Primăria Capitalei ar urma să investească 7,5 milioane de lei pentru unul dintre cele patru trasee de piste pentru biciclete din centrul Capitalei, propuse de municipalitate, între Piaţa Victoriei şi bulevardul Constantin Prezan, pe o lungime de aproape opt kilometri, conform unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a următoarei şedinţe a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
PMB arată în proiectul de hotărâre că "reţeaua de piste de biciclişti din Bucureşti este slab dezvoltată şi nu face faţă traficului existent. În acelaşi timp, configurarea actuală a arterelor de circulaţie din Bucureşti nu asigură o circulaţie fluentă şi facilă traficului de biclişti şi nici nu permite o dezvoltare a reţelei de piste de biciclete care să îmbunătăţească condiţiile de circulaţie pentru această categorie de participanţi la trafic".
Reprezentanţii instituţiei îşi propun ca prin acest proiect să crească siguranţa în trafic a bicicliştilor şi pietonilor şi să diminueze nivelul de poluare.
Traseul, primul din patru, ar urma să aibă o lungime de 7,7 kilometri şi o lăţime de 1,5 metri. Pista va fi amenajată pe traseul Piaţa Victoriei - Bd. Aviatorilor - Bd. Beijing - strada Nicolae Caranfil - Sos. Pipera - strada Alexandru Şerbănescu - Bd. Aerogării - DN1 - Piaţa Presei Libere - Sos. Kiseleff - Bd. Constantin Prezan.
Traseele pistelor vor fi amenajate pe carosabil, sau, acolo unde se poate, pe trotuare.
Primăria Capitalei a anunţat în urmă cu câteva zile că a obţinut aprobare de la Comisia Tehnico-Economică din Ministerul Mediului pentru implementarea proiectului privind amenajarea pistelor de biciclete pe o distanţă de 67 de kilometri, cu o valoare totală de 10 milioane de euro.
"În total, vor exista 240 de kilometri de piste pentru biciclete în Bucureşti, iar construirea acestora va continua şi în anul următor. Potrivit HCGMB nr. 61/21.02.2018, proiectul cuprinde patru trasee, pe o distanţă de 63,5 km, ocupând o suprafaţă totală de aproximativ 201.000 mp. Este o prima etapă dintr-un proiect mai amplu, de 240 km. De asemenea, Primăria Capitalei urmăreşte introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de staţii de închiriere, parcări şi achiziţionarea de biciclete pentru utilizare de către public care se materializează în anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei)", susţine municipalitatea.
Asociaţia OPTAR atrage, însă, atenţia, că aceste trasee nu sunt cele prezentate în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov votat anul trecut în Consiliul General şi spune că noile trasee nu respectă criteriul de directivitate. De asemenea, mai spun reprezentanţii OPTAR, cele patru trasee vor avea 63,5 kilometri, însă lungime străzilor pe care se fac traseele pentru biciclete au mai puţin de 30 de kilometri, însemând că un kilometru de pistă va avea doar 470 de metri.
"De precizat că în comunicat se vorbeşte despre o Comisie Tehnico-Economică a Ministerului Mediului care ar fi aprobat aceste noi trasee. În acest fel, Primăria Capitalei încercă să dea vină pe Minister pentru schimbarea traseelor stabilite de experţi după 2 ani de muncă, cu toate că este evident că acea comisie nu are în componenţă experţi în mobilitate urbană. De aceea, este important de aflat care sunt experţii care susţin aceste schimbări şi care sunt argumentele lor", spune OPTAR.
Municipalitatea a explicat, ulterior, că lungimea totală a celor patru trasee va fi de 63,5 kilometri, însă pistele nu au fost proiectate pe un singur sens de circulaţie, ci pe ambele.
w