Producătorul de ambalaje de hârtie Bisbags anunţă o investiţie de 900.000 euro în fabricarea plicurilor de curierat, ceea ce reprezintă o oportunitate de creştere pentru companie şi un pas strategic spre sustenabilitate, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Potenţialul pieţei de plicuri de curierat este în creştere în contextul evoluţiei cumpărăturilor online din ultimii ani. Aceste plicuri sunt utilizate pentru a trimite o gamă largă de produse, de la articole mici de îmbrăcăminte sau electronice, până la cutii cu încălţăminte şi reprezintă un pas important prin care companiile îşi personalizează livrările şi imaginea prin personalizarea acestor plicuri la costuri de 4-5 ori mai mici decât cutiile din carton", a declarat Iulia Sullivan, CEO Bisbags.
Conform comunicatului, astfel, compania Bisbags are posibilitatea să producă plicuri din hârtie pentru curierat începând cu luna mai 2024 şi în perioada următoare va avea mai multe discuţii cu companiile din România care au o prezenţă puternică în domeniul online, companii de logistică şi curierat şi afaceri mici şi mijlocii care vând produse online şi au nevoie de plicuri de curierat pentru expedierea produselor lor.
Piaţa europeană a serviciile de curierat, expres şi colete (CEP) a fost evaluată la 89,6 miliarde de dolari SUA în 2022 şi se aşteaptă să crească la un ritm anual compus (CAGR) de 2,9% în perioada 2023-2028. Această creştere este în mare parte alimentată de sectorul în expansiune al comerţului electronic.
În ceea ce priveşte segmentul specific de plicuri de curierat, Germania rămâne cel mai mare producător de plicuri în Europa, reprezentând aproximativ 27% din volumul total. Franţa şi Marea Britanie sunt, de asemenea, jucători importanţi în producţia de plicuri. Principalele ţări importatoare şi exportatoare de plicuri în Europa includ Polonia, Germania şi Franţa, care deţin împreună o cotă de 50% din totalul exporturilor. În ceea ce priveşte importurile, Germania, Marea Britanie şi Ţările de Jos sunt lideri, reprezentând împreună 41% din totalul importurilor.
Aceste date evidenţiază o piaţă în creştere, cu oportunităţi semnificative în domeniul ambalajelor de curierat, în special în contextul expansiunii comerţului electronic şi a inovaţiilor tehnologice în logistică şi livrare, potrivit Bisbags.
Într-o eră unde conştientizarea ecologică este în creştere, consumatorii preferă în mod activ soluţii de ambalare prietenoase cu mediul. Plicurile de hartie, biodegradabile şi reciclabile, nu numai că răspund acestei cereri, ci şi proiectează imaginea companiei ca fiind responsabilă şi inovativă.
În plus, investiţia în plicuri de hârtie pentru curierat este aliniată cu reglementările globale privind reducerea deşeurilor de plastic, oferind companiilor un avantaj competitiv în faţa celor care încă se bazează pe soluţii de ambalare tradiţionale, mai puţin ecologice.
Bisbags mizează pe o dezvoltare pe pieţele externe, complementară strategiei de consolidare şi de creştere locală în domenii ca HoReCa, e-commerce, delivery, retail şi farmacii. Pentru anul 2024, compania se concentrează mai mult pe internaţionalizare şi să crească exporturile către pieţe precum Marea Britanie, Germania şi Franţa, unde va colabora cu parteneri strategici şi distribuitori din ţările ţintă. Astfel, Bisbags participa la târgul de profil "Packaging Innovations & Empack" care are loc în Birmingham în perioada 21-22 februarie.
"Piaţa din Marea Britanie are un potenţial uriaş de creştere în ce priveşte personalizarea ambalajelor. Companiile se uită după oportunităţi de colaborare cu producători din Europa, în contextul în care piaţa din Asia este în continuă schimbare, iar costul transportului este volatil", explică Iulia Sullivan.
Compania Bisbags, care deţine o fabrică de 6.000 de metri pătraţi în localitatea Petriş, din judeţul Bistriţa-Năsăud, estimează că va realiza la export circa 35% din cifra de afaceri din 2024.