Promateris îşi consolidează creşterea înregistrată în anul 2021 şi raportează o cifra de afaceri de 87.7 milioane de lei în primele şase luni ale anului, în creştere comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut, EBITDA de 11.8 milioane de lei şi o marja EBITDA de 13.4%, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Primul semestru din 2022 a fost unul al provocărilor, marcat de războiul din Ucraina, creşterea rapidă a inflaţiei, dar şi a dobânzilor. Cu toate acestea, suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute, deoarece am reuşit să ne concentrăm pe eficientizarea modelului de business şi să consolidăm marja EBITDA prin linia de reciclare bioplastice, unde am reciclat 100% din deşeurile industriale bio-based, reintroducandu-le în producţie. De asemenea, am realizat optimizări operaţionale şi am continuat investiţiile în departamentul de cercetare şi dezvoltare, în cadrul căruia am dezvoltat produse noi, pe care urmează să le punem pe piaţă în perioada următoare. Totodată, alte aspecte importante, care au contribuit la rezultatele pozitive din primele şase luni ale anului, au fost intrarea pe pieţe noi, dar şi securizarea clienţilor existenţi. În ceea ce priveşte planurile de viitor, avem deja în derulare o serie de proiecte care vor continuă dezvoltarea portofoliului la nivel de grup pe mai multe direcţîi, precum intrarea pe pieţe noi, lansarea unui nou brand destinat ambalajelor din plastic reciclat, dar şi dezvoltarea de aplicaţii industriale, prin dezvoltarea de reţete noi, care au un conţinut ridicat de materiale reciclate," a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.
Potrivit sursei citate, cifra de afaceri a crescut în S1 2022 cu 3,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la 87,7 milioane de lei. Creşterea se datorează consolidării portofoliului de clienţi şi a consolidării poziţiei pe pieţele în care Promateris îşi comercializează produsele. Perioada analizata se caracterizeaza prin investiţii importante în tehnologie moderna, simultan cu realizarea unei marje de EBITDA de 13,4%, semnificativ peste media industriei. Rezultatul net a înregistrat o normalizare faţă de S1 2021, ajungând la 4,9 milioane de lei. Având în vedere volatilitatea preţurilor materiilor prime, Promateris a reuşit să menţină nivelul ridicat al marjei EBITDA şi prin investiţiile şi punerea în funcţiune a diviziei de bio-compounding. Previzionăm că această investiţie va accelera creşterea a EBITDA în perioada următoare.
Promateris va lansa un nou brand în cadrul grupului, Looper, care va fi destinat ambalajelor din plastic reciclat. Produsele Looper se vor adresa, în primul rând, sectorului de retail modern, dar şi zonei de gestionare a deşeurilor, subliniază sursa citată.
La nivel de cercetare şi dezvoltare, Promateris va continuă să investească în perioada următoare în dezvoltarea laboratorului propriu, prin investiţii în echipamente de laborator de ultima generaţie, dar şi prin training-uri de specialitate pentru personalul din cadrul acestuia. De asemenea, compania are în vedere şi achiziţionarea de echipamente noi pentru a susţine direcţiile strategice de investiţii.
"Suntem încrezători că investiţiile planificate vor conduce la creşterea afacerii, prin atragerea de noi clienţi şi pătrunderea pe noi pieţe, dar şi la creşterea marjei EBITDA, datorită integrării pe verticală prin biocompounding şi reducerea costurilor prin recuperare, reciclare şi tranziţia către energie verde," a adăugat Tudor Georgescu.
La nivel de investiţii, compania se va axa pe mai multe direcţii. Una dintre acestea este zona de reciclare, prin valorificarea deşeurilor şi transformarea lor în ambalaje care pot avea o utilizare multiplă. O altă investiţie vizează dezvoltarea sustenabilă a companiei, prin instalarea unui sistem fotovoltaic la fabrică Promateris din Buftea, care să contribuie la tranziţia către energia verde, prin înlocuirea utilizării energiei pe baza de combustibili fosili cu energia solară. Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 1 milion de euro, din care 597.000 de euro reprezintă fonduri norvegiene nerambursabile din partea EEA & Norway Grants, în cadrul proiectului "Producţia de Energie Verde pentru fabricarea de ambalaje bio-based şi compostabile". Proiectul este dezvoltat de Promateris în parteneriat cu compania norvegiană, Norsk Energi. Promateris a obţinut la finalul anului trecut o finanţare în valoare de 100.000 de euro în cadrul programului Electric Up, capitalul atras fiind utilizat tot pentru instalarea de panouri fotovoltaice. Pentru Promateris, aceste proiecte vor contribui la creşterea competitivităţii companiei şi la îmbunătăţirea portofoliului de produse, reducând şi mai mult amprenta de carbon asociată operaţiunilor companiei.
Portofoliul de produse al Promateris este aliniat cu principiile European Green Deal, dar şi cu legislaţia şi directivele europene ce au că scop reducerea risipei alimentare, dar şi a consumului de plastic virgin. În ultimii cinci ani, Promateris a dezvoltat parteneriate internaţionale cu centre de cercetare de renume din Europa, cu producători de top din industria producţiei de ambalaje sustenabile, dar şi cu producători de echipamente specializate în realizarea de soluţii inovatoare, cu amprentă redusă de carbon. Aceste parteneriate poziţionează grupul Promateris în topul companiilor cu cel mai dezvoltat portofoliu de ambalaje cu amprenta redusă de carbon din Europa Centrală şi de Est, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.08.2022, 20:31)
Pogonaru,Drăgoi, Vuza nu-mi inspiră deloc încredere!Dar, recunosc am cumpărat PPL la 5.1 și le-am vândut în trepte până la 13,5 !
Acum m-am oprit!