Profitul net al producătorului auto german Daimler a crescut în primul trimestru cu 26%, la 1,34 miliarde de euro, ca urmare a creşterii vânzărilor, costurilor mai reduse cu dobânzile şi a nivelului favorabil de taxare, potrivit cotidianului Wall Street Journal, potrivit Mediafax.
Câştigul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a avansat cu 4,8%, la 2,13 miliarde de euro, depăşind aşteptările analiştilor. Veniturile au urcat cu 9,2%, la 27 miliarde de euro, în urma unei majorări de 9% a numărului de autovehicule livrate, la 502.086.
"În pofida investiţiilor mai mari în creşterea viitoare şi a climatului operaţional dificil, am reuşit să depăşim rezultatele foarte bune de anul trecut", a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche.
Grupul şi-a reafirmat aşteptările pentru creşterea venituului comparativ cu anul trecut, susţinută de vânzările mai mari de maşini. Profitul EBIT ar urma să rămână la nivelul anului trecut, în contextul investiţiilor pentru lărgirea gamei de modele şi pentru creşterea capacităţii de producţie.
Zetsche a descris 2012 ca un an de tranzţie, parte a planului său ambiţios de a redobândi pentru divizia cheie Mercedes-Benz poiţia de cea mai bine vândută marcă de lux din lume până în 2020.
Producătorii de maşini de lux au fost afectaţi în măsură mai redusă de problemele sectorului auto, confruntat în Europa cu un război al preţurilor, în contextul declinului cererii.