Piaţa de curierat rapid din România se află ȋntr-o continuă expansiune ȋn ultima decadă, alimentată fiind de creşterea accelerată a segmentului e-commerce şi sporirea numărului de afaceri care şi-au mutat mare parte din activităţi ȋn online. Acest avânt fiind accelerat ȋn perioada scursă de la izbucnirea epidemiei de Covid-19, pe fondul modificării comportamentului de shopping al românilor, tot mai mulţi dintre aceştia apelând la magazine online, după cum o indică cele mai recente date statistice.
Drept urmare, companiile de curierat din întreaga lume intentionează să se extindă, pentru a face faţă cererii în creştere din partea consumatorilor, să-şi extindă capacităţile de livrare şi să-şi modernizeze infrastructura reţelelor.
"Efectele pandemiei de coronavirus se vor resimţi pe termen lung ȋn activitatea din turism, şi asta nu doar ȋn România ci la nivel global", crede Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour şi partener în compania de curierat Memex. Tocmai din acest motiv, acesta a ales să consolideze poziţia grupului său de firme cu activităţi preponderent ȋn turism, prin adăugarea de noi linii de business cum sunt retailul online sau curieratul rapid.
Cu o platforma tehnologică inovatoare, uşor de accesat şi utilizat, cu o flotă de maşini electrice în continuă creştere, Memex intră pe segmentul livrărilor de colete mici, propunăndu-şi să ofere timpi de livrare la costuri mai mici, cu o amprentă de carbon minimă şi flexibilitate în opţiuni de livrare pentru consumatori. Totodată, Memex ȋşi propune să revoluţioneze modul ȋn care se desfăşoară activitatea de curierat ȋn România şi are planuri ȋndrăzneţe care vizează inclusiv livrarea cu drone sau plata cu criptomonede, inspirându-se din modeluri de business de peste ocean.
"Este cât se poate de plauzibil ca în următorii ani să apară flote de "roboţi curier" capabile să acopere zone urbane extinse, dar şi puncte de livrare greu accesibile, în sate îndepărtate de munte, în Delta Dunării sau în orice loc în care un client poate fi localizat de o aplicaţie smart prin intermediul unui telefon mobil", spune Cristian Pandel.
"Memex are avantajul de a porni fără "balastul" pe care îl au companiile consacrate din România: logistica greoaie şi costisitoare, reţeaua de distribuţie rigidă, flote învechite şi greu de întreţinut.", spune Lucian Aldescu, Managing Partner şi CEO Memex.
Roboţii şi dronele nu sunt singurele care fac parte dintr-o strategie îndrăzneaţă în industrie, ne asigură cei doi antreprenori. Într-o lume aflată într-o schimbare accelerată, în care tehnologia pare să se fi infiltrat definitiv în viaţa noastră de zi cu zi, consumatorul este tentat să adopte tot mai rapid soluţiile oferite de noile tehnologii, evident, în special pe cele care îi simplifică viaţa şi îi sporesc confortul. Iată de ce, Memex îşi propune ca pe noua sa platformă să implementeze cât de curând şi plata cu monedele digitale, Bitcoin, într-o primă etapă.
Pe termen mediu, compania estimează o investiţie de 2 milioane de euro ȋn sistemele informatice necesare gestionării şi organizării serviciului de curierat şi în resursa umană, respectiv reţeaua de distribuţie. Ȋn ceea ce priveşte dezvoltarea capacităţii logistice şi extinderea reţelei, este planificată deschiderea a circa 600 noi puncte de colectare şi livrare ȋn ȋntreaga ţară, până la finele anului 2021.
"Infrastructura solidă a Memento Group, construită ȋn peste 20 ani de activitate şi reprezentată prin cea mai mare reţea de agenţii de turism din România, care numără peste 1.000 de locaţii, ne oferă contextul perfect pentru dezvoltarea celei mai extinse reţele de puncte fixe pentru serviciul de curierat Memex.", declară Lucian Aldescu.