebuie falimentate afacerile private mici si mijlocii pentru cresterea tranzactiilor online....altceva nu mai conteaza.....inscenarea pandemiei, continuarea lockdown-ului, vaccinarea obligatorie a narodului pt asa zisa iesire din pandemie, botnita obligatorie........toate aceste mirsavii ale politicienilor si medicilor mincinosi platiti regeste de UE sint pentru cresterea digitalizarii.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.03.2021, 21:46)
costele , permite-mi sa continui ce ai zis tu:
sint pentru cresterea digitalizarii si pentru dependizarea oricarei persoane sau companii de stat sau de reprezentanti oficiali.
INtroducerea dictaturii nu se poate face cand persoana/compania dovedeste autonomie si independenta financiara.
Trebuie toti tocati prin lockdown-uri (care au implicatii economice, nu sanitare) sa ii saracim pe toti si apoi o sa vina in genunchi la noi sa ne roage sa le fim dictatori.
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de Dumitru în data de 29.03.2021, 23:03)
faceti Kaufland non stop...e normal sa inchida la ora 22 si in Germania la ora 20...duminica magazinele aproape inchise, si asta dintotdeauna...vedeti si alte state europene... suntem o natie...noi nu si nu...calare pe rafturi...