Patru licitaţii pentru proiectare şi execuţie autostrăzi cu o valoare totală de peste 15 miliarde lei (3 miliarde euro) au termen-limită pentru depunerea ofertelor în următoarele două săptămâni, conform datelor publice din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, informează Economedia.ro.
Toate cele patru loturi de Autostradă au finanţare europeană prin PNRR (capetele din Autostrada Unirii) respectiv Programul Transport 2021-2027 loturile Meseş şi Suplacu de Barcău de pe Autostrada Transilvania.
După o suspendare de aproximativ o lună din cauza celor peste 600 de clarificări şi a întârzierii CNAIR de încărcare a răspunsurilor, Lotul III Leghin-Târgu Neamţ este deblocat, iar ofertele pot fi depuse până miercuri, 19 aprilie. Secţiunea III Leghin - Târgu Neamţ are o lungime de 30 de kilometri, valoarea din SEAP este de 2,3 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare şi 24 luni execuţie. Secţiunea I Târgu Mureş - Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 şi 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare şi 24 luni execuţie. Ofertele pot fi depuse până pe 27 aprilie, arată sursa citată.
Pentru respectarea Calendarului PNRR, CNAIR trebuie să se încadreze în următoarele etape : evaluarea ofertelor cel târziu până la finalul lunii august, eventual contestaţii CNSC final noiembrie, iar semnarea contractelor până la sfârşitul anului. Începerea lucrărilor (execuţia) din iulie 2024 şi cel mai important recepţia loturilor în august 2026, deci respectarea termenului de 2 ani pentru execuţie (doar pentru constructorii puternici cărora CNAIR le asigură front de lucru).
Lotul Poarta Sălajului - Zalău - Nuşfalău, contractul pentru cei 41 de kilometri (din care 3 km. Tunelul Meseş) fiind cuprins între 7,5 şi 8.8 miliarde lei. Ofertele pot fi depuse până pe 26 aprilie. Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare şi execuţie de 78 de luni, adică şase ani şi jumătate. Spre comparaţie, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu - Piteşti, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare şi 50 execuţie. Caietul de sarcini are 283 de pagini. Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiş (26 km.), contract de un miliard de lei are termen pentru depunerea ofertelor 28 aprilie. Noua licitaţie are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie.
Până la sfârşitul lunii CNAIR urmează să anunţe câştigătorul Lotului 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, iar Primăria Cluj Napoca ofertele pentru lotul 2 al Centurii Metropolitane (contract de aproximativ 2 miliarde lei).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 08:50)
A mai trecut un PASTE peste romani si incepand de azi,romania isi incepe iarasi munca sontacaita, iar romanii,revin la viata de dinainte de PASTE. O MINORITATE,GHIFTUITA cu toate bunatatile ,majoritatea facand parte din politicieni si acolitii unor partide. Apoi,cei care lucreaza la multinationale care in majoritatea lor sunt tineri,care au mancat si ei carne de miel si ceva bunatati,insa de azi tot mai impovarati de JEFUIREA lor de catre BANCILE STRAINE, vor fi iarasi inconvoiati de grijile datoriilor si chiar pierderea bunurilor(in special case),pe care le-au cumparat cu bani de la JEFUITORII STRAINI si care au schimbat ratele si dobanzile in asa fel incat bunurile dobandite sa se poata intoace la JEFUITORI. Cam 40% din populatia Romaniei,in timpul acestei mari sarbatori,sau SATURAT de FOAME si au privit cu JIND la posturile TV,care parca pentru ai UMILI,au transmis MESELE IMBELSUGATE ale POTENTATILOR zilei. Tot incepand de azi,romanilor li se v-a aduce aminte tot de posturile TV(mituite din banii lor) de binefacerile intrarii in NATO si UE.Dupa 1989 ,Romania a fost condusa de 4 presedinti,iar romanii,au putut constata ca 3 dintre acestia(DE DREAPTA) au reusit sa aduca TARA la STADIUL de COLONIE,in care domneste SARACIA. Sa vedem ce a facut ultimul presedinte.In primul rand,a PREDAT TARA cu ROMANI cu tot STRAINILOR cu ce mai ramasese nedat STRAINILOR de predecesori lui. Cel mai bun exemplu,este PNRR,prin care ROMANII,au fost MINTITI ca odata APROBAT de NOII STAPANI,Romania o sa se dezvolte mai ceva ca GERMANIA,iar ROMANII vor trai tot ca in GERMANIA. PNRR,a fost dat de catre PRESEDINTE pe mana a doi asazisi SPECIALISTI ,adica CATU si GHINEA,care impreuna cu cei din UE,au facut din ROMANIA o COLONIE de TIP AFRICAN. Tinut la SECRET si SCRIS de EUROPENI,PNRR,daca o sa fie dus la capat de cineva v-a sARACI ROMANIA si mai mult iar romanii,vor lua DRUMUL BEJENIEI lasand satele si orasele PUSTII in cativa ani. Ce ziceti ROMANI,cat mai indurati BATJOCURA la care sunteti supusi,in special BATRANII care in 1989 au predat asazisilor DEMOCRATI,la CHEIE,o TARA fara DATORII si cu BOGATIILE NEATINSE de catre STRAINI. CEL mai MARE ADEVAR rostit dupa asazisa REVOLUTIE,a fost acela ca,CU TELEVIZORU,ATI MINTIT POPORU.!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 09:55)
Desigur, alternativa probabil e haur unde alti "neintinati" vin sa ne pastoreasca. Or fi asti de acum cum or fi, dar toti neavenitii impinsi de catre patura "fericita" de lipsa duhului e un pericol mult mai mare!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 14:01)
MANGLITORULE din ce PARTID faci PARTE. Cumva din UNIUNEA SUBJUGA ROMANIA,prescurtat USR. Un PARTID de cozi de TOPOR venite din STRAINATATE sa SUGA SANGELE ROMANILOR CA PLOSNITELE.!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 09:37)
Banii se duc pe prostii si mofturi , gen metroul lui Boc
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 14:18)
De ce nu-s prezentate informații despre cât este finanțarea UE la aceste proiecte?
Oare din cauză că finanțarea UE e doar 25% din suma fără TVA? Adică pe real doar 20%, în timp ce restul 80% vine de la bugetul de stat?