Primul charter care va pleca din România către Maroc va fi operat de Christian Tour în 30 septembrie, după cum au anunţat reprezenţii turoperatorului.
Cristian Pandel, Chairman of the Board Memento Group (grupul din care face parte agenţia de turism Christian Tour, alături de compania de transport Memento Bus, lanţul comercial Yuga, franciza Tui TravelCenter), a subliniat: "Este o premieră pentru România. Au mai încercat de-a lungul timpului diverşi operatori să organizeze zboruri directe către Maroc, dar nu s-a concretizat nimic, pentru că este destul de mare riscul. Întrucât zborul este mai lung de patru ore şi jumătate şi având în vedere că cererea este foarte mare pentru Maroc, trebuie să contractezi hotelurile şi să asiguri cazarea din timp. De exemplu, anul acesta au fost 13 milioane de turişti în Maroc şi toate cazările sunt vândute din timp. Noi lucrăm la proiectul acesta de şase luni şi abia în 30 septembrie va fi primul charter, în extra sezonul nostru.
Avem suportul Ministerului Turismului din Maroc, ca să avem preţuri bune. Avem suport agreat cu ei pentru aceste zboruri, pentru că şi ambasada, şi guvernul marocan îşi doresc ca o piaţă nouă, cum este România, să opereze la ei. Zborul va fi săptămânal, la început, în acest moment fiind în ofertă până în ianuarie, dar vom prelungi probabil pentru tot timpul anului. Vom zbura cu Boeing 727-800 operat de TAROM".
Cristian Pandel ne-a mai spus că există patru tipuri de pachete pentru cei care doresc să viziteze Marocul, pentru gusturi şi posibilităţi diferite: "Sunt patru tipuri de pachete pe care le avem, pentru toate buzunarele şi pentru orice tip de clienţi.
Pentru clientul care este doritor de cultură, atingem toate cele patru capitale imperiale ale Marocului, care, practic, arată esenţa ţării. Se stă cam două nopţi în fiecare zonă. «Maroc - Once in a Lifetime» este cel mai alergat program, dar cel mai complex, şi în general se adresează, ca circuit, clienţilor care doresc acest lucru.
Mai avem un pachet care este un combo între Casablanca şi Marrakech - stai trei nopţi în Marrakech, trei nopţi în Casablanca şi încă o noapte la întoarcere în Marrakech ca sa prinzi zborul şi ai opţionale în zonă, adică este mult mai lejer. Avem acest program şi la patru stele, şi la cinci stele - cel la patru stele este un program pentru toate buzunarele - porneşte de undeva de la 790 de euro de persoană cu demipensiune/şapte nopţi -, iar pentru cel la cinci stele preţul porneşte de la 1300 de euro şi toată lumea cunoaşte luxul oriental pe care poţi să-l accesezi în hotelurile din Maroc.
Al treilea program - «Magia Deşertului» - este unul destul de exotic, cu deşert, în care vezi Marrakech, partea culturală, dar dormi şi trei nopţi în deşertul marocan, unde vizităm oraşele marocane şi vedem oazele din deşert.
Ultimul program este Senior Voyage, se stă într-un loc-maxim două şi se fac opţionale. Este un program foarte lejer, cu socializare, program artistic, aşa cum i-am obişnuit pe seniorii care merg cu noi.
Toate aceste programe pornesc, aşadar, de la circa 800 de euro, fiecare are plusuri şi minusuri, depinde de preferinţele turistului. Cel care vrea să vadă mult merge pe capitalele imperiale, cel care doreşte să vadă exotismul merge pe magia deşertului, cel care vrea să meargă la lux merge pe combo Casablanca cu Marrakech, iar cel care doreşte să meargă în programe de seniori va merge cu programul dedicat acestora".
Pachetele includ biletul de avion zbor charter Bucureşti - Marrakech şi retur, transportul cu autocarul aeroport-hotel-aeroport, şapte nopţi de cazare la hoteluri de 4 sau 5 stele, cu demipensiune şi însoţitor pe traseu.
Maroc este o ţară situată în Africa de Nord, la sud de Spania, cu o populaţie de aproape 33 de milioane de locuitori şi o suprafaţă de 446.550 km5. Capitala politică este Rabat, iar cel mai mare oraş este Casablanca, alte oraşe importante fiind Marrakech, Tetouan, Tanger, Sale, Fes, Agadir, Meknes şi Oujda.
Marocul reuneşte oceanul, deşertul şi munţii înzăpeziţi şi este perfect pentru cei care iubesc pieţele aglomerate şi aromele, ceaiul şi varietatea de culori. De altfel, pentru combinaţia de culori pe care le oferă, Marrakech este recunoscut şi drept oraşul roşu, oraşul galben, oraşul albastru sau oraşul portocaliu.
• Cristian Pandel: "Continuăm cu programul nostru în Orientul Mijlociu"
Christian Tour continuă să-şi extindă programul în Orientul Mijlociu, a mai spus fondatorul operatorului turistic, precizând: "Având în vedere că deţinem birouri în Grecia, Turcia, Spania, Egipt şi că avem în echipă şi vorbitori de limbă arabă, am deschis Iordania anul trecut, acum am deschis Maroc, avem în ofertă Egipt şi Tunisia şi cred că este important să aducem această zonă orientală mai mult în atenţia clienţilor români, după destinaţiile clasice pe care turiştii noştri le folosesc vara. Iordania, de exemplu, a mers foarte bine, a fost un proiect greu care a pornit cu multă muncă, dar acum este foarte solicitat. Mai avem o destinaţie nouă - zburăm pe Laponia toată luna decembrie. Avem un program de familie, la preţuri accesibile; dacă până acum Laponia pentru o familie ajungea la 7.000 de euro, acum o familie poate merge şi cu 2.500 euro în ţara lui Moş Crăciun. Avem charter, iar acum operăm opt zboruri, începând din 29 noiembrie şi până la Crăciun. De asemenea, în Tenerife avem două zboruri pe săptămână".
Christian Tour îşi îmbunătăţeşte ofertele, aducând diverse noutăţi în pachetele turistice, potrivit lui Cristian Pandel: "Inclusiv în destinaţiile clasice începem să aducem ceva nou, nu mai oferim doar cazare şi avion. Un turoperator trebuie să aducă plus-valoare, să pună un ghid, să aducă elemente noi, opţionale, contracte speciale cu hotelurile, un preţ mai bun, un grup organizat şi accesibilitate".
Războiul de la graniţă nu influenţează turismul, subliniază omul de afaceri, considerând că, mai degrabă, va începe să se simtă destul de mult inflaţia şi tăierile de bugete ale oamenilor: "Au crescut preţurile de vacanţă şi oamenii au şi mai puţin disponibil, având în vedere costurile cu utilităţile. Observăm că achiziţia de vacanţe se face mult mai atent, este bazată pe plus-valoare. De aceea, noi ne axăm pe calitate, oferind mult mai mult pentru puţin mai puţin. Calitatea credem că este nişa noastră şi poziţionarea pe care o vrem pentru Christian Tour în viitor. Măsurăm întâi satisfacţia clientului şi pe urmă cifrele şi targetele noastre. Dacă faci cifre bune, dar omori calitatea nu ai făcut nimic".
Cifra de afaceri a companiei Christian Tour din acest an o depăşeşte bine pe cea din 2022 şi este mult mai bună decât cea din 2019, însă numărul de pasageri este aproape egal cu cel din 2019, pentru că valoarea pachetului turistic mediu este mai mare, a conchis Cristian Pandel. Acesta ne-a spus că, pe TUI, de exemplu, valoarea vânzărilor a crescut cu 300% în primele cinci luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2022.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2023, 15:34)
Stiu că o să primesc 99,99% comentarii negative, dar așa se sărăcește o țară. Cine face concediul in afara țării, scoate banii cu sacoșa din țară în loc să fie cheltuit local și să prospere țara asta. Desigur și companiile de turism locale practică niște prețuri indecente. Afara este mai ieftin ca in țară chiar și cu cheltuielile de transport și să nu mai vorbim de nivelul serviciilor. Dar poate cândva ne vom trezi și noi.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2023, 16:29)
Banii cheltuiti local nu aduc prosperitatea tarii, ci bancilor straine. In schimb, cetatenii tarii o duc mai bine cumparand mai ieftin din strainatate.
Poate te trezesti si tu.