"Parmalat" SpA, producătorul de lapte care, în urmă cu patru ani, a înregistrat cel mai mare faliment din istoria Italiei, raportează un profit brut de 367,1 milioane de euro (531 milioane de dolari) pentru 2007, în creştere cu 5,6% faţă de anul precedent, când însuma 347,7 milioane de euro. Creşterea s-a datorat banilor câştigaţi din procesele pe care le-a intentat compania, noilor produse lactate lansate pe piaţă, precum şi majorării preţurilor de distribuţie.
"Creşterea preţului laptelui a fost fără precedent", a precizat directorul de operaţiuni din cadrul companiei, Carlo Prevedini, adăugând: "Am fost nevoiţi să majorăm preţurile produselor noastre de trei ori".
Analiştii aşteptau un câştig mai mare, respectiv 378,9 milioane de euro, dar şi oficialii companiei estimau o creştere superioară celei realizate, adică de 7-10%. Vânzările "Parmalat" au sporit cu 6,3% în 2007, la 3,86 miliarde de euro. Specialiştii aşteptau 3,87 miliarde de euro. Chiar şi în aceste condiţii, analiştii cred că rezultatele anunţate de companie sunt bine primite de piaţă.
La data de 24 aprilie, "Parmalat" va plăti dividende de aproape 40 de milioane de euro. Compania nu a publicat cifrele aferente profitului net obţinut.