AT&T Inc a afişat joi o scădere sub aşteptări a profitului din al doilea trimestru, în contextul în care vânzările puternice ale telefonului iPhone, produs de Apple Inc, au determinat creşterea numărului de abonaţi la serviciile wireless, relatează Reuters.
AT&T a înregistrat în al doilea trimestru un profit de 3,2 miliarde dolari, sau 54 cenţi/acţiune, comparativ cu 3,77 miliarde dolari, sau 63 cenţi/acţiune, în aceeaşi perioadă a anului trecut. Analiştii estimau, în medie, un profit de 51 cenţi/acţiune, potrivit datelor Reuters.
Veniturile au scăzut cu 0,45%, la 30,73 miliarde dolari, peste estimarea medie a analiştilor, de 30,64 miliarde dolari.
Vestea a dus la aprecierea acţiunilor AT&T cu 2,5%, chiar dacă unii analişti consideră că dependenţa companiei de iPhone pentru mare parte din creştere ar trebui să îngrijoreze investitorii în legătură cu ce s-ar întâmpla în cazul în care AT&T şi-ar pierde drepturile exclusive de vânzare a telefonului în Statele Unite.
Numărul de abonaţi la serviciile de internet AT&T a crescut cu 1,4 milioane persoane în al doilea trimestru, dintre care 1,2 milioane plătitori de abonamente lunare. Analiştii consultaţi de Reuters estimau, în medie, că numărul de abonaţi va creşte cu 1,08 milioane.
Compania a activat peste 2,4 milioane telefoane iPhone în al doilea trimestru, dintre care peste o treime au fost clienţi noi.
Gregory Lundberg, analist în cadrul Commresearch, a estimat că, excluzând iPhone, numărul de persoane ce au solicitat serviciile AT&T a scăzut cu 25% în al doilea trimestru, comparativ cu primele trei luni ale anului.
"O parte a scăderii este sezonieră, o parte este determinată de piaţă, însă subliniază riscurile utilizării exclusivităţii iPhone", a spus Lundberg.
AT&T a anunţat că 19 iunie, data lansării iPhone 3GS, a fost ziua cu cele mai mari vânzări din istoria companiei.