"Petrom" a vândut, în primul semestru din 2008, 2,457 milioane tone carburanţi, cu 19% mai mult comparativ cu perioda similară din 2007, chiar dacă preţurile la carburanţi au fost mai ridicate în perioda menţionată. Potrivit datelor "Petrom" pe divizia Rafinare & Marketing, vânzările de produse "albe" pe piaţa internă au crescut cu 13% faţă de trimestrul I din 2007, datorită cererii mai ridicate, modernizării reţelei de benzinării şi managementului îmbunătăţit al staţiilor de distribuţie.
Potrivit Petrom, vânzările interne de benzină au crescut cu 4% faţă de aceeaşi perioadă din 2007, în timp ce vânzările interne de motorină au crescut cu 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007. Şi vânzările de kerosen au crescut semnificativ, în primul semestru al anului, cu circa 32% comparativ cu semestrul I din 2007, informează Agerpres.
Vânzările prin staţii s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din primul semestru cu 24%, atingând nivelul de 848 milioane de litri, iar vânzările comerciale interne au însumat 929.000 tone, situându-se cu 2% sub nivelul celor din semestru I 2007, din cauza cererii scăzute de carburant pe piaţa internă.
Cantităţile livrate la export au fost cu 47% mai mari în primul semestru al anului, în special datorită plasării pe piaţa externă a cantităţilor de combustibil pentru încălzire ce nu au avut piaţa de desfacere internă.
Comercializarea produselor complementare a înregistrat, de asemenea, o creştere semnificativă. Valoarea vânzărilor a atins 114 de milioane de lei, cu 51% peste nivelul celei din trimestru II al anului 2007, datorită optimizării portofoliului şi a procesului de achiziţie.
La sfârşitul lunii iunie 2008, "Petrom" SA opera 450 staţii de distribuţie, în timp ce "Petrom Group" avea, în total, 805 staţii: 547 în România şi 258 în Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia.